Hallo,
Heeft deze foutcode, en vermoedt dat het om een uitgerekte distributieketting gaat. Is dit op de een of andere manier te controleren, en om eventueel de ketting te vervangen is daar nog speciaal gereedschap voor nodig?
Alvast bedankt,
Dick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is een 1.6 denk ik?? Zoja dan kun je de timing controleren door de 1e cilinder (of 4e) op bdp te zetten met een meetklokje in het bougiegat, daarna de achterzijde van de nokkenassen loshalen (egr-klep en dekseltje) en dan zie je in de nokkenassen een gat zitten die naar elkaar kijken en schuin naar onderen kijken, ze moeten alletwee precies naar hetzelfde punt kijken (symetrisch). Als de ketting is opgerekt op versprongen dan zie je dat er 1 afwijkt ten opzichte van de ander, maar de motor moet precies op bdp staan om het goed te kunnen zien op het oog.
even je scoop aansluiten op kruk- en nokkenassensor en je weet het direct
Hoi Richard en Rien,
Volgende week brengen ze de auto voor een paar dagen,heb dan wat meer tijd. Het is een 1,4.
Groeten Dick
Weet je zeker een ketting?? (ik ben misschien in de war hoor). Maar ketting of niet, de oorzaak blijft hetzelfde, bij de tandriemversie is dan vaak het plastieke loopvlak van de spanrol (boven of onder) losgelaten waardoor de riem te slap staat. en bij de ketting is hij dan opgerekt meestal.
Ja het is een ketting, heb even in etka gekeken. Klant kon de auto nog niet missen, maar komt binnenkort de auto brengen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar