Hallo ik heb een caddy staan waarvan soms het diagnose lampje brand.
Auto uitgelezen 14355 ug-tempsensor 3 stroomkring storing 14356 ug-tempsensor 4 stroomkring storing 10107 ug-tempsensor stroomkring storing 10938 koelmiddel tempsensor signaal te hoog.
In het electr. schema viel mij op dat ze dezelfde massa punt hebben in de ecu en doormiddel van een kabellas aan elkaar gekoppeld zijn.
Als ik de auto binnen heb doet deze het goed ik kan de foutcodes wissen en onder het rijden geven de sensoren de goede waarden en komt de fout ook niet terug.
Klant heeft weer 4 dagen gereden voor het lampje aan gaat.
De massa punten langs de ecu heb ik beide schoongemaakt.
Misschien weet iemand waar de massa las in de kabelboom zit ?
Ik weet niet of iemand bekend is met dit probleem of dat dit ook in de ecu kan zitten ??
Groeten Mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk een bedradingsprobleem want als het een sensor zou zijn dan krijg je de storing veel sneller terug.
Kijk eens in de kabelboom, de geribbelde hoes die langs de startmotor loopt, deze openmaken en daarin wil de bedrading nog wel eens stuk gaan of open en tegen elkaar liggen.
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik zal de auto afspreken en laat horen als ik deze binnen heb.
Groeten mark
Hallo Ricky
Ik heb de auto binnen gekregen.
Als ik aan te temperatuursensor in de slang meet rechts bij distributie meet ik spanning op mijn massa draad.
Bij de startmotor zit geen geribbelde hoes ik heb de kabelboom open gemaakt en de draad gerepareerd en de klant rijd nu weer.
Bedankt voor het meedenken.
Groeten Mark
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar