goedendag allemaal,
Ik heb een golf 4 staan, 1.4 16v motorcode AHW.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe van dit type de distributie op tijd gezet dient te worden (merktekens, blokeren e.d)
En of de poelie van de krukas ook gedemonteerd dient te worden.
En kan iemand mij vertellen of de service indicator zonder tester kan worden gereset
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de plastic dop op de bak losnemen en op het punt zetten
dan 2 blokkeerpennen neemen geloof dat het 9mm is
voor de nokkenas poelie de gatten moeten naar elkaar toe staan zo niet draai de krukasw een omwenteling verder
(de vorigeriem van de golf 1.4 16v die ik vervangen heb. heb ik gewoon met verf afgetekend en het ging perfect)
de nokkenas poelies hoeven er niet af
wel alle loop en spanrollen vervangen
bij de dealer een kompleetset ophalen incl multieriem
resetten zonder tester:
knop van de dagteller indrukken(rechts) en op contact zetten als het goed is kompt er insp op te staan dan de knop van de klokverstelling (links) naar rechts draaien tot dat er streepjes kommen op het display
k dacht laat ik t eerst even vragen voordat ik er aan begin..
je moet de twee nokkenassen idd blokkeren met twee 8 mm boortjes.
Op het krukastandwiel heeft 1 tand een schuine kant, dit is je BDP.
we hadden weer mazzel, de onderste spanner was totaal aan puin gelopen (77000 km)
Is dit normaal bij dit type?
JA, komt vaker voor bij ons ook al in de werkplaats meegemaakt. Ook de spanner aan plor gelopen! Als je een raar geluid hoort als de auto draait dan haal hem maar los!!!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar