close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Scirocco: DPF demonteren vw scirocco 2.0TDI 170PK

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI 170PK

Hallo iedereen,
Zoals de titel al zegd zou ik graag mijn roetfilter (DPF) demonteren voor deze leeg te halen, en daarna hem softwarematig laten wegschrijven natuurlijk :).
Maar de tuner heeft me gezegd dat het HEEL VEEL werk is om hem te demonteren, het chassis en dergelijke moet je allemaal laten zakken..is dit waar?
wie heeft er hier ervaring mee? En kan me alles uitleggen?
Alvast bedankt :)
Mvg Anthony

Geplaatst door

emile1 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja klopt, het subframe moet je laten zakken (niet verwijderen) om hem er tussenuit te krijgen. Opzich niet gek veel werk hoor maar je moet wel ff weten hoe je het moet doen en je hebt iig een brug nodig en bv een versnellingsbak krik of een ander ondersteuningsapparaat.
Globaal gezien moet je kruiskoppeling van stuur bij pedalen achter kapje losmaken, dan de sensoren uit roetfilter verwijderen (of deels verwijderen en alleen de stekkers van sensoren loshalen), auto omhoog en onderplaat verwijderen, subframe makeren zodat je hem na afloop weer precies op dezelfde plek terug monteerd ( of speciaal tooltje gebruiken), bak krik eronder en bouten subframe loshalen en ook die van onderste motorsteun en de uitlaatsteun en subframe zover laten zakken (let op bedrading stuurhuis, steuntje hiervan losschroeven) zodat je bij roetfilter kan en deze losschroeven en verwijderen.
Bij te weinig of geen ervaring niet aan gaan beginnen.

ricky 10
badge

10 jaar

Hallo,
Dat is een mooie uitleg :)
En ik heb al een paar keer het subframe van een golf 4 laten zakken, voor de stabilisatorsstang te vervangen en dergelijke dus dat zal wel lukken denk ik, maar dan koop ik misschien beter de tool voor de zekerheid, en als ik later dan nog eens m'n subframe moet laten zakken dan heb ik het tool al liggen :).
Maar het probleem is dat ik met krikken werk (professionele krikken en ondersteun de auto nog extra voor de zekerheid !) Dus dat zal wat moeilijker worden, maar heb dit al meerdere malen gedaan bij onder andere een golf 4..
Ik zal de wagen eens opkrikken en eens kijken hoeveel plaats ik zou hebben enzo..
Alvast bedankt :)
Mvg

emile1 0

10 jaar

En moeten de aandrijfassen ook los? En hebben jullie zo een voorbeelden van dat speciaal gereedschap en hoe moet je het gebruiken?
Alvast bedankt :)
Mvg

emile1 0

10 jaar

Nee de aandrijfassen kan je laten zitten, roetfilter kan daar net overheen verwijderd worden maar het probleem is dat het roetfilter een groot log lomp ding is en je hebt dus ruimte onder de auto nodig om hem er tussenuit te wurmen dus als je alleen de auto op krikt dan vraag ik me af of dat dan gaat lukken.
Dat subframe tooltje is een bout die kan schuiven in een bus zeg maar en die draai je in het schroefdraad waar de originele bout zit, die bus zit dan vast en zit dan precies op de plek van de subframe gaten, hierdoor zit het subframe na afloop weer op precies dezelfde plek, als je niet gebruikt en het subframe niet markeerd dan moet je de wagen uitlijnen want dan kloppen je wielstanden niet meer.

Zoiets als dit:


http://ecx.images-amazon.com/images/I/31...

En die bus kan over de bout schuiven links/rechts en past zich zo aan aan het gat van subframe, dus op de plek waar subframe nu gemonteerd zit. Maar als ik jou was zou ik hem op de brug zetten, scheelt een hoop gedoe.

ricky 10
badge

10 jaar

Hallo Ricky,

Bedankt voor de info ;)!
Maar vervangen die uitlijnbouten de originele bouten dan of..? dat snap ik niet goed?
Alvast bedankt :)
Mvg

emile1 0

10 jaar

Nee geen vervanging maar je verwijderd de originele bout en dan draai je zo'n ding erin en die zet je vast, die ring vormt zich aan de plek/boutgat zoals subframe nu gemonteerd zit (subframe kan je verschuiven in de boutgaten). Dit doe je op minimaal 2 boutgaten en dan verwijder je het frame en dan blijven die tooltjes zitten, als je frame weer gaat monteren dan schuif je deze weer over die tooltjes heen en zet je 1 bout vast (waar geen tooltje in zit), daarna tooltjes verwijderen en de rest vastzetten met de originele bouten, op deze manier zit subframe weer exact zoals hij daarvoor zat.

ricky 10
badge

10 jaar

Ik snap het niet goed. Dus ik draai er minstens 2 bouten uit en draai dan 2 van die uitlijnbouten erin, maar je moet het chassis laten zakken, daarvoor moeten die (uitlijn) bouten er dan toch ook uit?
Toch al bedankt voor je moeite ricky ;)!!
Mvg

emile1 0

10 jaar

NEEN! Die bouten zijn zo ontworpen dat er glijbussen OP zitten. Dus, bij verwijderen van subframe, glijden de bussen eraf.De bouten blijven in de carrosserie zitten.Diezelfde bussen zorgen later bij montage voor uitlijning. Als je de subframe vastzet met originele bouten kan die niet meer verschuiven, verwijder je de uitlijnbouten.

voyager 0

10 jaar

Aja zo ik denk dat ik het snap :)
Bedankt voor de uitleg jongens ;)!
Maar waar kan ik die uitlijnbouten kopen?
Alvast bedankt :)
Mvg

emile1 0

10 jaar

Zou iemand me kunnen zeggen waar ik die uitlijnbouten zou kunnen kopen? Zou ik dit bij de dealer kunnen vragen?
Wie weet waar ik deze kan vinden?
Alvast bedankt :)
Mvg

emile1 0

10 jaar

Iemand??
Mvg

emile1 0

10 jaar

Dealer is een optie! Anders bij een van de vele automaterialenzaken.

voyager 0

10 jaar

Dus bij de dealer zou ik deze bouten kunnen kopen?
En als ik de DPF zelf leegmaak kan ik deze weer dichtlassen met een halfautomaat?
En de tuner heeft me gezegd dat het beter is dat ik het kleine cat gedeelte in het roetfilter laat zitten, omdat dit moeilijk te verwijderen is, is dit zo? Zou dit namelijk ook willen weghalen, voor een mooie turbofluit uit de uitlaat te krijgen :).
Alvast bedankt :)
Mvg

emile1 0

10 jaar

Ben naar de dealer geweest en die kunnen die bouten niet bestellen en mijn automaterialen (en-onderdelen) zaak kan daar niet meer aangeraken. Dus ik weet nog niet waar ik deze ga kunnen vinden.
En kan ik de DPF weer dichtlassen met een halfautomaat?
En laat ik de cat in het DPF best zitten?(omdat deze moeilijk te verwijderen is heb ik horen zeggen?)
Alvast bedankt :)
Mvg

emile1 0

10 jaar

Wie kan me hiermee helpen AUB?
1: Waar kan ik die uitlijnbouten bestellen? (heb al een mail naar midlock gestuurt maar krijg geen antwoord) Bij de dealer kan je dit niet kopen.
2: Kan ik de DPF weer dichtlassen met een halfautomaat?
Alvast bedankt :)
Mvg Anthony

emile1 0

10 jaar

Hallo Emile,
misschien zijn dit de bouten voor uw probleem.Heb wat zitten rondneuzen op e-bay Duitsland.

http://www.ebay.de/itm/Justierbolzen-Fix...

grtjs Benny

dodgedriver0 0

10 jaar

Het is gelukt :) heb uitlijnbouten gekocht en heb de roetfilter leeggehaald en alles weer mooi gemonteerd :)
Alvast bedankt iedereen :)!

emile1 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Scirocco of stel zelf een nieuwe vraag.