auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf VI: DSG versnellingsbak lekt olie

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: *CAY??????*, Motorinhoud (cc): 1598, Vermogen (kw): 77

DSG versnellingsbak lekt olie bovenop aan de ontluchting. Ik heb de nippel vervangen wat geen oplossing is geweest. Nu denk ik dat het lek zit op het busje daar waar de ontluchtindsnippel opzit. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al gehoord dat het niet gemakkelijk zal zijn om te herstellen.

Geplaatst door

Marc 4 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bedoel je de ontluchtingsnippel achterop de bak? (dus voor de ontluchting bak) Of bedoel je de nippel op de mechatronica voorzijde?

ricky 10
badge

8 jaar

Het is de nippel aan de voorzijde net onder de startmotor. Nu gaat er de volgende dagen de druk in de bak eens gemeten worden.

Marc 4 0

8 jaar

Oke uit de mechatronica dus.
Is dit zomaar ontstaan?
Of is er hiervoor wat aan de bak gedaan?
Ik heb dit nog nooit meegemaakt dat er olie uit de ontluchting komt van de mechatronica maar er blijven eigenlijk maar 2 opties over denk ik en dat is of een inwendig defect dat er olie eruit wordt geperst (maar dan gaat hij vanzelf slecht/niet meer schakelen op korte termijn omdat de olie daarin de aansturing van de bak regelt) of iemand heeft hierin olie bijgevuld en dacht dat hij bakolie aan het bijvullen was ofzo terwijl je bij dit deel nooit aan de olie hoeft te zitten, de bakolie zit gescheiden van dit deel.

ricky 10
badge

8 jaar

Ik heb over een 4 tal weken geleden een paardentrailer (660kg) getrokken wat geen enkel probleem was. Bij het achteruitrijden op een lichte helling ging de rem van de trailer een beetje op waardoor de auto meer moeite moest doen en uiteindelijk de bak was heet gelopen en in alarm ging. Toen ik terug vertrok was alles terug normaal en ik heb totaal niets speciaals opgemerkt. Nu weet ik niet of dit een aanleiding zou kunnen zijn het is ook al zeker 4 weken geleden. De auto rijdt volledig normaal. Op 60.000klm is de olie in de bak vervangen op vraag van vw en daarna is er niks of niemand aan geweest. Nu staat er 108.000km op. Hij schakelt dus nog altijd prima alleen als hij op bedrijfstemperatuur komt lekt hij.

Marc 4 0

8 jaar

Ik heb een diagnose laten uitvoeren bij een vw garage en de oorzaak is een kleppenkop van de versnellingsbak die lekt. Het prijskaartje wat erbij komt is 2000€. Hier moet ik toch wel even van bekomen en eens over nadenken of ik nog wel verder wil met zo een DSG versnellingsbak.
Een paar druppels olie op de grond kan je dus 2000€ kosten om het op te lossen.

Marc 4 0

8 jaar

Bij regelmaat moet ik vele DSG rijders teleurstellen.
We praten niet meer over een ziekenhuis maar over een compleet trauma-centrum.

Als je verder in goede gezondheid bent en niets aan de beentjes mankeert, dan beter zelf in de emmer roeren.

Gr. Paul

P. Kelder 0
badge

8 jaar

Mechatronic wordt over twee weken vervangen. Om en bij de 1.600 € en 2 jaar garantie. Wordt wel hersteld door een transmissie specialist en niet door vw.

Marc 4 0

8 jaar

En daarna begint het feest opnieuw, dan komt de de koppeling.
Het blijft een drama gevalletje.....

Het overwegen van een DSG is als vrijen met een condoom. Het geeft je een veilig en relaxt gevoel terwijl je weet dat je genaaid wordt.

Gr. Paul

P. Kelder 0
badge

8 jaar

De auto is hersteld. Nieuwe mechatronic.

Marc 4 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.