Volkswagen Golf: distributie riem vervang interval

Bouwjaar: 2000

Beste Forum bezoeker vraagje: wanneer moet de distributieriem vervangen worden bij de Glof IV type 1.4 16V bj 2000 en hoe ligt de interval wat betreft de spanrol enz
bvd

ruud10648

Geplaatst door ruud10648 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

frank3147 (0), 19 jaar geleden

Hoi,

ik heb dezelfde vraag. Het betreft dan een AGN 1.8/20V (geen turbo).
Ik heb er namelijk al zo'n 120.000 km opzitten met de orginele riem.

Groet,

Frank

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hallo frank


jou riem moet worden vervangen incl de spanrollen! dit elke 120000km


paul,

frank3147 (0), 19 jaar geleden

Paul,

bedankt. Ik zal daar eens snel werk van maken. Waar moet ik zoal op letten. Ben kundig genoeg om de riem te vervangen.
Moet ik d.m.v. VAG-COM de timing afstellen?

Groet,

Frank

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi frank!


weet je zeker dat jou dit gaat lukken?? bij een benzine versie heb je namelijk niks te maken met timing! ( van bv brandstofpomp )

dit alleen bij de diesel versies!!


natuurlijk wel de distributie optijd zetten en houden!


paul,

ruud10648 (0), 19 jaar geleden

Hoi Paul en Frank allereerst bedankt voor je reacties.
Nog een vraagje is er bij de Golf IV 1.4 16V speciaal gereedschap nodig?of wat berekenen ze ongeveer bij de garage voor deze preventieve taak
bvd grts,Ruud

frank3147 (0), 19 jaar geleden

Paul,

ik weet dat een benzine auto niets te maken heeft met een brandstofpomptiming, maar de ontsteking zal toch op tijd moeten?Of is het zo dat als ik de riem vervangen heb, en zeker weet dat deze goed op alle tandwielen ligt, het ontstekingstijdstip altijd goed is?

Frank

ruud10648 (0), 19 jaar geleden

Heb net even de plastickap verwijderd en zag dat er zelfs twee riemen op liggen dus waarschijnlijk ook twee spanrollen
het onstekings tijdstip staat volgens mij helemaal niet ter discussie daar deze zich aan de andere kant van de motor bevindt
oude riem verwijderen nergens aan draaien en de nieuwe riem monteren is volgens mij de methode

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hallo, ruud


voor de benzine versie heb je idd, borg gereedschap nodig!( hiermee blokeer je de twee tandwielen ( deze optijd houden )

en idd, er veranderd helemaal niks aan het ontstekings tijdstip!

paul,

ruud10648 (0), 19 jaar geleden

Bedank heb ondertussen geinformeerd bij de dealer deze rekent er 340 euro inclusief voor en er staat geen interval voor bij elke beurt wordt er gewoon na de staat van de riem gekeken melde de monteur me
groet, Ruud

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi ruud


die monteur kan wel meer zeggen!! er staat normaal 120000km ( of om de 5 jaar ) voor deze riem, tevens zal deze om de 30000km moeten worden gecontroleerd! ( toestand riem en spanrol )MAAR WIE GEEFT JOU DE GARANTIE DAT DEZE RIEM NIET SPRINGT NA EEN CONTROLE!!

bij twijfel deze riem gaan vervangen! springt de riem wel plots!!
zit jij met de hoge kosten!


paul,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.