Volkswagen Passat: lcd scherm van boordcomputer doet niets meer (continu zwart)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi 100pk 72kw

onlangs toen ik men wagen startte viel het me op dat het lcd schermpje van men boordcomputer niet oplichtte, had dit ooit nog wel eens gehad, maar toen had ik em gewoon terug stilgelegd, en opnieuw gestart en was het probleem opgelost.

van keer hielp dit dus niet.

*heb de wagen met een vagcom volledig uitgelezen, --gaf geen foutmeldingen

*alle zekeringen blijken inorde

*enkele weken terug was men battery stuk dus heb ik deze toen ook vervangen, hier kan het dus volgens mij ook niet aan liggen, waren trouwens geen problemen mee toen deze pas vervangen was.

Nu was ik aan het denken om misschien heel het tellergedeelte te demonteren om misschien eens te kijken of er misschien soldeer aansluitingen in losgekomen waren. heeft iemand ervaring met dit te demonteren of hoe zou ik er het beste aan kunnen beginnen?

of denkt er misschien nog iemand aan andere mogelijke oorzaken?

Alvast bedankt
Paul

dotcom

Geplaatst door dotcom (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

paul je kan de boel altijd demonteren en kijken of je wat aan een soldder verbinding ziet .
mocht je niks zien dan zal je het instrumentenpaneel moeten vervangen.

groetjes jan.

dotcom (0), 17 jaar geleden

zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij het openhalen? het stuur moet er toch ook niet af? heb et nog niet volledig bekeken.
zal trouwens toch geen problemen geven voor de jaarlijkse keuring ivm kilometerstand?
zal waarschijnlijk voor het weekend worden.

bedankt
paul

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

paul je stuur hoeft er niet af.
je doet het stuur zover mogelijk naar beneden en dan haal je de schroefjes boven in de los en wip je het geheel naar voren en dan de stekkers los en je hebt henm eruit.
en voor de keuring moet dit geen probleem zijn.

groetjes jan.

dotcom (0), 17 jaar geleden

Bedankt jan,
ik hou je op de hoogte als ik iets verder ben

Groeten
Paul

dotcom (0), 17 jaar geleden

Heb em net openliggen, was wel even kloten voor ik hem eruit had, zat nog een kapje voor met een rolluikje in, deze moest er eerst uit vooraleer ik bij de vijsjes van de dislplay kon.
Nu echter uiteen, zie ik er hoegenaamd niks aan,
nog even een vergrootglas nemen om is beter te zien of er nergens een soldeerverbinding gebarsten is.

of zijn er soms bepaalde delen waar ik speciaal naar moet kijken?

anders zal het een andere display worden denk.

groeten
paul

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

paul ik weet geen bepaalde dingen waar je naar moet kijken je zult gewoon alle verbindingen moeten controleren en als je niks kan vinden dan zal er een ander instrumentenpaneel in moeten.

groetjes jan.

dotcom (0), 17 jaar geleden

mits er toch geen recup(okkazie)boeren openwaren, terug alles ineengestoken.
als bij wonder ging hij terug, eerste wat erop kwam was wel airbag fehler maar dit had ermee temaken dat ik de tellerkast er volledig uit gehad had waarschijnlijk.
bij het uitlezen met de vag-com nog enkele fouten tegengekomen die hiermee te maken hadden.
deze allen verwijderd.

nu terug picco bello

thanks

paul

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

nou hopen dat het zo blijft misschien toch iets los gezeten.

groetjes jan.

Benny1078 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik geef je weinig kans op slagen.
Meestal wordt het een nieuw instrumentenpaneel . Aanpassen en sleutels opnieuw inleren.

dotcom (0), 17 jaar geleden

is te hopen da't slecht contact geweest is.
deze vervangen is dat zelf te doen? en wat dien ik dan zo nog aan te passen? sleutels inleren zelf te doen?(vag com)

paul

Benny1078 (0) PRO, 17 jaar geleden

Alles is goed te doen behalve sleutels inleren want dit moet online bij de dealer gebeuren.

eric2771 (0) PRO, 17 jaar geleden

Wanneer deze storing een volgende keer zich weer voordoet kun je net zo makkelijk effe de accu los koppelen dan reset het instr. paneel zich.
Door het paneel er uit te halen heb je in principe hetzelfde gedaan. Bij deze instr. panelen komen normaal geen losse solderingen / contacten voor.
Uit ervaring komt deze storing vaker terug en moet je uiteindelijk om het definitief op te lossen toch een nieuw paneel plaatsen.
De dealer kan dan alle codes / km.stand en sleutels omcoderen naar het nieuwe paneel.

dotcom (0), 17 jaar geleden

ok bedankt, niet te hopen dat dit een nieuw paneel word dan want kan de kosten nu wel missen.

thanks
Paul

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

dat zegt men allemaal wel leuk maar... indien er in de klok een storing aanwezig is... dan kun je de accu wel los koppelen, maar daarmee is het probleem nog steeds niet verholpen, slechts uitgesteld ''het betreft uitstel van executie'' en lost het probleem niet op.

''mosterd na de maaltijd''

paul,

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Kun je goed solderen, of heb je een kenis die dat kan met de electrostatische bescherming die je moet nemen, dan kun je de soldeer punten even nasolderen met vers soldeer.

Meestal is deze fabrieksmatig gemaakte solderingen in een soldeerbad niet echt goed, en na verloop van tijd zal zo'n soldering dan ook kuren vertonen, nasolderen is de oplossing, of een nieuw paneel....

Cor

dotcom (0), 17 jaar geleden

zolang hij zo blijft gaan, laat ik het zo, moest et opnieuw voorkomen, zal het toch een nieuw worden.
alle soldeerpunten opnieuw doen is bijna ni te doen lijkt me

paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.