Wat kost het vervangen van een distributieriem bij een dealer?
Is het verstandig om dit niet door dealer te laten uitvoeren maar door een andere garage?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo jaap...
betreft het een pompverstuiver diesel ?
paul,
Altijd beter bij de dealer.
Daar hebben ze de ervaring en het juiste gereedschap en onderdelen.
Tandriem wordt dan vervangen met spanrol.
Advies laat de waterpomp altijd mee vervangen.Kosten weet ik niet maar dat kunnen ze je exact vertellen.
350 a 400 eurie, als het een pompverstuiver is. inderdaad altijd beter af bij de dealer.
kan iemand het bovenstaande eens uitleggen ? (beter bij een dealer) in dit soort uitspraken ben ik altijd erg nieuwsgierig, vraag me wel eens af waarom men dit denkt!
met andere woorden, de rest van alle garages zijn ongeschoolt ? en kunen deze klus niet klaren ?
zal jullie eens wakker maken!! bij de meeste dealers lopen stagelopers/monteurs in opleiding.. in de meeste gevallen gaat dit best goed, ken ook vele gevallen waarbij het wel mis ging! en daar betaal jij dan ruim 60, euro per uur voor.
je voelt hem denk ik al ?? maar men kan ook met oogkleppen op gaan lopen!
paul,
juist gesproken (getypt) Paul.
Rene
19 jaar
Idd Paul, gezien de antwoorden die je geeft op de meeste vragen hier, heb je veel verstand van vw en audi.
En er spreekt ook liefde voor het vak uit, maar hoeveel universele bedrijven zeggen dat ze het kunnen, en als uiteindelijk de auto binnen is zich er dan pas in gaan verdiepen hoe het ook weer zit bij een vw.
Als je veel sleutelt aan hetzelfde merk weet je waar de knelpunten zitten.
En die staan niet altijd in een boekje.
En daar gaat het nogal eens mis.
Zeker bij distributieriemen is dit soort merkkennis wel belangrijk.
Als je veel audi en vw repareert weet je dit wel, maar als je alle merken repareert kan ik me voorstellen dat je juist de details over het hoofd ziet, met als gevolg vroegtijdige breuk van de riem.
Daarom word er vaak gezegd, breng maar naar de dealer.
19 jaar
De meeste "universele" bedrijven hebben evengoed hun specialisme. De ene doet franse auto's en heeft sporadisch wel eens een duitser, de ander houd zich met Jappen bezig enz. Kortom, oogjes open wat er voor auto's in het bedrijf staan en je weet genoeg. En in bepaalde gevallen kan hier wel eens meer kennis zitten dan bij de dealers.... (b.v. met wat oudere auto's)
ik zelf repareer ook alle merken en dat gaat toch goed hoor , soms wel eens even goed nadenken maar je komt er altijd wel uit hoor , en zo'n distributiem is echt niet moeilijk hoor van zo'n auto
op het algemeen gaat het ook best goed! ook vakgarages worden op de hoogte gehouden,bijgeschoolt met oog op de techniek! van nu..
bv, bij het innovam (dag/avond scholing) ook de vakgarages zijn aangesloten bij de bovag, bij het evt, niet tevreden zijn van bv, een reparatie kan men ten alle tijden terug vallen..
wat mij vaak ten oren komt (ex dealer klanten) dat men zich een nummer voelt men kent de klant niet meer, slechts via het kenteken van het voertuig! komt zijn of haar naam naar boven!
ook de prijzen bij onze dealers rijsen de pan uit, mede door hun vestiging en door de importeur opgelegde eisen! men wil een luxe uitstraling! men gaat zich huisvesten in luxe glazen kastelen waar medewerkers de sleutels in ontvangst nemen in mooie maatpakken! en men zich vervolgens laten leiden naar de koffietafel waar men dan evt, mag wachten, of zelfs, (belachelijk) een LEEN FIETS krijgt aangeboden, deze is toevallig GRATIS. wilt u, een auto is ook mogelijk, kosten 35,- per dag (100km vrij ex brandstof)
ook een praatje met de betreffende monteur is er niet meer bij!
dit alles geeft een commerciele indruk men wil zich duidelijk onderscheiden van andere grote merken waardoor jan met de pet (die ook in een vw of audi rijdt) weer eens wordt gedupeerd!
dit hoor ik dagelijks... zeker een reden om niet terug te keren, vervolgens komen ze als klant bv, bij een vakgarage / merk specialist.
daar werkt dit alles precies anders om.. de klant wil graag! een goed contact hebben/houden met de eigenaar zelf..
goed worden geholpen tegen redelijke prijzen! no nonsens op het factuur en uiteindelijk goedkoper uit wezen, en toch tevreden huiswaarts keren!
men wil of komt niet voor het LUXE.. men wil waar voor het geld..
mensen ga nou niet denken van, indien er een merk logo aan de gevel hangt dan zit het wel goed! niks is minder waar!
wie dit in gedachten houd is naief... en loopt met oogkleppen op!
er "deugt" niets van de dealers of bedoel je het anders paul?
feitelijk bedoel ik het anders john! ik mopper voornamelijk op de algehele orginisatie van zo'n dealerschap..
zeker niet op hun vakkundigheid! daar wil ik niks van zeggen!
paul,
Ik ben het met Paul eens, ik kan hier zo zachtjes aan een klachtenboek schrijven van klanten.
Jos.
Die tarieven moetten bij de dealers wel duur zijn, als je ziet wat een overhead daar zit te nagelvijlen. Er loopt tegenwoordig meer in maatpak dan in overall rond daar.
-Dat er veelal stagelopers/monteurs rondlopen bij een dealer dat vind ik een beetje slecht onderbouwd net alsof dat bij een universeel bedrijf niet gebeurd, mischien lijkt het meer omdat dealers veelal groter zijn.
-De leenauto kost inderdaad 35(vergeet even niet dat je een A8 rijder niet een een polo uit 1985 kunt mee geven) dit zijn wel nieuwe wagens hoor, als 2e optie kun je ook kiezen voor een auto van 5 eurie(het slag autos wat je bij de meeste universele garages mee krijgt), als 3e optie kun je inderdaad kiezen voor de GRATIZ leenfiets, optie 4 is dat je auto gratis gehaald en weer terug gebracht word. dus qua verhuur valt het allemaal wel mee, het hoeft echt niks te kosten als je dat wilt.
- Een dealer heeft gewoon hogere kosten, je wilt niet weten wat het speciaal gereedschap allemaal kost( wat daarna weer geleend word door universele bedrijven).
- als laatste denk ik dat dit een eindeloze discussie gaat worden, ik denk dat het belangrijker is dat iedereen weet dat we goed in ons vak zijn en daar gaat het om!
jij hebt een punt volgwagen
het gaat er hier beslist niet om om punten te behalen! ook gaat het er niet om, om monteurs de kop in te drukken..
het gaat er om dat nl, een dealer beslist geen beter werk aflevert dan bv, een vakgarage! wie dit voor ogen heeft is erg naief!
overgens de meeste monteurs in dienst bij een vakgarage komen nl, uit de dealer wereld en hebben vaak daar hun praktijk ervaringen opgedaan!
het draait om de algehele organisatie van zo'n dealerschap, ik kan me goed voorstellen dat indien je als monteur bij een grote dealer werkt, zich er niet van bewust is van wat er zich allemaal afspeelt aan zo'n ontvangstbalie, en wat eraan vooraf is gegaan, voor dat hij de auto in handen heeft gekregen voor reparatie! laat staan de financiele afhandeling! al deze medewerkers moeten wel allemaal eten, en zitten allemaal met een stropdas achter een buro met van die mooie 19,inc schermen nagels te vijlen...
al dit soort onzin en poppenkast werken toren hoge bedragen in de hand die uiteindelijk door de klanten moeten worden opgehoest!
van dit soort praktijken wordt ik nou misselijk! laat men toch eens gewoon doen zonder al dat toneel en poppenkast
gloof me, met dit soort gekkigheid behoud/wint men zeker geen klanten in de toekomst, ook in de praktijk blijkt dit al zijn vruchten af te werpen, mensen gaat duidelijk zoeken naar goede alternatieven!
paul,
De receptionisten bij ons aan de balie hebben vaak niet eens tijd voor koffiepauze/middagpauze,laat staan om hun nagels te vijlen.Die vijl komen ze ook nooit lenen uit mijn gereedschapkist.Er zijn natuurlijk universelen die goede kwaliteit leveren maar ook dealers die dit doen.En als je exact dezelfde reparatie laat uitvoeren bij een dealer of universeel dan scheelt het niet eens zoveel.Maar zoals al eerder gezegd,dit word een eindeloze discussie.
idd, erik
maar soms mogen dit soort onderwerpen best wel eens worden aangehaalt (een mens moet je scherp houden)
een particulier mag best weten hoe nou dit soort enorme prijs verschillen (mede) ontstaan!
daar is toch niks mis mee!!
paul,
Is het niet zo dat een importeur ook eisen stelt aan een dealerschap met betrekking tot huisvesting en uitstraling?.
De panden van vw lijken erg op elkaar.
Zitten vaak aan de snelweg en zijn vaak van die glazen paleizen.
19 jaar
IK heb ervaringen genoeg met merkdealers die, op zijn zachtst gezegd, niet om over naar huis te schrijven zijn. Met name die "strik-pakken" die je een auto verkopen en behandelen alsof je een eikel bent die slechts geld wil storten, zitten me tot aan mijn strot. Van die broekies met beugels in hun bekkies die TOTAAL geen verstand van techniek hebben en mij dan een auto verkopen met allerlei accessoirer erop, die er naderhand helemaal niet op blijken te zitten en dan keihard de boel omdraaien: jammer meneer, IK heb niet gezegd dat het er WEL op zat! Zelfs je auto wegbrengen, terwijl er 2 nieuwe en 2 bijna nioeuwe banden onder de auto zitten en deze terugkrijgen met 4 andere, gebruikte velgen met banden van een ander merk en slechts 4 mm profiel is mij overkomen. Bij de VW dealer....
Helaas moet ik dan mijn van beroepshalve aangeleerde taal weer gebruiken om tot de bazen van die pubers door te dringen dat zij compleet de fout in gaan en een verplichting hebben naar de consument toe en dat zij ook regels in acht dienen te nemen met hun advertenties..... Dan trachten ze je vervolgens af te kopen...... Geef mij de eenmansbedrijfjes maar!
19 jaar
Gouden paleizen en gouden te betalen rekeningen............
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar