auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo 2010: Dpf of g450 probleem

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: CFW, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Hallo allemaal.
Voor 2 jaar terug bleef mijn motorstoring lampje branden en gaf foutcode P2456. Uiteindelijk mijn g450 sensor vervangen, dat hielp niet. Toen adviseerde iemand mij de egr af te doppen. Dat heb ik gedaan en ben 2 jaar storingsvrij geweest.
Nu geeft hij deze code ineens weer dmv motorstoring lampje. Ik kan hem resetten maar naar een paar dagen komt hij terug.
Ik heb een andere sensor geprobeerd maar werkt niet.
Nu wil ik proberen dmv dpf cleaner zon spuitbus met slangetje eraan mijn dpf te reinigen.

Weet iemand waar ik deze precies inbreng het schijnt namelijk dat je op moet passen met de turbo. Ik heb wel onder de motorkap denk daar de dpf te zien zie foto. En als ik het goed begrijp zit daar bovenop de temperatuursensor.

Heeft iemand anders ook nog andere ideeën of ervaringen wat het zou kunnen zijn.?
Ook al bij de garage uit laten lezen en die geven ook enkel deze code.

Alvast dank!!

Geplaatst door

Schildpadjee (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Originele drukverschilsensor plaatsten als dit toen niet gebeurd is, egr weer openmaken en vervangen of weg laten schrijven door iemand die weet wat ie doet. Roetfilter reinigen met dpf-cleaner en daarna geforceerde regeneratie uitvoeren. Dan hopen dat alles weer goed blijft werken. (Zomaar een egr afdoppen kan niet meer tegenwoordig)

Egr afdoppen is gebeurd door een specialistisch bedrijf en ook weggeschreven uit het motormanagement.

Dat zou het dus niet kunnen zijn toch?

En wat betreft de dpf cleaner. Haal ik dan zon bus met een slang en spuit deze in de opening van de temp sensor?

Idd, maar beantwoord ook even de vraag over de verschildruksensor. Al meerdere malen meegemaakt dat een niet originele uiteindelijk roetfilterproblemen geeft.

Is de Egr afgesloten met een plaatje cijlinderkop /egr leiding voorzijde cijlinderkop.
Gebeurd dikwijls dat de vacuumleiding Egr wordt afgeplugd op de vacuumslang.
Bij vervanging verschildruksensor moet deze aangemeld worden anders wordt de nieuwe niet herkend

Is echt met een plaatje afgedopt en uitgeschreven.
Harry idd orginele sensor.
Na het wissen komt de fout na een dag of twee dagen weer terug.

Kun je mij vertellen waar ik de spuitbus in moet spuiten bij mijn auto. Zie onder motorkap linksachter volgens mij verticaal de roetfilter en daar boven op denk ik de temp sensor zie afbeelding

Kan ik gewoon de lambda sensor eruit draaien die bovenste en erin spuiten?

Heeft iemand een antwoord voor me of ik via de lambda gat rechtstreeks in de roetfilter kom

Zou het maar niet doen.
Storing uitlezen dealerwaardig diagnose apparatuur van daaruit verder gaan.
Roetfilter druk meten,als deze te veel druk weergeeft dan weet je waar je het moet zoeken.

Wat Bert aangeeft: eerst juiste oorzaak vinden en niet zomaar een spuitbus gebruiken. Als de druk is gemeten kun je van daaruit verder gaan zoeken. Misschien dat er gewoon een slangetje is gescheurd van de verschildruksensor. Die spuitbus kan altijd nog....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.