close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Startprobleem Volkswagen polo 1,4i

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,4 i

hartelijk dank dat u voor mij de tijd wil nemen om me te helpen met een gek raar en Vreemd probleem,

in Januari heb ik een hele mooie strak in de lak en alles Motorisch perfect (distributie riem vervangen, grote beurt en gekeurd)
gekocht van een persoon in Amsterdam.
Van een iemand die er altijd zuinig mee is geweest (onderhoud boekjes aanwezig 2e eigenaar) alles in orde.
Nu heb ik sinds vorige week een probleem namelijk, dat de auto niet wil starten.
Door dat ik snachts werk dacht ik van ik breng hem naar de XXXX , hij is altijd dealer onderhouden en je mag toch aannemen dat een Garage weet waar hij mee bezig is.
Die hebben in eerste instantie een relais vervangen bij de tank en onder het dashboard kosten 100,00 euro.
Toen ik snachts klaar was weer het zelfde probleem weer niet starten wel lekker rond gaan maar weer niet aanslaan.
Ik heb vervolgens de Anwb gebeld, die zijn gekomen en daar kreeg ik van te horen ;Tja de relais die worden niet aan gestuurd zo heeft die best man de relais door verbonden.
Op die manier kon ik toen naar huis rijden.
Eenmaal thuis heb ik gebeld en nieuwe afspraak gemaakt voor de volgende dag maar moest dus nog een keer met de Vw Polo
naar mijn werk.
Eenmaal op mijn werk aangekomen kreeg ik hem nou weer niet uit, motor bleef draaien !! Zucht...
Dus ik zette hem in de 5e versnelling en uitlaten gaan accu pool los gehaald.
Dit omdat ik dacht van hoogstwaarschijnlijk blijft nu mijn brandstof pomp benzine door pompen.
S'avonds vroeg in ochtend toen ik weer klaar was met werken heb ik de accu pool er weer opgezet meteen gestart wat werkte.
Uit angst dat hij wederom niet zou starten heb ik hem direct in Zandvoort neergezet om hem wederom te laten na kijken en nu eindelijk te maken , nu kreeg ik een telefoontje van ja het is het contact slot wat nu stuk is ???
Wow oke , nou als dat stuk is zet er dan maar een nieuwe in en vroeg of dan het probleem zou zijn verholpen.
Het antwoord van de monteur was ja zeker weten, prijskaartje dit keer was een rekening van 198,90 euro .
Dezelfde avond mocht ik de auto weer op halen, snelheid van werken daar heb ik absoluut niets over te klagen.
Ik was blij eindelijk gemaakt dus kon er fijn mee naar mijn werk gaan en startte gewoon en s'nachts ook geen probleem.
Tot vanavond u voelt hem al??? yep weer gezellig in de rondte gaan maar aan slaan ho maar deze keer direct na het tanken eerste keer hierna liep hij gewoon tot aan huis.
Ik moest toch nog even weg dus stap in de auto trachtte te starten en helemaal niks .
Het zelfde als hiervoor motor wil wel maar er gebeurt niets.

ik heb het probleem zo goed mogelijk geprobeerd te omschrijven van af het eerste moment tot nu

dat auto rijden geld kost ben ik het helemaal mee eens maar in een week tijd

2 relais A, 100,00
nieuw contactslot Compleet A, 198,90
Anwb pech hulp A, 245,00
is ook voor mij in deze tijd toch een aardige duit

ik hoop dat iemand mij een tip of advies kan geven voordat het nog meer geld kost en het probleem nog niet is verholpen

bijvoorbaat dank voor het lezen en genomen moeite om mij te helpen !!!!


Mvg Elroy & wendy

Geplaatst door

elroywendy (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi
Zou eerst eens de foutcodes laten uitlezen, kan vanalles zijn.
Wagen is toch ongeval vrij ???
Groeten

stef22 0
badge

11 jaar

Startonderbreker lampje gaat wel uit tijdens het starten.
Foutcodes uit laten lezen.

primera p11 0

11 jaar

Auto is schade vrij en de vw Dealer heeft de Polo al 2 keer aan de computer gehad
Volgens de vw dealer zit er geen start onderbreker op geen code sleutel

elroywendy 0

11 jaar

Heeft de sleutel een breed blad met daarin de golfjes voor het slot? Dit moet er dan een zijn MET transponder !
Ik kan alleen zeggen, Luister of je bij het contact aan de benzinepomp hoort . Zo ja kijk dan of er een vonk is van de bobine ? Kabel uit de verdeelkap en op massa leggen.

Als de beveiliging de oorzaak zou zijn hoor je wel het aanslaan van de motor maar stopt er na een paar sec. mee.
Kijk ook s'nachts bij het starten of je een vonk bij de ontstekingsdelen over ziet springen .
Groeten.

Punt 50
badge

11 jaar

beste Punt dank u voor de tip !
ik ga dat even Proberen en Klopt er zitten ribbels op de sleutel !
ben erg blij dat er Professionelen hier een tip voor hebben
om even te kijken of ik de kosten een beetje kan drukken

Mijn dank is groot

ik hou u en iedereen updatet

elroywendy 0

11 jaar

Je kunt ook de kap onder het stuur wegnemen .
Je ziet nu een ring om het contactslot zitten met een aansluiting .
Oude sleutels hadden nog een zaagvorm aan beide zijden. Deze hadden toen die transponder nog niet.

Groet.

Punt 50
badge

11 jaar

Punt,zou de dealer er naast zitten als tie zegt dat dit er niet op zit?.

primera p11 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.