close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: distributieriem en speakers

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 8v

Hallo,

Mijn golf heeft 104.000 km op de klok staan en ik heb deze net gekocht.
Nu weet ik dat de distributieriem tussen de 80k en 100k vervangen moet worden.
De lui waarvan ik he mgekocht heb, een bedrijf, weten uiteraard van niets.
Hij heeft laatst wel een servicebeurt gehad waarbij remschijven en remblokken zijn vervangen en de v-snaar ziet er ook keurig uit. Je zou aannemen dat ze dan ook de distributie meenemen.
Hoe nauw komt het bij de golf, wat de riem betreft.
Ik heb de kap eraf gehaald en zie geen scheurtjes oid, wel in de tanden vd riem dat er wat rubber af komt.
Bij de golf heb ik deze nog nooit vervangen, iemand tips?


2de vraag:
Zowel bij deze als mijn vorige golf zat een standaars fabrieksradio. Bij beide deed alleen de linker speakerset het, verder alleen de tweeters.
Je zou denken dat het een fabrieksfoutje is in iets, iemand een idee?


gr

Alex

Geplaatst door

alexhozee (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat betreft de distributie riem: elke 180.000 Km . Inclusief de spanrol en geleiderollen.
Tevens wordt ge-adviseerd om de riem in elk geval na 4 jaar te vervangen, ook al is de KM stand nog niet bereikt.
Bron: AutoData®
Het is ook raadzaam om gelijk de waterpomp mee te vervangen.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

Inderdaad zoals Hans al zegt,hij is nu 5 jaar oud dus vervangen van de distributieriem is nu aan de orde en inderdaad neem ook gelijk de waterpomp mee,je zal niet de 1e zijn waarvan de zooi in de puin draaid omdat je de waterpomp niet mee hebt laten vervangen.
Wat betreft de speaker (de basspeacker neem ik aan?) die gaan nog wel eens stuk,vaak als je er een klap op geeft dan doen ze het weer even,dus dan weet je dat je hem moet gaan vervangen.

ricky 10
badge

14 jaar

Duidelijk verhaal Hans en Richard. Bedankt
Ik zal wat spullen gaan bestellen.
Vandaag even gekeken en volgens mij geen bijzonder gereedschap nodig, poulie en motor steun verwijderen en je kunt bij de spanner, riem en waterpomp.
Hebben jullie nog tips en trics vwb het vervangen?

alexhozee 0

14 jaar

Als je al wel eens een distributieriem hebt vervangen dan spreekt dit ook wel voorzich,bekijk de werking van de spanrol,vaak met clipje die in gat moet vallen en dan verdraaien totdat de peil wijst naar een bepaald punt (kan verschil in zitten).Verder zou ik de krukas en nokkenas aftekenen voordat je hem loshaalt zodat je altijd daarop terug kunt vallen en als je de riem eraf hebt verdraai dan nooit 1 van de 2 tandwielen teveel.
Ontluchten van waterpomp is gewoon vullen en dan starten en dan weer bijvullen totdat temperatuur redelijk hoog ligt en dan even rijden,dan dop voorzichtig losdraaien en stationair laten draaien totdat beide radiateur slangen warm zijn,dan op juist peil zetten en dop erop.

ricky 10
badge

13 jaar

Ik heb ervaring met opel en voornamelijk motorfietsen, komt wel goed.
Zo te zien heb ik geen bijzonder gereedschap nodig.
Nog een vraag, misschein weet jij dat wel.
Ik bestel bijna alles in Amerika, incl. verzending ben ik dan nog steeds een stuk goedkoper uit dan hier bij de VW dealer.
Nu heb ik de keuze bij een bedrijf uit onderdelen voor de AVH en de BEV motor, Bij BEV staat SOHC, dit zal de 8 klepper zijn. Is de AVH dan de 16 of 20 klepper?
Of zit het verschik hem in wat anders?

Alex

alexhozee 0

13 jaar

Ik weet het niet uit mijn hoofd,maar het kan zijn dat het dezelfde motor is maar dat er een aantal dingen anders zijn aan het blok,zoals met of zonder egr,of met en zonder secundaire luchtsysteem enz.Je moet gewoon bestellen op jouw motorcode,niets anders.

ricky 10
badge

13 jaar

Ik ga gewoon voor de SOHC, zal goed zijn.
In de VS kost een comnplete set, pomp, riem, spanner €80.

Bedankt voor de reacties

alexhozee 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.