Hallo,
Bij deze auto is bij 177.000 de eerste maal distributieriem vervangen bij een garage, vervolgens na 800km met 140 km/u eraf gelopen. De spanrol was niet goed op spanning gezet; dus kop id door dat bedrijf gereviseerd en opnieuw erop gezet. Vervolgens loopt riem bij 201.000 er weer af (bout van omlooprol voor krukas afgebroken). Klant heeft geen vertrouwen meer in bedrijf en komt bij ons. Nu hebben wij dus kop weer gereviseerd riem ed. vervangen nu na 1000km weer eraf gelopen weer (bout van omlooprol voor krukas afgebroken.
Volgens ons kan het nu niet anders dan dat;
krukaswiel krom
Krukasbout
Vlak bij krukaswiel scheef
of spiebaan scheef
iemand suggesties of tips?
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke bout bedoel je die afbreekt,de krukastandwielbout? Of de bout voor 1 van de 3 omlopprollen?
hebben ze de pomp los gehad om te timen en vergeten vast te zetten???
is maar een idee maar de moeite van controle waard
bouten van omlooprollen absoluut en alleen met de momentsleutel op het juiste moment vastzetten. Draai je ze te vast krijg je deze ellende.
het zijn trouwens bouten (tapeinden) die ik bij enige twijfel over het onderhoudsverleden van de wagen in een klap met de distributieriem, spanrol en omlooprol vervang.
Ik krijg ook de indruk dat de 1e garage de bouten over zijn vloeigrens getrokken heeft. Dan kan je er op wachten dat deze door vermoeiing afbreken. Voor de 2e garage is het altijd moeilijk om een anders geknoei weer op te knappen! Helaas heb je nog steeds mensen waarvan ik mij afvraag waarom ze de techniek als vak hebben gekozen. Een beetje affiniteit moet er altijd zijn.
16 jaar
[quote=tedkroon]Ik krijg ook de indruk dat de 1e garage de bouten over zijn vloeigrens getrokken heeft. Dan kan je er op wachten dat deze door vermoeiing afbreken. Voor de 2e garage is het altijd moeilijk om een anders geknoei weer op te knappen! Helaas heb je nog steeds mensen waarvan ik mij afvraag waarom ze de techniek als vak hebben gekozen. Een beetje affiniteit moet er altijd zijn.[/quote]
welke affiniteit??
einde maand weer salaris
8 uur binnen en 5 uur weg
klant helpen om 5 uur????
techniek???
dat is vieze handen
en daar worden we niet voor betaald!!
neem maar eens een leerling van school
1 op de 50 met interesse is al veel
Met Jerry eens.
Het valt niet mee gemotiveerde vakmensen te vinden en deze ook nog vast te houden.
16 jaar
t probleem is
ze kiezen een vak
leren een beetje
maar door gebrek aan interesse worden (de goede daargelaten) t nog geen vakmensen
ach, gasten gaan het nog oplopen vroeg of laat..... Mensen die met hun handen kunnen werken zijn goud waard. en dat begint zich in salaris langzamerhand te uiten.
Helaas sluiten de opleidingen totaal niet meer aan op de praktijk. Ik zit in de metaal en zie dit dagelijks; v.b. leerling machinebankwerker die nog nooit een vijl van dichtbij gezien hebben. Ook daar gaat het aan alle kanten mis.
dat is dus t probleem
ik ben ....... en doe niet anders
waarschijnlijk vergeten de krukas te vlakken. een veel voorkomend probleem
[quote=126]waarschijnlijk vergeten de krukas te vlakken. een veel voorkomend probleem[/quote]
Dat het voorkomt klopt, niet bij dit type motor........
Gr. paul
bij ons 2 keer gebeurd waren bij een ander in onderhoud
[quote=126]waren bij een ander in onderhoud[/quote]
Dit is denk ik ook het probleem.... Er zijn mensen die de bout vervangen omdat ze denken dat dit nodig is, omdat de bout zit bij verpakt.
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar