Volkswagen Golf III : enorm blauw pluimen bij stilstaan gasgeven

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo

mijn auto begint enrom blauw te pluimen bij stilstaan en dan met gas gaat spelen hij verbruikt ook olie, wat me opvalt is dat hij als ie koud is wel gewoon wit pluimt heb er momenteel 15 w 40 ingedaan met een olie verdikkingsmiddel maar heeft ook geen resulstaat, de slang naar de carter te komt wel al sludge vorming in. de auto trekt goed start perfect daar is niks mis mee.

sandertjuhhh

Geplaatst door sandertjuhhh (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Volgens mij zijn de zuigerveren aan het eind van hun latijn.

Wat is veel olie verbruiken ?

Dikkere olie en een lap middel is niet de oplossing, en die middelen werken in 99% van de gevallen helemaal niet.

Die sludge wat je ziet, zal komen van veel korte stukken rijden, de motor komt dat niet goed op temperatuur, dit verwijnt weer als je eens een lang stuk over de snelweg rijd..

Of af en toe wat olie erbij gooien, motor reviseren, sloop exemplaat erin hangen, het eerste is de goedkoopste oplossing! Zolang je zorgt dat er genoeg olie inzit, is er niks aan de hand.

sandertjuhhh (0), 14 jaar geleden

ongeveer 1 liter olie op 100 a 150 km als er gewoon mee gereden word door de stad en er rijd iemandachter mij totaal geen blauwe rook te zien alleen met flink gasgeven

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Bij een verbruik van 1 liter op 1000 kilometer geld meestal al dat de motor versleten is.
Die van jou verbruikt 6 tot 10 maal zo veel. Ik denk dat de motor op is.

DarkEagle (0), 14 jaar geleden

Zou even op de sloop kijken voor een andere motor... het in en uit bouwen valt wel mee

stefan84 (0), 14 jaar geleden

1 liter op 100km ?? Man je moet haast geen hand meer voor ogen zien..

Denk dat vervangen de goedkoopste oplossing word.

sandertjuhhh (0), 14 jaar geleden

hallo iedereen bedankt voor de reacties in januari ga ik de motor vervangen door 1 van de sloop heeft iemand tips hoe dat het makkelijkst kan want ik heb dat vorig jaar bij een renault megane gedaan en dat was pokke veel werk vooral om hem in zijn positie te krijgen.



[quote=stefan84]1 liter op 100km ?? Man je moet haast geen hand meer voor ogen zien..

Denk dat vervangen de goedkoopste oplossing word.[/quote]

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Sander

Als je je het voorfront even eraf haalt, kun je hem met bak en alles eruit halen, het is een stuk overzichtelijker en het werkt wat prettiger omdat je dan plaats genoeg hebt.

Maar hoe bedoelt je 'de motor in zijn positie krijgen' ?

Als hij in een takel hangt, is het een kwestie van de motor in positie hangen, hem rustig laten zakken, en de bouten erin draaien.

sandertjuhhh (0), 14 jaar geleden

hallo bij en renault megane moet dat met geweld er tussen drukken vooral die steun die onder achteraan in het midden zit 2 uur bezig geweest hem daar tussen te krijgen maarik heb al gekeken bij me auto en dat ziet er makkelijker uit.
het rare is vandaag met de auto na almelo geweest heen en weer rondom de 150 km en geen olie verbruik geconstateerd en geen rook terwijjl het morgen wel weer anders kan zijn, de vorige eigenaar is er vast motorisch niet zuinig op geweest jammer dat er mensen zijn die dingen slopen en dan weg doen om vervolgens de volgende auto te slopen naja hij word weer goed in januari zoiets.

allemaal bedankt voor de reacties.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Sander..

Voor je tot het vervangen over gaat, moeten we er wel even zeker van zijn wat het nu precies is, maar met zo'n enorm olie misbruik kan het haast niet anders zijn dan de olieschraapveren..

Hij lekt toch nergens uitwendig he ?

Rij er eens mee, bv 70 in de 3e versnelling, schakel dan terug naar de 2 en laat hem even afremmen op de motor tot 30 km/h en geef weer gas, zie je dan ook rookwolken ?

Je zou ook eventueel eens de compressie kunnen meten, meet eens bij warme motor, noteer de waarde, en giet dan eens per cilinder een scheut olie erin, en meet hem opnieuw, word de compressie hoger ? Dan zijn de zuigerveren slecht, blijft hij gelijk ? kan het in de kop zitten, maar.....Dit wil natuurlijk niks over de schraapveren zeggen, dus de compressie kan nog redelijk zijn.

Gr Stefan

sandertjuhhh (0), 14 jaar geleden

oke ik ga morgen even proberen heeft nu geen nut is veel te donker laat dan wel even iemand achter me aan rijden soms valt het misschien niet te constateren vanuit de auto zelf je hoort het morgen wel weer bedankt

[quote=stefan84]Sander..

Voor je tot het vervangen over gaat, moeten we er wel even zeker van zijn wat het nu precies is, maar met zo'n enorm olie misbruik kan het haast niet anders zijn dan de olieschraapveren..

Hij lekt toch nergens uitwendig he ?

Rij er eens mee, bv 70 in de 3e versnelling, schakel dan terug naar de 2 en laat hem even afremmen op de motor tot 30 km/h en geef weer gas, zie je dan ook rookwolken ?

Je zou ook eventueel eens de compressie kunnen meten, meet eens bij warme motor, noteer de waarde, en giet dan eens per cilinder een scheut olie erin, en meet hem opnieuw, word de compressie hoger ? Dan zijn de zuigerveren slecht, blijft hij gelijk ? kan het in de kop zitten, maar.....Dit wil natuurlijk niks over de schraapveren zeggen, dus de compressie kan nog redelijk zijn.

Gr Stefan[/quote]

sandertjuhhh (0), 14 jaar geleden

hallo hierbij mijn antwoord heb het afremmen geprbeerd maar gee nrook te zien, nu is erbij gekomen als de mtor koud gestart word gaat hij mooi lopen alleen ff minuutje blauw roken en daarna gewoon roken wat normaal is bij een koude motor het olie verbruk lijkt iets verminderd maar doet het nog wel het eerste stukje met koude motor rijden is ook nu even blaw daarna wit en later rookt hij niks meer heel vreemd

[quote=sandertjuhhh]oke ik ga morgen even proberen heeft nu geen nut is veel te donker laat dan wel even iemand achter me aan rijden soms valt het misschien niet te constateren vanuit de auto zelf je hoort het morgen wel weer bedankt

[quote=stefan84]Sander..

Voor je tot het vervangen over gaat, moeten we er wel even zeker van zijn wat het nu precies is, maar met zo'n enorm olie misbruik kan het haast niet anders zijn dan de olieschraapveren..

Hij lekt toch nergens uitwendig he ?

Rij er eens mee, bv 70 in de 3e versnelling, schakel dan terug naar de 2 en laat hem even afremmen op de motor tot 30 km/h en geef weer gas, zie je dan ook rookwolken ?

Je zou ook eventueel eens de compressie kunnen meten, meet eens bij warme motor, noteer de waarde, en giet dan eens per cilinder een scheut olie erin, en meet hem opnieuw, word de compressie hoger ? Dan zijn de zuigerveren slecht, blijft hij gelijk ? kan het in de kop zitten, maar.....Dit wil natuurlijk niks over de schraapveren zeggen, dus de compressie kan nog redelijk zijn.

Gr Stefan[/quote]
[/quote]

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dan moet je het toch zoeken in de zuigerveren / olieschraapveer..Dat wat je nu geprobeerd hebt was meer een truckje voor de klepsteelrubbers..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.