Heren sleutelaars,
Heeft iemand ervaring met het demonteren van de wieldraag armen onder/achter. (Gebogen uitvoering)
Fuseekogel zit erg vast en lagerbus heeft speling.
Vlgs VW dealer wordt alleen de complete arm vervangen en niet de rubberlagerbus apart.
Heeft iemand hier ervaring mee;rot de bus vast en is houdbaarheid van de fusee(nu 2Ton gelopen) beperkt? en hoe het best te verwijderen zonder de boel te slopen.
Bvd
Gr zandhaas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het klopt dat de komplete draagarm moet worden vervangen hier zijn geen losse delen voor te krijgen.en ze gaan ook regelmatig kapot. er is zelfs een terug roep actie van vw geweest om ze voor garantie te laten vervangen maar er zat wel een km beperking aan [deze weet ik zo even niet] om de fuseekogel los te krijgen zonder speciaal gereedschap kun je het beste met een zware hamer een flinke klap tegen het fusestuk geven t.p.v van de kogel zo springt de kogel los,aan de andere kant de bout verwijderen.met het monteren van een nieuwe arm wel even letten op de voorspanning op de rubberen bus in de draagarm dit kun je doen door de bout die door de rubberen bus zit nog niet vast te zetten maar eerst de auto op zijn wiellen te zetten en dan de bout pas vast te draaien.succes groeten ronald
Hallo,
Het klopt inderdaad dat er een terug roepactie is geweest of nog is. Maar het geld alleen op orginele draagarm febi (het rechte exemplaar) de ondersten uiteraat. Om de kogel uit het fuseestuk te krijgen moet je wel een bandenlepel tussen fuseestuk en draagarm houden om spanning op de kogel te zetten anders kun je de kogel nooit eruit krijgen ze zitten behoorlijk vast.
Groeten Raymond
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar