Volkswagen Passat Variant 2009: Elektrische handrem probleem

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: BWS, Motorinhoud (cc): 3600, Vermogen (kw): 220

Hoi

Stellmotor rechts elektrische rem was stuk, anwb had toen motor gedemonteerd en een handmatig terug gedraaid via de torx aan de achterkant van de zuiger so far so good.

Nieuwe motor besteld… gemonteerd.. stekker erin.. knop geprobeerd en dan hoor je hem lang draaien en zet hem dan vast maar ga niet meer los dmv de knop. Dus alles weer handmatig los etc..

Weer alles gemonteerd..vcds eraan en log uit gelezen en aantal fout meldingen op regelapp 53 wat ook klopt natuurlijk. Deze gewist.. daarna via basis instelling de service mode geprobeerd hier ook weer hetzelfde draait heel erg lang en gaan de lampjes weer aan en knipperen en zet hem weer vast🤷🏼‍♂️ En niet weer los te krijgen via vcds. Wie kan mij helpen?? Of heeft tips. Of is het een meganisch probleem ?? Met motor eraf kan ik dmv de torx de schijf wel los en vast zetten dat lijkt me het probleem dus niet. En de motor werkt ook links en rechtsom als ik rechtstreeks 12 v erop zet en de polen draai.

Gr

MisterD

Geplaatst door MisterD (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

bert klein (75) PRO, 2 jaar geleden

Electro stelmotor gaat meestal defect doordat de remklauw inwendig zwaar gaat door vervuiling en carrosie. het is raadzaam om de remtang compleet te vervangen ..
Handremschakelaar in het dashboard wil ook wel probleem geven, maar dan zou deze dat moeten aangeven,schakelaar in midden console geeft deze probleem niet
Wel dien je er voor te zorgen als je het met de vcds een accu lader met voldoende laadcapaciteit er op aansluit om je regelapparaat te ontzien.

MisterD (0), 2 jaar geleden

Ja de reden waarom dat de ander stuk is gegaan is mij wel duidelijk. Maar nu met die nieuwe dat hij hem wel vast zet maar niet meer los🤷🏼‍♂️, en de linker kant geeft geen enkel probleem dus kan het de knop niet zijn lijkt mij. En heb geen lader eraan, maar accunspanning was goed tijdens het testen en ook geprobeert met lopende motor. Kan het de bekabeling ook nog zijn vanaf het regelapparaat naar de rechtermotor? Heb het idee dat hij de polen namelijk niet omdraait… en motor er af en rechtstreeks 12 v erop draait hij wel links en rechts

bert klein (75) PRO, 2 jaar geleden

Als je deze uitleest welke storing wordt dan weergegeven, welke versie van vcds heb je een kloon of prof ., als je een prof hebt geeft deze al aan dat je ter ondersteuning een akkulader van 30amp ter ondersteuning moet bijstaan.
Heb je nu de komplete remklauw met stelmoter vervangen, of alleen de stelmotor, de oorzaak is vaak de remklauw.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.