close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: fout codes 16684 en 16688

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Foutcodes 16684 en 16688 geven veel componenten defect.Kan iemand mij helpen om na te gaan wat ik moet vervangen.Na wissen foutcodes is alles goed,maar de volgende dag met koude motor zijn ze weer terug en brandt lampje op dashboard weer.

Alvast bedankt.

Terry

Geplaatst door

mtitia (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

foutcode: 16684 P0300
nl Onbekende cylinder heeft geen verbranding
du Verbrennungsaussetzer erkannt
en Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Moeilijker te starten dan anders
De motor stottert, aarzelt, slaat over
Andere verschijnselen zijn ook nog mogelijk

Mogelijke oorzaken:
Lucht inlaat systeem lekt (w.s. EGR of MAF)
Bougies / verstuivers defect of de bedrading ervan
Defecte bobine (huis)
Zuurstof(lambda)-sensor vervuild / defect
Brandstofinjector hapert/vervuild/defect
Verbrande klep
Faulty catalyc converter(s)
EGR klep (N18) zit vast of is geblokkeerd
Nokkenaspositiesensor (G40) defect
ECU defect (onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk)

Mogelijke oplossingen:
Check lucht inlaat systeem
Check brandstof voorziening
Kontroleer alle bedrading en aansluitingen naar de cylinders en bougies/verstuivers
Vervang bougies / verstuivers, bedrading ervan, distributiekap en rotor
Check bobine(s)
Check catalyc converter
Vervang brandstofinjectoren
Check Nokkenaspositiesensor (G40) (achtergrondinfo: zie timing nokkenas)
Check EGR klep (N18) (achtergrondinfo: zie EGR)
Als laatste: vervang de ECU

Extra info:
Dit onderdeel zoekt naar overslaan (misfire) in specifieke cilinders. Overslaan is meestal een gevolg van een gebrekkige of ontbrekende verbranding vanwege het ontbreking van de vonk, te weinig brandstof, of te weinig compressie.
Deze foutcode geeft aan dat één of meerder cilinders een 'misfire' (geen verbranding) hadden, maar de ECU heeft niet kunnen ontdekken welke cilinder het was.

foutcode: 16688 P0304
nl Cylinder 3 heeft geen verbranding
du Verbrennungsaussetzer erkannt an Zylinder 3
en Cylinder 4: Misfire Detected
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Moeilijker te starten dan anders
De motor stottert, aarzelt, slaat over
Andere verschijnselen zijn ook nog mogelijk

Mogelijke oorzaken:
Ontsteking defect
Bougies / verstuivers defect of de bedrading ervan
Defecte bobine(huis)
Ontstekings versterker is defect
Lucht inlaat systeem lekt (w.s. EGR of MAF)
Zuurstof(lambda)-sensor vervuild / defect
Brandstof druk
Verbrande klep
Faulty catalyc converter(s)
Geen of te weinig brandstof aanwezig
Te weinig compressie
EVAP canister purge valve (brandstofdamp afzuigsysteem)
EVAP emmision system (brandstofdamp afzuigsysteem)
ECU defect (onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk)

Mogelijke oplossingen:
Kontroleer alle bedrading en aansluitingen naar de cylinders en bougies/verstuivers
Vervang bougies / verstuivers, bedrading ervan, distributiekap en rotor
Check bobine(s)
Check / vervang de ontstekings versterker
Check / repareer lucht inlaat systeem op lekken
Vervang brandstofinjectoren
Check / vervang catalyc converter
Check brandstofdruk en -voorraad
Check compressie
Check EVAP systeem
Check Nokkenaspositiesensor (G40) (achtergrondinfo: zie timing nokkenas)
Check EGR klep (N18) (achtergrondinfo: zie EGR)
Als laatste: vervang de ECU

Extra info:
Dit onderdeel zoekt naar overslaan (misfire) in specifieke cilinders. Overslaan is meestal een gevolg van een gebrekkige of ontbrekende verbranding vanwege het ontbreking van de vonk, te weinig brandstof, of te weinig compressie.

Met dank aan G. Speek

berendonck 0
badge

14 jaar

Zou eerst eens het e.e.a. controleren en meten voor je onderdelen luk raak gaat vervangen, alleen de foutcode wissen helpt niet, het opsporen en verhelpen wel.

Zie :

foutcode: 16684 P0300
nl Onbekende cylinder heeft geen verbranding
du Verbrennungsaussetzer erkannt
en Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Moeilijker te starten dan anders
De motor stottert, aarzelt, slaat over
Andere verschijnselen zijn ook nog mogelijk

Mogelijke oorzaken:
Lucht inlaat systeem lekt (w.s. EGR of MAF)
Bougies / verstuivers defect of de bedrading ervan
Defecte bobine (huis)
Zuurstof(lambda)-sensor vervuild / defect
Brandstofinjector hapert/vervuild/defect
Verbrande klep
Faulty catalyc converter(s)
EGR klep (N18) zit vast of is geblokkeerd
Nokkenaspositiesensor (G40) defect
ECU defect (onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk)

Mogelijke oplossingen:
Check lucht inlaat systeem
Check brandstof voorziening
Kontroleer alle bedrading en aansluitingen naar de cylinders en bougies/verstuivers
Vervang bougies / verstuivers, bedrading ervan, distributiekap en rotor
Check bobine(s)
Check catalyc converter
Vervang brandstofinjectoren
Check Nokkenaspositiesensor (G40) (achtergrondinfo: zie timing nokkenas)
Check EGR klep (N18) (achtergrondinfo: zie EGR)
Als laatste: vervang de ECU

Extra info:
Dit onderdeel zoekt naar overslaan (misfire) in specifieke cilinders. Overslaan is meestal een gevolg van een gebrekkige of ontbrekende verbranding vanwege het ontbreking van de vonk, te weinig brandstof, of te weinig compressie.
Deze foutcode geeft aan dat één of meerder cilinders een 'misfire' (geen verbranding) hadden, maar de ECU heeft niet kunnen ontdekken welke cilinder het was.



**********



foutcode: 16688 P0304
nl Cylinder 3 heeft geen verbranding
du Verbrennungsaussetzer erkannt an Zylinder 3
en Cylinder 4: Misfire Detected
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Moeilijker te starten dan anders
De motor stottert, aarzelt, slaat over
Andere verschijnselen zijn ook nog mogelijk

Mogelijke oorzaken:
Ontsteking defect
Bougies / verstuivers defect of de bedrading ervan
Defecte bobine(huis)
Ontstekings versterker is defect
Lucht inlaat systeem lekt (w.s. EGR of MAF)
Zuurstof(lambda)-sensor vervuild / defect
Brandstof druk
Verbrande klep
Faulty catalyc converter(s)
Geen of te weinig brandstof aanwezig
Te weinig compressie
EVAP canister purge valve (brandstofdamp afzuigsysteem)
EVAP emmision system (brandstofdamp afzuigsysteem)
ECU defect (onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk)

Mogelijke oplossingen:
Kontroleer alle bedrading en aansluitingen naar de cylinders en bougies/verstuivers
Vervang bougies / verstuivers, bedrading ervan, distributiekap en rotor
Check bobine(s)
Check / vervang de ontstekings versterker
Check / repareer lucht inlaat systeem op lekken
Vervang brandstofinjectoren
Check / vervang catalyc converter
Check brandstofdruk en -voorraad
Check compressie
Check EVAP systeem
Check Nokkenaspositiesensor (G40) (achtergrondinfo: zie timing nokkenas)
Check EGR klep (N18) (achtergrondinfo: zie EGR)
Als laatste: vervang de ECU

Extra info:
Dit onderdeel zoekt naar overslaan (misfire) in specifieke cilinders. Overslaan is meestal een gevolg van een gebrekkige of ontbrekende verbranding vanwege het ontbreking van de vonk, te weinig brandstof, of te weinig compressie.



Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Harry was me net voor :)

stefan84 0

14 jaar

Juist HAHA

Gr. Harry

berendonck 0
badge

14 jaar

Ik heb de bobine vervangen,die was defect.


groetjes, terry

mtitia 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.