Volkswagen Passat: rubber mof van de homokineten

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

hallo
sinds een paar dagen hoor ik een krakend geluid bij het wiel links voor wat tot binnen te horen is
nu heb ik gezien dat de rubbermof die daar direct achter zit kapot is
nu zijn mijn vragen of dat een afkeurpunt is voor de apk
en is het moeilijk om dat te vervangen en wat zijn de kosten ervan ongeveer?
alvast bedankt voor de reacties

winningmood

Geplaatst door winningmood (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

indien blijkt dat de rubbermof stuk is.. is dit op dit onderdeel een afkeur.

paul,

winningmood (0), 17 jaar geleden

bedankt paul
en is zoiets door iemand zonder sleutelervaring te maken en wat kost me dat zo ongeveer?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=winningmood]bedankt paul
en is zoiets door iemand zonder sleutelervaring te maken en wat kost me dat zo ongeveer?[/quote]
ik pak altijd altijd de hele as eronder vandaan dat is het makkelijkst ... 20 min per kant.. tja wat kost het? ik reken altijd 60,- per kant... de dealer algauw het dubbele.

paul,

winningmood (0), 17 jaar geleden

bedankt
dan zal ik dus maar iemand vragen die een beetje handig is met een sleutel in de hand
paul bedankt voor de snelle reactie

jan5047 (0) PRO, 17 jaar geleden

De as kan gewoon blijven zitten ,centrale moer aandrijfas los maken onderstefusee en stuurkogel los maken borgveer openen en men kan de homokineet er af schuiven moet wel ervaring mee hebben.
succes jan

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Als je al een krakend geluid hoort, dan zal de homokineet ook wel kapot zijn.
Want als het vet eruit is en het rubber kapot, dan komt er straatvuil in waardoor de boel stuk gaat.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=jan5047]De as kan gewoon blijven zitten ,centrale moer aandrijfas los maken onderstefusee en stuurkogel los maken borgveer openen en men kan de homokineet er af schuiven moet wel ervaring mee hebben.
succes jan[/quote]
veels te veel werk jan. je maakt het jezelf moeilijker dan het is... de as kan er tussen uit zonder verdere demontage van het fusé.. dat geldt voor beide kanten..

paul,

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik denk dat Jan zich een beetje vergist in het merk. Bij een Audi is het veel gemakkelijker om de 6 inbusjes op de bak los te draaien, vervolgens schuif je um zo uit wielnaaf zonder ook maar iets te hoeven los halen.
Het kan niet sneller dan op deze wijze. Dat is nu juist zo mooi bij Audi! En dat voordeel wou jij nu weer teniet doen Jan?

Sytze

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.