Hoi allemaal,
Regelmatig lees ik op internet en ook de TDI clup, het uitschakelen van de EGR klep en het leegkloppen van de Kat.
Kan iemand mij uitleggen wat dit voor zin heeft en of je dit ongestraft kan doen; APK en fabrikantgegevens.
Groet Rico
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Ik heb de ervaring met APK-keuring een lege kath geen probleem geeft.Als met een volle kath rustig gereden word en met de roetmeting gas gegeven wordt komt alle roetdeeltjes in eenkeer vrij en met gevolg dat de roet uitstoot veel te hoog is.Een roetkath heeft alleen nut bij type goed keuring voor de milieu eis.Voor de rest verstoppen die dingen alleen.Bij een lege kath is de roet uitstoot alleen lager naar mijn ervaring.De EGR-klep kun je rustig afpluggen.Als je het slangetje eraf trekt en een boutje indrukt in de aansluiting van de EGR-klep en dan het slangetje erweer opdrukt dan is de klep afgesloten en denkt de computer dat hij open staat en doet hij niet meer mee.Ik het weleens geprobeerd ,eentje schoongemaakt met een grotebeurt die behoorlijk smerig was en na 30.000km precies zo weer was.Maar hou erwel rekening mee zosmerig dat de klep is dat de inlaatspruitstuk er ook net zo uitziet!Ik heb weleens mee gemaakt dat de inlaat zosmerig was dat de kanalen zoklein waren geworden datde motor bijna geen vermogen meer had,het was een 150pk toen had hij nog maar 130pk en de topsnelheid lag 15km lager.Ik zou het gewoon doen,en zonder problemen.Het scheelt je gewoon pk´s.Succes
Ik heb mijn EGR afgedopt met een aluminium plaatje.
Kan er geen uitlaatgassen de isp meer in.
Ciao Mies
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar