Volkswagen Polo 2002: Deurvergrendeling uitzich zelf open

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: SDI 47 KW

Sinds vandaag problemen met mijn Volkswagen Polo uit 2002.

Nadat ik vanavond bij mijn auto kwam zag ik dat mijn binnen verlichting branden. Toen ik de deur wou openmaken zag ik tot mijn verbazing dat de auto open was. Ik stapte in en hoorde dat de deuren de hele tijd open gingen.

Op het moment dat ik me sleutel in het contact stak en mijn motor starten verdween het probleem. Totdat ik de motor uit deed en me sleutel uit het contact haalde.
Ik dacht eerst dat het aan de nieuwe auto radio lag die ik toevallig gister ingebouwd had. Na dat ik hem er uit had gehaald en los had gekoppeld bleef het probleem zich voordoen.

Toen ik de motor aandeed en toevallig mijn ruitenwisser aantikte hoorde ik weer het zelfde geluid. Nu blijkt dus ook dat als ik de ruitensproeier gebruik voor zowel achter als voor, dat de deuren weer opnieuw van het slot gaan.

Ik ben meteen hier op het forum gaan kijken. Na de reactie gelezen te hebben van Jan, ( https://problemcar.nl/topic/volkswagen/c... ) heb ik hierbij meteen de connectoren die in de achterklep zitten, achter het schot, los gehaald. Hierbij verdween het probleem maar dat van mijn Ruiten wissers niet. Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Kevin

Kevinjoe18

Geplaatst door Kevinjoe18 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

go-tje (0), 11 jaar geleden

Het ligt niet echt voor de hand dat het probleem toevallig is ontstaan nadat je de radio had ingebouwd.
Misschien is er kortsluiting ontstaan in de buurt van de connector voor de radio?
Of misschien is er een zekering doorgebrand?

Kevinjoe18 (0), 11 jaar geleden

Dat van mijn ruitenwisser heb ik al een tijdje. Want ik weet dat wanneer ik mijn ruitenvloeistof gebruikte ik elke keer een tik hoorde. Ik dacht zelf dat het waarschijnlijk iets was wat hoorde. Maar na gister bleek dat dus niet zo te zijn. Dus het probleem dat me deur vergrendeling open gaat had ik dus al, alleen die sluiting die is echt gister avond/dag ontstaan. Maar ik breng hem vandaag naar de garage en dan gaan ze maar even zoeken. En mocht ik de oplossing weten/probleem gevonden hebben dan zal ik dat vermelden

Kevinjoe18 (0), 11 jaar geleden

Na hem naar de garage gebracht te hebben Had hij even snel gekeken of hij zo wat kon vinden. De hoofd reden dat hij naar de garage ging was namelijk dat de distributie riem vervangen moest worden. Maar hij had even gekeken en wat gedaan,en er gebeurde niks meer. Tot ik weer nacht dienst had. Ik Liep naar de auto om te kijken of hij weer dicht was, helaas. maar nu is het probleem wel weer verandert. Nu moet ik de bruine connector vast laten anders begint het orkest weer. Maar dan nog steeds gooit hij hem af en toe open. Ik heb nu de accu maar los gekoppeld, dus zou iemand me kunnen helpen?

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Knopje aan de sleutel misschien vast?

Kevinjoe18 (0), 11 jaar geleden

Ik heb helaas geen afstandbediening

Bedankt voor je reactie

D1854 (0) PRO, 11 jaar geleden

Is er nergens een kabel stuk in de kofferbedradings doorgang?
Dirk

Kevinjoe18 (0), 11 jaar geleden

Dirk,

Ik heb alle kabels nagekeken in de achterklep en bij de garage hebben ze dat door gemeten en niks gevonden. Nu kwam ik net er achter dat ik waarschijnlijk een lekkage heb. Ik lag net te luisteren onder mijn stuur toen ik voelde dat het op de grond nat was. Dus ben ik weer gaan spitten op het forum waar ik dit tegen kwam.

https://problemcar.nl/topic/volkswagen/w...

Zou dat er wat mee te maken kunnen hebben?

D1854 (0) PRO, 11 jaar geleden

Nu is de vraag is het regenwater of koelvloeistof, even proeven, als het zoet is, koelvloeistof, lek chaufage radiator, indien niet zoet, de water aflopen bekijken onder de voorruit of deze door baderen niet verstopt zijn, als dit water ergens op bedrading, relaiskast en of zekeringkast loopt kan je allerlei rare dingen bekomen.
Dirk

Kevinjoe18 (0), 11 jaar geleden

Bedankt dirk,

Ik ga het deze week zo snel mogelijk bekijken.

Kevinjoe18 (0), 11 jaar geleden

Beste,

Na dat ik dit weekend me hele auto uit elkaar gehaald heb ben ik achter meerdere dingen gekomen.
Ik heb de hele vloer er uitgehaald, en het was één plas water wat er lag. Na wat speur werk vond ik 2 gaatjes die geboord waren.
Die bevonden zich links van de uitlaat, te zien op de bijgevoegde foto. Zijn dit originele gaatjes, zo ja waar dienen deze voor.

Na alles goed bekeken te hebben wist ik bijna zeker dat het water door die 2 gaatjes naar binnen kwam, totdat ik de auto opkrikte.
Tot mijn verbazing zag ik dat er water van de kant van mijn pedalen kwam. Dit bleek dus van de hendel te komen om mijn motor kap te openen.
Op het moment dat ik het schroefje, waarmee de hendel vast zit, los haalde. Kwam er meteen een straal water uit. Hierna heb ik een kapje los gehaald die rechts van de hendel zat en toen kwam er nog meer water uit. Dit water was bijna niet te onderscheiden van riool water. Dit blijkt dus dat het al een tijd bezig is.

Weet iemand waar dat water vandaan kan komen?
Bij me paravan loopt het water gewoon door, zaten wel wat bladeren in. Maar niet dat het verstopt was.

Ik heb een paar foto's bijgevoegd over hoe alles er uit ziet.
Er zitten 2 foto's bij, waar je een bruin tape ziet zitten. Ik dacht eerst dat hier het water vandaan kwam aangezien dit ook nat was. Na het er afgehaald te hebben bleek dat gaatje wat daar achter zit niet nat te zijn. Maar waarom is dat getapet?

Dan zitten er ook nog 2 foto's bij waar je op 1 plek zit dat de grondlaag los laat, en het is daar ook helemaal zacht.
Maar aan de passagier zijde zit precies op de zelfde plek en zelfde vorm ook een soort van waas. Wat loopt hier, en hoe is dat aan te pakken?

Vriendelijke Groet,

Kevin
[url=http://postimage.org/image/el5c8tarz/][img]http://s11.postimage.org/el5c8tarz/20130...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/m4yfav3yn/][img]http://s11.postimage.org/m4yfav3yn/20130...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/hpg05lrkf/][img]http://s11.postimage.org/hpg05lrkf/20130...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/630hi7tn3/][img]http://s11.postimage.org/630hi7tn3/20130...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/asqf6tknj/][img]http://s11.postimage.org/asqf6tknj/20130...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/nlej6qw9b/][img]http://s11.postimage.org/nlej6qw9b/20130...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/4k53d8n2n/][img]http://s11.postimage.org/4k53d8n2n/20130...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/bomwm9ubz/][img]http://s11.postimage.org/bomwm9ubz/20130...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/53es093v3/][img]http://s11.postimage.org/53es093v3/20130...[/img][/url]

[url=http://postimage.org/image/orn4ja9xr/][img]http://s11.postimage.org/orn4ja9xr/20130...[/img][/url]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.