Ik heb bij deze crafter de turbo vervangen en egr koeler.
Onderstaande foutmelding kan ik niet wissen, komt direct terug, ook als motor niet loopt.
Address 01: Engine Labels: 03L-906-012-CKT.CLB
Control Module Part Number: 03L 997 403 A HW: 03L 906 012 A
Component and/or Version: R4 2.0l TDI H23 9978
Software Coding: 0119401020040C080000
Work Shop Code: WSC 131071 1023 2097151
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L997403A 002002 ()
ROD: EV_ECM20TDI01103L997403A.rod
VCID: 3064E6C56B5645CA6D-8064
1 Fault Found:
5188 - Diesel Particle Filter
P2463 00 [175] - Excessive Soot Accumulation
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 25018 km
Date: 2047.15.31
Time: 31:63:63
Engine speed: 922.50 /min
Normed load value: 13.3 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 85 °C
Intake air temperature: 19 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.140 V
Unlearning counter according OBD: 40
Counter for regeneration time of diesel particle filter: 0.00 s
Particle filter: kilometers since last regeneration: 1186756 m
Particle filter: soot mass measured: 0.68 g
Particle filter: soot mass calculated: 60.00 g
Particle filter: differential pressure: dynamic offset: 0 hPa
Ik heb middels vcds het service regeneratieproces proberen uit te voeren maar dat gaat niet, waarschijnlijk omdat ik bovenstaande foutmelding niet gereset krijg.
Heeft iemand dat al een gehad of een idee wat ik nog kan doen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste,
Heb je de meerwaarden eerst gereset?
Vervanging roetfilter gecodeerd ? Bij de basis instellingen?
Meer is leerwaarden
Roetfilter is niet vervangen, het is begonnen met hoog koelvloeistof verbruik, klant heeft ermee blijven rijden, op een gegeven moment is motor in noodloop gegaan doordat turbo gesneuveld was, waarschijnlijk door de lekke egr koeler, want in de turbo zaten behoorlijke koelvloeistof sporen, maar klant heeft hier ook nog geruime tijd mee doorgereden maar trok toen al van geen meter meer, hierdoor is de dpf ook volgeraakt.
Leerwaarden heb ik niet gewist, dat kan ik nog proberen.
Is het roetfilter wel gereinigd ?
Zou het toxh maar vervangen en of laten reinigen om grotere problemen te voorkomen en de sensoren en druksensor goed bekijken op meet waarden
Het was even zoeken in vcds, maar na het wissen van de leerwaarden van de dpf kon ik de foutcodes wissen en blijven weg, daarna het regeneren bij stilstand gestart, nu ging het wel. Kwam behoorlijk wat zooi uit de uitlaat, maar is weer schoon en loopt perfect. Morgen nog een flinke proefrit op autosnelweg maken.
Okey top👍
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Crafter of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar