Volkswagen Golf: Distributie ketting

Bouwjaar: 2000

Hallo

Wanneer moet de distributie ketting van een V6 4-MOTION vervangen worden ?De ene zegt bij 120.000 en de andere zegt bij 90.000 en wat zal die reparatie gaan kosten ?

Jim

V611706

Geplaatst door V611706 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

ketting hoef je in princiepe niet te vervangen.

V611706 (0), 18 jaar geleden

Ok maar in principe is niet zeker weten dus ?

Er staat ergens dat hij na ongeveer 90000 km vervangen moet worden maar wat weten jullie ervan en moeten dan alleen de spanrollen vervangen worden ?

Jim

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

golf V6 heeft een ketting (is het VR6 blok) Ding gaat tussen de 60.000 en 300.000 km mee, is afhankelijk van rijstijl, verversingsinterval oliekwaliteit en gebruik (korte of lange ritten)

Niets aan doen voordat hij begint te rammelen of andere problemen geeft.

V611706 (0), 18 jaar geleden

Ok maar als hij gaat rammelen of iets raars gaat doen ben ik dan al niet te laat.

V611706 (0), 18 jaar geleden

`Maar even serieuze reacties aub

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

er zijn idd lieden die de ketting vroegtijdig doen sneuvelen, het baasje is hier wel debit aan trouwens. b.v. 6000 rpm met een blok wat net gestart is en nog bevroren is is vragen om ellende, maar helaas komt dit voor!!!!

kortom Jim, m'n reactie is uitermate serieus.

Als jouwes nou 90.000 gelopen heeft, en hij loopt goed en zonder bijgeluiden, dan kun je rustig doorrijden.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Worden die chevey's soms zo mishandeld als die golfjes??

Maar even on topic, het VR6 blok is een straaltje kunst om zoveel mogelijk cilinders in een compact doosje te stoppen. Het blok is net zo lang als een 4 cilinder lijnmotor. (anders gaat ie ook niet dwars in een golf passen) Dit heeft uiteraard wat consequenties gehad voor het ontwerp van e.e.a. Vermoeddelijk is de ketting in het chevey blok oversized voor zijn taak, terwijl die bij de VR6 netaan is. (bredere ketting maakt het blok nog breder, geen plek voor)

V611706 (0), 18 jaar geleden

Ok top reacties.Kortom iedere beurt na laten kijken en als het nodig is laten vervangen.Die bij geluiden klinkt dat het zelfde als tikkende kleppen.

Heb ook vrspecialist gemaild maar die zegt het ook wel erg mooi allemaal

Jim,

200.000km, tenzij een geleider of tandiwiel er eerder uit ligt.
Chiptuning is aan te raden, het benzineverbruik wordt beter etc.

mvg R.Logmans

Autobedrijf Logmans/schaapveld
VR6 specialist.

Mijn vraag daar over

Bedankt voor de snelle info.Maar nog 1 vraagje....mocht er een geleider of
> tandwiel uitliggen wat is daar het risico van of kan het geen kwaad,en hoe
> merk je dat ?
>
> Jim Roman

hij zegt dan (erg grappig)

Dan is het einde verhaal.
In een fractie van een seconde.


mvg R.Logmans




dupl-u-1719-5dd14889e7e5f+Evo (0) PRO, 18 jaar geleden

Harry,een amerikaanse v8 vergelijken met n VR6? is echt appels en peren, US heeft onderliggende nokkenas,VR-6 heeft natuurlijk dat gezeur met 92er modellen, verders geen interval voor t vervangen van de fabriek uit, hoewel ik begrijp de dhr Logmans nogal veel van die dingen in de handen heeft met tikkende kettingen,dus is het verstandig om op te lettten. Persoonlijk zou ik buiten onderhoud nooit iets doen aan een VR6 als er niet iets rammelt of de olie ergens uitspuit. het enige mooie aaneen VR6 is dat t geluid wel aardig is, verder is het een thermisch slechte motor die weinig vermogen geeft t.o.v inhoud.

V611706 (0), 18 jaar geleden

Weinig vermogen valt wel mee hoor.Standaard 204PK vind ik wel aardig.Het onderblok is van een VR6 en de kop is anders vandaar dat een VR6 174PK heeft en deze V6 204.

Jim

dupl-u-1719-5dd14889e7e5f+Evo (0) PRO, 18 jaar geleden

ik zei dus dat een vr 6 weinig vermogen heeft. en bij bmw haalden ze in 1991 al 192 pk uit een 2.5 liter,tegen 174 uit 2.8 bij VW,maar goed maakt niet uit,vindt t alleen relatief weinig en bij VW moeten ze altijd alles een tikkie anders doen dan de rest ( g-lader ) zonder dat t automatisch beter is. En veel dikke vw motoren van nu zijn op VR-6 gebaseerd (w8, v10,v16 ) terwijl dat nooit een geweldige motor was

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hey.. evo heb hier ook nog wat leuks staan! vanmiddag was het ff speelkwartier! 4,2ltr 360pk quattro

paul,

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

1.8 turbo heeft die ook niet een hoog hoog specifiek vermogen (tot + 180 pk fabriek af)

Was vw met zijn 1.6 gti in de golf 1 ook al niet toevallig bij de toppers met 110 pk (kon nooit goedgaan volgens de autopers toendertijd, maar er zijn er die nog steeds lopen)

En, de VR6 is zeker met de na 1996 modellen een prima motor die bij nette behandeling lang meegaat.

Een BMW 6 cilinder blok kan ook met 100.000 km tot gigantische olieboot afgetrapt zijn hoor.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Speelkwartier paul? Doe je de groene platen dan verkeerd om over de gele heen :-)

Dan wordt het idd een knappe jonge die je rijbewijs nog af wil pakken......

dupl-u-1719-5dd14889e7e5f+Evo (0) PRO, 18 jaar geleden

harry dat zeg je goed, die kan ook tot olieboot afgetrapt worden, nou dan. maar wel meer pk uit minder cc.en n 1.8 is geblazen dus niet vergelijkbaar, don't get me started want bij bmw kwam er uit een 1.5 ooit 1412 pk in F-1 wagen. das bijna 1000pk/liter. En idd paul, das lachen met de pet op. hoop koppel zo'n wagen, verbazingwekkend.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.