👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Gisteravond is mijn distributie riem gebroken. Het is een passat gl variant uit 1991.
Kan ik er gewoon een nieuwe op doen en rijden of heb ik nu grote problemen.??????
Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
marcel
indien deze riem breekt is er sprake van schade aan de kleppen.. dit wordt helaas een andere cilinderkop monteren.
paul,
dat is duur grapje zeker. En ja is dat het nog wel waard dan.
18 jaar
of het het waard is.. dat bepaal jij natuurlijk, ik zou een gebruikte kop van de sloop halen en deze monteren.
paul,
.
hallo,Marcel
Deze type motoren lopen bijna nooit stuk........... dus.
Ik zou eerst even een nieuwe riem (laten) monteren
meeste kans is het wel goed gegaan.
en anders kost het je alleen een riem maar weet je wel waar je aan toe bent.
en kun je altijd nog beslissen wat je er verder mee doet.
opmerking: ook de spanrol controleren / vervangen !!!!
veel succes gr.E.Tempel
Het gebeurde met een gangetje van 30-40 kph
18 jaar
.
We hebben het over een 1800 cc 8 klepper ??
Bij deze motor gebeurd er niets als de riem breekt.
Gewoon nieuwe riem en spanner monteren en de boel op tijd zetten.
Nou we gaan het maar is proberen nog dingen speciaal waar ik op moet letten.
18 jaar
macel grote kans dat je geen schade hebt.
krukas op nul zetten in het vliegwielhuis zit een gat de buiten ring als die erin zit er uit halen moet met een pijp sleutel ivm maat.
nokkenas op merkteken zetten top en streep op bovenste plaat van disrubutie kap ; de achterkant achter het tandwiel.
verdeelkap eraf en rotor op de streep zetten.
dus koper plat wijst van de rotor naar de kerfin de verdeler.
groetjes jan.
Ik krijg verdorie die onderste vsnaar poelie er niet af (die moet er af anders krijg ik die kap er niet af) iemand een idee
18 jaar
hellup iemand een idee hoe ik die poelie er af krijg zit zo'n gekartelde bout in maar hij moet er uit anders gaat echt die kap er niet af.
18 jaar
[quote=selanty]hellup iemand een idee hoe ik die poelie er af krijg zit zo'n gekartelde bout in maar hij moet er uit anders gaat echt die kap er niet af.[/quote]
die bout moet je niet hebben... rondom die bout zitten 6 inbusbouten die moet je losdraaien..
paul,
hallo,
4 boutjes paul !!!!!! geen 6 ............of ben je nog niet goed wakker ??????
gr. Ernst
[quote=tempel001]hallo,
4 boutjes paul !!!!!! geen 6 ............of ben je nog niet goed wakker ??????
gr. Ernst[/quote]
poe!! net wakker...... was weer een latertje..
paul,
dank heren ik ben niet blond maar voel me wel zo. We gaan weer verder.
18 jaar
op de onderste vsnaar poelie op de krukas zit een merk teken aan de achterkant moet die gelijk staan met de pijl op de distributie kap (of hoe zet ik hem anders op nul??)
18 jaar
de nokkenas zet je top en op de pijl dit zit boven.
de pijl staat op de halve cirkel achter de poeli.
de krukas kun je goed zetten door boven op de versnellingsbak de plug eruit tehalen en daar op nul tezetten of streep.
kan zijn dat je als je een grote dop in het vliegwielhuis hebt zitten deze er geheel uit moet halen om dat tekunnen zien.
bij een kleine zwarte plug is dat niet zo.
de onsteking zet je zo.
verdelerkap er af en dan de rotor tegenover een streepje zetten in/op het verdeler huis.
groetjes jan.
[quote=jan T]de nokkenas zet je top en op de pijl dit zit boven.
de pijl staat op de halve cirkel achter de poeli.
dit had ik gevonden en goed gezet.
de krukas kun je goed zetten door boven op de versnellingsbak de plug eruit tehalen en daar op nul tezetten of streep.
kan zijn dat je als je een grote dop in het vliegwielhuis hebt zitten deze er geheel uit moet halen om dat tekunnen zien.
bij een kleine zwarte plug is dat niet zo.
Ik heb er een zwarte plug in zitten en als je die er uit haald komen er 2 gaten vrij nu heb ik het zo gedraait dat ik een pijl tegen kwam. (kan dit kloppen) en die heb ik boven op laten staan.
de onsteking zet je zo.
verdelerkap er af en dan de rotor tegenover een streepje zetten in/op het verdeler huis.
Dit heb ik nog niet gedaan.
groetjes jan.[/quote]
Ik heb niet zoveel tijd gehad dus duurdt afen toe ff voordat ik weer verder kan.
groet marcel
18 jaar
marcel doe rustig aan als je klaar ben horen we het van zelf.
ja je zet in dat gat in het vliegwielhuis de streepjes of soms een nul tegen over elkaar.
groetjes jan.
Whahahaha hij doet 't
Alleen loopt nog nie helemaal lekker.
In dat vliegwiel huis kwam ik achter dat er een streep staat en een nul ik heb hem maar op de nul gezet. Het was wel starten lopen maar houd nog in tijdens het rijden kan het zijn dat ie dan nog een tandje versteld moet worden.???? Of zou die in dat vliegwielhuis toch op de streep moeten staan.
In iedergeval alvast iedereen bedankt met name Jan T voor het geduld en de goede uitleg.
Marcel
18 jaar
nee,hij moet niet op de streep staan als er een nul staat moet hij daar op staan
als de nokken-as goed staat denk ik dat je ontsteking
een tandje verkeerd staat
gr. E.Tempel
Houdt hij in rond de 3000 tot 3500 toeren? Dan staat denk ik de distributie niet goed.
Volgens mij is de streep het BDP en moet je hier de distributie op afstellen. De nul is het ontstekingstijdstip.
Zoek het eventjes goed uit. Desnoods met een meetklok in het bougiegat het BDP opzoeken. Of, heel voorzichtig met een kleine schroevendraaier.
Succes,
Gr.
Paul
Marcel let op !!!!!!!
ik denk dat Paul zich even vergist!!!
het is net anders om Paul................ geloof me maar anders gaat ie nooit goed lopen
..0.. is altijd BDP en streep kan BDP zijn maar hoeft niet ligt aan onstekingstijdstip
kort samen gevat als er een 0 staat en iets eerder een streep is 0 het BDP en de streep het ontstekingstijdstip
als er alleen een streep staat is de streep BDP en tevens het ontstekingstijdstip
ik hoop hier mee voldoende duidelijk te zijn.
gr E.Tempel
Wat wordt ik toch vrolijk van deze site. Begin het nog leuk te vinden aan auo's knutselen. Ik ga vandaag weer verder jullie horen het nog.
18 jaar
Ernst, ik geloof dat je gelijk hebt,
Sorry voor het misverstand.
Als extra controle check ik altijd of het merkteken klopt door in het bougiegat het BDP te voelen. Je komt een enkel keertje eens tegen dat het vliegwiel verkeerd gemonteerd is.
Succes Marcel,
Gr.
Paul
kan gebeuren Paul,vergissen is menselijk
het is inderdaad verstandig om het BDP via de zuiger te checken
want als het vliegwiel verkeerd is gemonteerd (wat een enkele keer voor komt)
dan kom je natuurlijk nooit goed uit.
gr. E.Tempel
Heren wederom bedankt,
de 0 is idd BDP (toch ff via de zuiger gekeken) en de streep de ontsteking. Alles staat goed en hij loopt weer als een zonnetje. Ik kan weer lekker rond tuffen.
Iedereen bedankt.
Marcel
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar