hallo
wie kan mij vertellen waar de punten staan om de distributie op tyd te zetten??
ik moet een andere dieselpomp op mn blok zetten en gelijk de distributie riem vernieuwen maar kan nergens merktekens vinden ,zowel op mn oude blok als op het andere blok waar de pomp af moet komen.
wie kan me vertellen hoe of wat??
bij voorbaat dank
groetjes Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
robert bij de nokkenas moet je het klepdeksel demonteren en acher in een liniaal leggen, daar kan je zelf ook wel wat op verzinnen als je het ziet.
de krukas daar voor moet je boven op het vliegwielhuis een dop eruit trekken en de buiten ring eruit draaien met een grote imbus ik gebruik altijd een pijp sleutel er voor.
de pomp daar moet je een pen in stoppen ook daar kan je zelf wel wat voor vinden.
als je het ziet steld het niet veel voor moet dus echt geen probleem voor je zijn.
groetjes jan.
robert bij de nokkenas moet je het klepdeksel demonteren en acher in een liniaal leggen, daar kan je zelf ook wel wat op verzinnen als je het ziet.
QUOTE
ik weet niet robert... of jij een set steeksleutels hebt, deze past in vorm van een liniaal achter in de gleuf van de nokkenas. ik zal er nog even een plaatje aan toevoegen, dit als voorbeeld.
paul,
[url=http://imageshack.us][img]http://img74.imageshack.us/img74/2707/v1...[/img][/url]
daar de nokkenas blokkeren..
[url=http://imageshack.us][img]http://img74.imageshack.us/img74/1638/v1...[/img][/url]
daar een pen 15mm >O< insteken om evt te blokkeren...
paul,
Pomp op tijd zetten gaat met een meetklok bij dit type. De blokkeerpen gebruik je om de pomp op zijn plaats te laten staan bij het wisselen van de distributieriem. Ook daarna hoor je eigenlijk de pomp met klok op tijd te zetten.
Wat je doet is de slag van de pompplunjer meten. Deze is bereikbaar door de middenste schroef tussen de verstuiverleidingen.
Motor terugdraaien totdat het laagste punt van de plunjer is bereikt. Daarna klok nullen en motor naar het BDP teken draaien (onder de eerder beschreven plastik dop in het versnellingsbakhuis)
Slag van de plunjer moet nu zijn:
Testwaarde: 0,83 ... 0,97 mm slag
Afstelwaarde: 0,90 ±0,02 mm slag
De houder voor de meetklok is trouwens een speciaalgereedschap, zonder kun je het vergeten.
Er zijn type's met een 2delig riemwiel op de pomp, dan gaat bovenstaand verhaal niet op.
oke bedankt voor de tips,,maar ik lees bij harry over die twee delig riemwiel en laat ik die nu net hebben,bij het ene blok.. maar het gaat mij erom ik moet een pomp van het ene blok op het andere monteren,omdat de pomp van mij electronisch is en die pomp die erop zit is met kabel.hoe weet ik nu of ze hetzelfde staan?????
18 jaar
Bedankt allemaal
Heb het klusje vanmiddag geklaart nu hopen dat we de boel weer aan de gang krijgen ..
18 jaar
robert onluchten en dan door starten dan moet hij het wel weer doen hoor.
groetjes jan.
hij draait weer alleen heb ik nu veelste veel speling op mn koppelings pedaal ?????moet tot op de bodem trappen wilt hij iets doen...
PFF
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar