Tijdens het rijden in mijn Golf 2 diesel ontstaat er tussen de 80 en 120 km een 'dreunend/brommend' geluid. Tot 80 is er niets aan de hand. Het lijkt wel een lager, maar vreemd genoeg is er geen wielspeling te constateren, het geluid wordt niet meer of minder in de bochten? Het lijkt me dat dat wel invloed heeft op wiellagers? En het is ineens ontstaan. Enigste wat gebeurt is voordat dit geluid ging treden is dat de achterdemper vervangen is. De uitlaat ligt nergens tegenaan. Heeft iemand een tip, waar ik naar moet kijken of wat ik moet controleren.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo,
gecupte achterbanden komen vaak voor bij volkswagen.
ron,
achter wielen van voor naar achter wisselen,dan horen of het geluid weg is.het probleem komt door slechte schokbrekers in combinatie met slecht afgestelde wiellagers,golf 2 kwaal,aan de banden kan je voelen dat er een onregelmatige slijtage aan zit
19 jaar
hallo,
het komt niet van slechte schokdempers, het zit in de achteras constructie. slechte dempers versterken het probleem wel.
ron,
DUS TOCH SLECHTE DEMPERS
GR LUIS
SCHREEUW niet zo (caps lock).
Hoho, geen ruzie maken hoor. Ik vermoede al dat het geluid ergens achter vandaan komt. Ik zal de banden wisselen, zijn de lagers te stellen op de achteras, en kan iemand mij aangeven hoe ik dat goed doe, heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig?
In iedergeval bedankt voor de tips.
Mvrgr.
Martin
19 jaar
zijn jou achterbanden van het mer continental?
deze geven meer problemen als b.v. michelin en het is inderdaad een golf kwaal construktie fout achteras. maar inderdaad slechte schokbrekers maken het probleem nog erger. ik raad wel aan continental er af.
voor kontrole wiellager kun je zo de speling op het achter wiel voelen en hij moet geruisloos en makkelijk draaien.
als je de naafdop er afhaald dan zie je een moer zitten met daar achter een ring. als je de ring met behulp van een schroevendraaier kunt verschuiven en hij blijft op zijn plaats zitten als je er niet aan komt is de afstelling ok.
lagers zijn vrij eenvoudig te vervangen en goedkoop,let wel op dat je de lagers,deze zijn konisch, niet te strak aandraait,dit is levens gevaarlijk omdat als ze warmer worden de speling minder wordt en ze vast kunnen lopen.
het ene of andere merk band scheelt inderdaad,regelmatig wisselen van voor naar achter,goed afgestelde lagers en goede schokdemoers scheelt een hoop in het lawaai.het minste last heb je met niet looprichting gebonden banden
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar