close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: distributieriem Polo Trend 1.4 TDi technisch schema + afbeelding

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 TDi Trend

Hallo,

We zijn op zoek naar de technische uitleg met afbeeldingen om zelf de distributiriem te vervangen van een Polo Trend van 2006 met 1.4 TDi motor.

Kunnen jullie ons helpen? Blijkbaar omdat het een recente auto is, is er maar weinig info over te vinden. Van de oudere modellen hebben we schema's gevonden.

We vinden het jammer om veel geld te betalen in de garage als we het zelf kunnen doen. Maar doordat de techniek niet stilstaat is het aangewezen om over de juiste documenten te beschikken.

Vriendelijk bedankt!
Vanessa

Geplaatst door

polo2006 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je de motorcode

[quote=robby10030]heb je de motorcode[/quote]
Even nagekeken en de code is:

BNM/BWB

Thnx!!

polo2006 0

15 jaar

BNM ligt ook in de skoda fabia en polo fox ik ga ervan uit dat BNM ongeacht de auto de zelfe mororcode ook dezelfde motor is,als iemand mij dit voor zeker kan vertellen heb ik alle info voor je

[quote=polo2006]Hallo,

We zijn op zoek naar de technische uitleg met afbeeldingen om zelf de distributiriem te vervangen van een Polo Trend van 2006 met 1.4 TDi motor.

Kunnen jullie ons helpen? Blijkbaar omdat het een recente auto is, is er maar weinig info over te vinden. Van de oudere modellen hebben we schema's gevonden.

We vinden het jammer om veel geld te betalen in de garage als we het zelf kunnen doen. Maar doordat de techniek niet stilstaat is het aangewezen om over de juiste documenten te beschikken.

Vriendelijk bedankt!
Vanessa[/quote]
Vanessa,

Het is geen klusje wat in 5 minuten gebeurt is,je moet wel enige kennis in huis hebben wat betreft de riem.

Monteer je hem een tandje verkeert ( of meerdere ) dan heb je kans dat hij niet ( goed ) loopt,of nog erger,dat de zuigers de kleppen raken,wat erna een dure grap gaat worden.

Na de montage,niet gelijk de motor starten maar hem 2 volle slagen met de hand ronddraaien om er zeker van te zijn dat alles vrij rond loopt.

Succes..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

[quote=robby10030]BNM ligt ook in de skoda fabia en polo fox ik ga ervan uit dat BNM ongeacht de auto de zelfe mororcode ook dezelfde motor is,als iemand mij dit voor zeker kan vertellen heb ik alle info voor je[/quote]
De code staat in het boekje van de garage. En idd Skoda wordt ook door VW geproduceerd dus dat kan kloppen.
Mijn vriend heeft altijd aan auto's gesleuteld. Hij kent er wat van maar sommige zaken vragen net wat meer info, zoals de riem dus...

Moest de tekening afwijken van de motor, dan ziet hij dat direct en dan betekend het dat er toch verschillen zijn, maar ik acht de kans klein.

Bedankt voor je hulp alvast!

polo2006 0

15 jaar

Neem gelijk de waterpomp mee (draaid mee met de tandriem),je zal niet de eerste zijn dat het lager van de pomp na vervangen van de riem in de soep draaid,met gevolg weer uit elkaar en erger,motorschade.

ricky 10
badge

15 jaar

[quote=robby10030]BNM ligt ook in de skoda fabia en polo fox ik ga ervan uit dat BNM ongeacht de auto de zelfe mororcode ook dezelfde motor is,als iemand mij dit voor zeker kan vertellen heb ik alle info voor je[/quote]
Nog eens bedankt Robby voor de tekeningen, maar denk ondaks de motorcode die wel klopt ( BNM ) dat de tekeningen niet overeenstemmen met hetgene wij hier nodig hebben omdat er niet over het blokkeren van de dieselpomp gesproken wordt.
Kan het zijn dat dit door een tweede riem gebeurd zoals bij sommige fords en dat dit gedeelte er nog niet bij zit.
Naar mijn mening als ik de kappen bekijk lijkt dit toch maar door 1 enkele riem te gebeuren.

polo2006 0

15 jaar

maar jij hebt niet de ouderwetse brandstofpomp(in jou mond dieselpomp) meer

1.4 tdi heeft geen brandstofpomp, dit betreft een pompverstuiver. Blokkeergereedschap is wel noodzakelijk........

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

uit je vraag begrijp ik dat je weinig tot geen kennis van techniek heb en dat je het te duur vindt om het door een garage te laten doen. wees verstandig en besteed het uit want als het fout gaat zijn de kosten helemaal niet te overzien. gr john

mee eens [quote=johndoornbosch]uit je vraag begrijp ik dat je weinig tot geen kennis van techniek heb en dat je het te duur vindt om het door een garage te laten doen. wees verstandig en besteed het uit want als het fout gaat zijn de kosten helemaal niet te overzien. gr john[/quote]

##We vinden het jammer om veel geld te betalen in de garage als we het zelf kunnen doen. Maar doordat de techniek niet stilstaat is het aangewezen om over de juiste documenten te beschikken. ##
maar wel bij de garage een hoop geld VOOR een auto uitgeven
en dan op t risico onderhoud willen beknibbelen
en investeren in speciaal gereedschap is waarschijnlijk ook te duur
is dit misschien de reden dat de garage hier € voor rekend??

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

[quote=paulkelder]1.4 tdi heeft geen brandstofpomp, dit betreft een pompverstuiver. Blokkeergereedschap is wel noodzakelijk........

Gr. paul[/quote]
Heren vergeef me het verkeerd woordgebruik hier :)
Heeft iemand de juiste handleiding en tekeningen voor het monteren van de distributieriem van de motor met pompverstuiver :) waar het blokkeergereedschap vereist is .

Thnx Paul

polo2006 0

15 jaar

dat zijn gewoon de gegevens die ik je gestuurd heb, die pompverstuivertoestand blokkeer je door je nokkenas te blokkeren met een paspen voor in de nokkenaspoulie dat is niet zo een pomp als voorheen met een poulie dat werkt anders

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.