auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Scirocco: vw scirocco foutcode niveausensor achterin xenons.

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0TDI 170pk (GTD)

Hallo,

Ik heb sinds 2weken een foutcode van mijn xenon niveausensor achterin. Deze:

00497 - Niveausensor achterin
010 - Open of Kortgesloten aan Positieve Spanning - MIL AAN
Bevries Frame:
Fout Status: 11101010
Fout Prioriteit: 2
Fout Frekwentie: 2
Reset teller: 225
Kilometrage: 25176 km
Tijd Indicatie: 0
Datum: 2030.14.00
Tijd: 20:52:47

Ik heb de foutcode gewist maar komt onmiddelijk weer.
Ik heb de sensor uitgemeten en geeft dezelfde waarde als de voorste sensor dus aan de sensor zal het niet liggen, de bedrading daarentegen..vooraan meet ik spanning en achteraan niets! Dus het zou ergens aan de bedrading moeten liggen..Ik heb wel luchtvering op de wagen geïnstalleerd, en ik dacht dat als ik hem op het laagste had gelegd dat ik een kabel zou hebben kapotgetrokken (omdat de band een beetje de binnenkuip (spatbord) naar binnen duwt) dus heb ik de binnenkuip (spatbord) gedemonteerd en er is niets te zien, de kabel zat wel een beetje gespannen maar zal zo origineel wel zijn denk ik, omdat ik daar niet aangeweest ben ;)!
Zit er soms een zekering voor de achterste sensor? misschien kan het daar aan liggen?
Wie o wie kan me hiermee helpen? mijn lichten zijn helemaal ontregeld nu -_-!
Alvast bedankt :)
Mvg

Geplaatst door

emile1 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Iemand die me hiermee kan helpen aub :)? Zit hier soms een zekering op of dergelijke?
Alvast bedankt :)
Mvg

emile1 0

10 jaar

Ik had een afspraak voor mijn wagen uit te lijnen, maar dan hebben we eerst en vooral naar mijn aandrijfas gekeken (eens dat de wagen op de brug stond). Als de wagen op standaardhoogte staat hebben beide aandrijfassen geen speling, maar als je de wagen iets lager legt, dan heb je rechts (passagierskant) een beetje speling (wat normaal is) en links (bestuurderskant) heb je redelijk veel speling, je kunt de aandrijfas ongeveer 1cm van links naar rechts bewegen en je hoort hem ook bewegen, als je de as heen en weer duwt en trekt hoor je tok, tok, tok...
Wanneer ik mijn luchtvering heb geïnstalleerd is mijn aandrijfas wel per ongeluk uit zijn homokineet geklikt (aan bakzijde) en heb het er gewoon weer ingeduwt. Zou het hier aan kunnen liggen? Heb er enkel last van als de auto iets lager ligt en een bocht naar rechts pak, naar links draaien doet niets en ook merk je niets als de auto op standaardhoogte staat.
Wie kan me hiermee helpen?
Alvast bedankt :)

emile1 0

10 jaar

Door een andere hoek van de aandrijfas met homokineet is het zeker mogelijk dat je een lichte tok hoort nadien. Heb dit 1 keer eerder meegemaakt.

Maikel Voets 0
badge

10 jaar

Heb ik dit dan verkeerd gestoken? ik denk dat ik best de aandrijfas eens demonteer en controleer of alles wel goed zit, misschien heb ik de aandrijfas niet op de juiste plaats teruggeduwt..
Alvast bedankt :)

emile1 0

10 jaar

Nee Emile waarschijnlijk heb je niets verkeerd gedaan. Maar het kan soms zijn dat doordat de as los is geweest de homokineten wat herrie maken. Dit komt niet vaak voor althans ik kan me maar 1 keer herinneren. Maar even goed checken kan natuurlijk nooit geen kwaad.

Maikel Voets 0
badge

10 jaar

De aandrijfas heb ik niet los gehad eh..alleen draagarm naar beneden geduwd voor mijn veerpoot ervan tussen te krijgen..en dan is de aandrijfas aan de versnellingsbak eruit gekomen, en heb ik deze er weer ingeklikt (geduwd). En volgens mij zit daar het probleem nu, en heb redelijk wat speling op die linker aandrijfas zowel axiaal als radiaal een beetje..ik ga zien of ik het morgen eens kan demonteren.
Alvast bedankt :)
Mvg

emile1 0

10 jaar

1cm?! Das niet goed! Lijkt erop dat de as uit de homokineet is geschoten maar dan aan wielzijde ipv bakzijde. Daarin wordt de as geborg dmv een borgring en dus zou de as nooit axiaal zover mogen/kunnen bewegen. Ja 1-2 mm is normaal. De homokineet aan bakzijde is juist wel gemaakt om de axiale bewegingen op te vangen ivm het blok wat ook tijdens rijden naar links/rechts beweegt maar aan wielzijde moet de as vast zitten aan de homokineet.

Voor die niveausensor moet je de bedrading daarvan gaan meten vanaf die sensor naar het regelapparaat en kijken of er een draadbreuk oid is.

ricky 10
badge

10 jaar

Ok, danku ricky, ik ga zien of ik deze avond de aandrijfas eens kan demonteren en kijken wat er niet klopt :)
Alvast bedankt :)
Mvg

emile1 0

10 jaar

Hallo iedereen!
Het is opgelost ;)! Het was een kabelbreuk..waar de bekabeling van de sensor op de draagarm loopt..Door de auto op de laagste stand te leggen (airride), komt de draagarm tegen het chassis en het heeft de kabel als het ware afgeknipt..airride gaat ervanonder..In België mag het hier toch niet, en met schrik rondrijden dat ze je pakken is ook niet plezant ;)!
Dus heb de kabels weer aan elkaar gesoldeerd en het probleem is opgelost ;)! Voor dat krakende lawaai weet ik het nog altijd niet, maar de auto word weer origineel gezet en moet dus niet laag meer rijden, dus daar heb ik geen last meer van..
Mvg Anthony

emile1 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Scirocco of stel zelf een nieuwe vraag.