Volkswagen Polo: Haperende sloten, rammelend interieur en ABS.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Heb me onlangs een Polo BERLINE (6KV) van 98' aangeschaft. Het is een pittig karretje aangezien er een 1.9 tdi in zit en qua mechaniek valt er niks op aan te merken. De keuring liet me blanco vertrekken maar ik heb wel een aantal probleempjes. Het interieur was wat afgeleefd en dus zijn er nieuwe zetels en dergelijke ingeplaatst maar er zit een verschrikkelijk rammel in het interieur die van rechts vooraan lijkt te komen vanuit het dashboard. Op sommige dagen rammelt/trilt het erger dan op andere dagen. Een vriend (garagist) zei dat het de schokdemping kon zijn die wat lawaai maakte maar die leek goed vast te zitten en een andere vriend raad me dan aan om het dashboard eruit te halen en opnieuw te bevestigen.. Iemand raad voor deze kwaal? Naar het schijnt is VW wel gekend voor rammelende interieurs..

Het tweede probleem zijn de sloten van de wagen. De auto heeft centrale vergrendeling maar die is super traag. Tegen wanneer dat de pinnetjes omhoog zijn geschoten zijn er toch al 2 minuten voorbij... De klinken zijn al eens vervangen geweest zou dit de pomp kunnen zijn die zich in de koffer bevindt die versleten is?

Het derde en laatste probleem is mijn ABS. Deze schiet in actie en het lampje brandt. Als ik de auto start en ik dus moet remmen schiet hij in actie zelfs bij snelheden van 10 km/h. Hij doet dit maar 1 maal en dat is de eerste keer dat ik rem. Soms als ik rij voel ik mijn gaspedaal trillen als het lichtje van de ABS oplicht. Iemand zei dat het de roulementen konden zijn die versleten waren en daardoor de ABS flipte maar deze zijn al vervangen... Mijn kameraad heeft zijn computer aan mijn auto eens gekoppeld om te zien waar het probleem zich kan bevinden en de pc zei dat het probleem zich vooraan mijn linkerwiel bevindt... Iemand suggesties? Alvast bedankt!

ps: buiten deze kleine mankementen is dit best wel een leuk wagentje. Het is pittig, heeft een open dakje en elektrische ramen,... meer heeft een mens niet nodig.

Greetz
[url=http://postimage.org/image/p7uf7xjjv/][img]http://s9.postimage.org/p7uf7xjjv/volksw...[/img][/url]

gedece

Geplaatst door gedece (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

1. Die rammel moet je eens aan een VW monteur laten horen en niet zomaar iets uit elkaar gaan halen, iets wat lijkt uit dashbord te komen kan best van buiten de wagen komen. En dit is zo heel lastig te beoordelen vanachter de pc.

2.Hoor je de pomp ook lang doordraaien? Zo ja dan zit er waarschijnlijk ergens een lek in 1 van de slangetjes. Dit systeem werkt op lucht. Mocht hij blijven doordraaien dan zou ik het slangetje van de pomp loshalen en dan de centr.vergr. bedienen en dan je vinger op de pomp houden en als hij dan stopt dan is de pomp goed, dan zit er ergens een lek oid en dat overal zijn maar door de doorvoerrubbers lopen deze slangetjes naar de deursloten en daarin wil hij nog wel eens scheuren oid.

3.Dus de testkast zei dat de abs toerentalsensor linksvoor een probleem geeft? Heb je ook de foutcode? Kan heel goed daar aan liggen.

kaleido 1 (1665) PRO, 11 jaar geleden

Voor wat betreft de cv , luister eens bij het benzineklepje , of je daar wat hoort suizen/sissen , zoja dan is het cilindertje defect en dient deze vervangen te worden.
Zo kun je dit ook bij de rest van de sloten beluisteren, sissen is lekkage.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.