Kan het zijn dat bovenste draagarmen bij de voorwielen krom
zijn als na het het uitlijnen de askanteling en op beide zijde de wielvlucht een te negatieve waarde hebben die niet meer bij te stellen is zodat ze binnen de fabrieksspecificaties vallen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben ook zeer benieuwd naar het antwoord.
Wicher
waar heb je hem laten uitlijnen ?
zou het zo kunnen zijn dan voorkort de voorste schokbrekers zijn vervangen..?
dan is dit probleem te verklaren! er zit namelijk een montage stand in de schokbreker,toegestane afwijking tussen veerschotel en schoefas max 2%
stelmal ( VAG-1752/8 )
is deze stand nu niet juist dan staat idd, de boel er krom onder..
paul,
Paul
Sorry dat ik nu ook een vraag stel. Ik ben al lang niet tevreden over de wegligging van de Passat, ondanks goed uitlijnen en afstellen stuurkogelhoogte. Zoekerig en soms heel licht gevoel in stuur, niet stabiel Bij uitlijnen bleek er niks buiten de specificaties te vallen. Nu hebben we indertijd zelf de voorste schokbrkers vervangen. We hadden daarbij geen montage problemen, dwz de onderste bout wou door de wieldraagarm en de bovenste 2 bouten gingen ook door de gaten. Bij 1 ging dat direct goed, bij de andere pas na ontspannan van de veer en bijstellen. Kan het sesondanks zijn dat toch de schokbrkers er niet goed onder zitten wat de problemen veroorzaakt? Ik moet er bij zeggen dat de wegligging wisselend is, soms goed, soms matig
Wicher
19 jaar
hallo wicher
het zou idd, zo kunnen zijn dat bij jou auto tijdens de montage het juist aantal graden niet zijn bereikt! met de gevolgen dat de auto niet naar behoren stuurt..
dit soort gevallen heb ik al vaker meegemaakt vaak net na het vervangen van de schokbrekers(vaak bij een bandencenter laten monteren,LEKKER GOEDKOOP DENKEN ZE VAAK ),en mede doordat de auto in verkeerde handen is gevallen tijdens deze reparatie ( men is niet bekent met deze montage stand ) vervolgens komen dan deze problemen boven water! en zoeken ze zich een ongeluk naar het probleem..
deze montage stand tbv, de schokbreker( HIER HEB JE EEN PASMAL BIJ NODIG ) komt nogal precies vandaar die max 2% afwijking die er slechts in mag zitten...
paul,
Het klopt dat de voorste schokbrekers zijn vervangen door een
VW/Audi specialist. De auto is uitgelijnd door een VW-dealer.
Schokbrekers en banden vervangen ivm. slecht weggedrag.
een aantal details na uitlijnen
Askanteling links 3.54 rechts 2.29
Uitspoor bocht verschil links -2.22 rechts -1.45
terwijl fabrieksspec -1.50 / -0.50 aangeeft dus links te veel
Ik weet niet hoe dit komt maar de auto heeft nog garantie
maar weet niet waar te zoeken en dealer helpt niet echt mee
19 jaar
Paul
Ik heb je een pm gestuurd; ik weet niet of je hem al gelezen hebt.
Wicher
19 jaar
heb het gelezen.. wicher als het goed is heb je een mail van me terug gehad..
paul,
Paul
Bedankt. Mail van je is binnen gekomen op mijn werk, zag het net
Wicher
19 jaar
Ik hoop dat dit item bovenaan wordt geplaatst. Vandaag Paul Kelder in Ommen bezocht. Ik heb er een zeer goede indruk van over gehouden, goede adviezen over van alles en nog wat. Paul is een vakman. Zeer nette werkplaats. Bij mij blijken de koppelstangetjes van de stabilisator stang kapot te zijn. Schokbrekers goed gemonteerd. Verder gezellig gebabbeld bij de koffie.Zeker een adres om te onthouden voor onderhoud en reparatie.
Wicher
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar