Al iemand eerder deze fout gezien ?foutcode: 18995 P2563
Gloeispiraal lichtje ging opeens pinken op autosnelweg en gaf deze fout
Auto is een Scirocco 2.0 tdi 140 pk van 2009
nu lees ik hier wel niet zoveel over op internet maar kwam wel tegen dat er ergens een lek in de inlaat kan zitten ??? of zou hier alleen maar een turboleiding af zijn ? Ook heb ik al gelezen dat voor dit probleem een reparatiesetje bestaat ?
ik hoor het wel
Alvast bedankt
Mvg Bart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hier staat wat meer serieuze informatie: http://gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18995....
Zelfs al is er een turboslang volledig af, die positiesensor moet nog steeds een geldig signaal geven.
In zo'n geval krijg je foutcode(s) met betrekking tot de turbo-druk en die heb je niet.
idd die website ken ik maar veel info of alreeds voorgekomen problemen staan er niet op daarom hier de vraag ....
onaannemelijk signaal kan toch door lekke turbo darm ..., wagen weet ook bij zoveel % gas moet turbodruk toch ong. dit zijn ....
10 jaar
Vandaag heeft de wagen op de brug gestaan en vonden enkel dit zoals je ziet op de foto kan dit hiermee te maken hebben (EGR koeler) ???
10 jaar
Nee die foto is idd de egr koeler, die is (nu nog) heel bij jou, die komt later aan de beurt....maar bij jou is nu voor 90% de vacuumpot op de turbo lek en deze is ook tegelijk de positiesensor. Haal het slangetje er vanaf en zet er een vacuumpompje op en dan zul je zien dat hij lek is, dit komt vaker voor. Reparatieset betreft een nieuwe vacuumpot en deze moet je precies weer afstellen met ook een testkast erbij anders krijg je hem nooit goed afgesteld.
Volgens mij dit een tijdje terug nog hier op forum voorbij zien komen dus misschien ff de zoekfunctie gebruiken.
Het gaat om deze (rode pijl) denk ik ? En een testkast wat bedoel je hiermee VCDS ?
10 jaar
Ja klopt dat is hem.
Met testkast bedoel ik een uitleescomputer (waarmee je de auto uitleest in de garage) en dat kan de originele zijn van de dealer of de vag-com, je hebt er meerdere maar met niet allemaal kan je doen wat je wilt.
Bij weinig of geen ervaring met de vacuumpot vervangen of weinig ervaring met testkasten dan kan je het beter laten doen door iemand die dit probleem kent.
Heb zelf wel al sleutelervaring wel nog nooit deze vervangen ook zelf heb ik VCDS (vag-com) maar hoe is die dan af te stellen ?
10 jaar
Daarvoor heb je een vacuumpomp nodig en wat speciale sleuteltjes (kromme ringsleutel en lange dop 10) om bij de moeren te komen. Deze moet je net zo afstellen zoals dat je een wastegate afsteld zeg maar, dus met 2 moertjes en dmv de pot aan te sturen met een vacuumpomp kan je tegelijk een bepaalde waarde aflezen met de testkast in dacht ik meetwaardeblok 122 en deze moet bij volledige vacuum (dus maximale uislag vacuumpot) 0,76 volt zijn, dus moet je op zo'n manier de moertjes afstellen totdat je die 0,76 volt hebt in de meetwaarden.
Dus zelf de vacuumpot bedienen met een vacuumpomp, en terwijl kanaal 122 bekijken en indien nodig stang bijdraaien tot aan 0,76 volt ? Alvast bedankt voor de info ! morgen komt het stuk binnen dus hoop morgen goed nieuws neer te zetten hier !
10 jaar
Vacuumpot vervangen en wagen geeft geen storing meer ! ook ineens de EGR dicht gezet met plaatjes, deze gaf wel nog een fout maar is eruit geschreven wagen rijd terug probleemloos rond ! dankjewel voor de antwoorden !
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Scirocco of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar