Ik heb de volgende probleem
Sinds mei 2009 rij ik een Volkswagen 1.6 FSI Sportline uit 2004.
Een paar maanden na aanschaf begon het gele lampje "Storing in uitlaatsysteem" te branden.
Ik had deze laten weg gehaald maar die kwam weer terug na enkele maanden.
Ik heb de auto laten uitlezen, en de lambdasonde sensor bleek defect, en werd vervangen maar de melding kwam na enkele maanden weer terug :S
volgens kwam de garage erachter dat de 1ste cilinder niet correct werkt en dat de auto lichtelijk schokt als deze stationair draait + een vreemd blikkerig geluid bij koude start. Deze geluid verdween na het in trappen van de koppeling. ( vliegwiel probleem)
Door dat cilinder 1 niet goed werkt schijnt dat lambdasonde een storing te geven .
we hebben de bobine de injectoren en bougies nakeken die waren in orde
nu me vraag is: heeft de vliegwiel mee te maken met de cilinder probleem waardoor een Storing in uitlaatsysteem melding aangeeft ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
die 2 massavliegwielen veroorzaken de gekste problemen dus deze kan er ook nog wel bij,maar ik zou toch eerst nog wat dingen willen bekijken aan die motor laptop eraan en meten maar desnoods een scoop zodat je kunt zien wat er gebeurt,dus op naar een goede garage hoeft niet perse een dealer te zijn die zijn nogal makkelijk met dingen vervangen in plaats van eens goed te zoeken suc6
Weet je de exacte fout nog, liefts compleet met nummer.
dank je wel voor je snelle reactie hij wordt dondedag wordt die bij de dealer uitgelezen ik zal gelijk de codes en/of de storingen aangeven
14 jaar
dit is de fout code
16804 P0420 002
cilinderrij 1. katalysatorsysteem
werking te gering
14 jaar
Of de katalysator is inwendig stuk en vaak is dat de voorste,maar een softwareupdate kan dit probleem ook verhelpen en om dat te controleren moet je naar de dealer toe.
die hebben verteld aan me dat de voorste kat moet worden vervangen .... alleen ik weet niet of het wat mee te maken heeft met de 1ste cilinder
14 jaar
trouwens dit stond nog op de formulier
[b]Gebeurtenissengeheugen 1:
03c997056m
MED9.5.10 G00
Codering 72
Dealernummer 00241
Hardware NO
000
9265[/b]
wat betekent dit ??
14 jaar
Ik denk dat er hier een spraakverwarring is. 1e cylinder OF 1e cylinderRIJ (Engels: Bank).
Daar zit nogal een verschil in. Dat 1e cylinderrij (bank) staat bij alle foutcodes omdat die ook gebruikt worden op auto's met meer dan 1 rij.
Ik krijg de indruk dat het mengsel niet helemaal in orde is, gezien de klacht over het schokken bij stationair.
Mengsel kan gecontroleerd worden door de zogenaamde "fuel trim" uit te lezen.
Kan met VW specifieke scanner en ook met een algemene EOBD/OBD2 scanner - dan moet je de Long Term Fuel Trim hebben in live data.
de lichtelijk schokt moet ik zeggen dat niet te merken is maar je voelt het lichtjes dat die effe niet stationeer loopt.
14 jaar
[quote=dop27]die 2 massavliegwielen veroorzaken de gekste problemen dus deze kan er ook nog wel bij,maar ik zou toch eerst nog wat dingen willen bekijken aan die motor laptop eraan en meten maar desnoods een scoop zodat je kunt zien wat er gebeurt,dus op naar een goede garage hoeft niet perse een dealer te zijn die zijn nogal makkelijk met dingen vervangen in plaats van eens goed te zoeken suc6[/quote]
heb je misschien een adres voor me ( behalve de dealer) ik woon in opgeving waalwijk
14 jaar
auto is inmiddels verkocht
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar