Enige tijd geleden is de storing opgetreden.
Vervolgens tijdens een grote beurt de motor geflushed, gastreatment toegevoegd, nog geen dag later brande het lampje weer, de EGR vervangen (ook laten inleren bij de dealer). een paar dagen later brande het lampje weer.
Ik heb sinds kort de vag-com en kan hem nu zelf uitlezen.
Op http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16... hebben ze het over een DPFE sensor, (Kontroleer het voltage van de DPFE sensor, én tijdens stationair, én als de EGR open staat.) wat bedoelen ze hiermee?
Het betreft een Lupo 1.4 l 16v Motorc. AVA uit 2001
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit s een bekend probleem maar het motornr.zal wel aua zijn.
Uitlaat voorpijp demonteren.
In die voorpijp zit een voorkatalisor in en daar komen spaanders uit en die gaan in de egr klep zitten zodat die open blijft staan.
Goed reinigen als mogelijk is anders voorpijp vervangen en je zal de egrklep opnieuw moeten vervangen en inleren
Bedankt voor je reactie, ik zal een afspraak met de klant maken en dit nagaan, weet je ook of dit inleren met de vag-com mogelijk is? ik ken hier niets over vinden.
En wat is dan toch die DPFE-sensor waar ze het over hebben.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16...
deze sensor komt o.a veel bij ford voor. het is een sensor die een drukverschil meet.Door de egr-gasstroom door een vernauwing te sturen onstaat hier een drukverschil waarvan de waarde een indicatie is van de hoeveelheid egr.
J.E
Bedankt Jan, ik verwacht dan ook niet dat hij op de Lupo zit,zag geen andere sensors, of hij zou in de EGR klep geintregeerd moeten zitten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar