Volkswagen Golf III : ditributie riem vervangen niet meer starten

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo allen,

Ik heb gisteren de distributieriem en waterpomp vervangen, eerst op tijd gezet, kwam overeen, dus alles eraf, nieuwe waterpomp erin.
Nieuwe distributie riem er omheen incl op tijd gezet, opgespannen, rondgedraaid en daarna op tijd gecontroleerd,
Maar hij wil niet meer starten..
Krijgt vonk, zit nog benzine in. Klinkt alsof hij niet op tijd staat maar heb wel de eikpunten aangehouden.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Groeten,
Rick

lithium3d

Geplaatst door lithium3d (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kaleido 1 (1805) PRO, 10 jaar geleden

Vliegwiel op de kerf /pijl op de krukas , tezien via plastic dop in versnellingsbak
Nokkenas met horizontale kerf achterop gelijk met cilinderkoprand , moet een metalen strip in vallen , kerf zit uit het midden , kleppendeksel eraf gehad ?

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Rick, kan niet veel zijn. Je bent bezig met de timing, en daarna start deze niet meer.! Dus timing nogmaals controleren.
Is deze echt goed, dan controleren of je niet ergens een kabeltjes/ stekkertjes (per ongeluk) hebt losgemaakt.

moderator (0) PRO, 10 jaar geleden

Denk dat de as, die de stroomverdeler aandrijft, is verdraaid waardoor de ontsteking niet meer optijd staat.

kaleido 1 (1805) PRO, 10 jaar geleden

Heb ik vergeten erbij te zetten , als cilinder 1 op bdp staat , dient midden v/d rotor naar de kerf te wijzen in de rand van de ontsteking , verdeelkap er even af halen.
Volgens mij ongeveer rechts schuin naar het motorblok toe.

firedriver (65), 10 jaar geleden

Eerste cilinder op BDP.
Verdeelvinger moet overeenkomen met contactstift van de eerste bougie, normaal zie je ook een uisparing op de verdeler als je zijn verdelerkap eraf neemt,hebt het meegemaakt met een Golf 1, die zijn verdeler werd aangedreven door zijn oliepomp, waarbij deze oliepomp aangedrevan werd door zijn distributieriem.
Zal niks aan de hand zijn met je motor, komt wel in orde, heb het ook meegemaakt, distributie op punt gezet maar geen rekening gehouden met de stand van de tandwiel van de oliepomp, wie niks doet kan niks verkeerd doen hé.
Gr.
Jantje

lithium3d (0), 10 jaar geleden

ben bang dat er een paar kleppen kapot zijn ondertussen.. bovenstaande allemaal uitgevoerd.
kwam een monteur langs lopen terwijl ik bezig was, die zij van dat hij op 3 cilinders draait en dat het allemaal wel goed ingesteld staat...

iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken!!

firedriver (65), 10 jaar geleden

Beste lithium3d,

Doe een compressietest en je weet meer, ik zal niet zegen dat ik geljk heb, normaal kon je dat opmerken als je je motor start en normaal gezien moet je toch eerst na een distributiewissel altijd met de motor manueel draaien.
Heb je die test uitgevoerd, Zuiger 1 BDP, rotor moet overeenkomen met bougiekabel eerste cilinder, dat moet perfect zijn, je kan de verdeelviger juist zetten, maar dan moet je met de tandwiel van de oliepomp kunnen draaien, om deze te kunnen draaien moet je zijn riemspannner even ontlasten waadoor dat je de tandwiel van de oliepomp dat het vedeler aandrijft kan juistzetten dat de verdeelvinger overéénkomt met de stift van de eerste bougiekabel, probeer maar eens.
Gr.Jantje

lithium3d (0), 10 jaar geleden

4 kleppen krom. het is de auto niet waard om dat nog te laten maken. hij gaat nu in de verkoop voor een liefhebber of anders in onderdelen.

firedriver (65), 10 jaar geleden

Das spijtig, was de spanner mischien losgekomen of iets anders.
Motor is te herstellen, als je het zelf doet valt het mee.
Maar ja, 't is nu éénmaal gebeurt, ge zult de laatste niet zijn hé.
Gr.
Jantje

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.