close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Ratelend geluid bij starten golf V FSI

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI

Ik heb bij het starten van de auto ong 3 sec een ratelend geluid (harde RRRR geluid).
Wat is dit voor geluid? De motor is hierna gewoon stil en rijdt ok.

Kan ik hiermee doorrijden en zo ja, hoe lang?

Geplaatst door

dualband (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat zal zijn dat de kettingspanner zonder olie is en pas na starten onderdruk komt dus hoor je eerst de ketting rammelen.


groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Ooh ok!

Wat is de oplossing 3n wat zijn de kosten?
Wat moet ik precies laten vervangen?!

Dank

dualband 0

13 jaar

nou de oplossing is het vervangen van de ketting en geleiders met spanner maar begin er niet zomaar an.
vrag is bij de dealer of er geen modificatie voor is.
want volgens mij is er een wijzeging geweest.
ook heb je speciaal gereedschap nodig.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Zooo, dat is een behoorlijk bedrag. Ik dacht dat je ketting nooit hoefde te vervangen.
Aan welke bedrag moet ik denken?

Wat bedoel je met modificatie, zoals? Een ander garage kan dit niet dan de vw dealer?

dualband 0

13 jaar

nee een modificatie is als de fabriek met een verbeterde versie komt omdat er met de oude problemen waren.
daarom doe daar navraag om.
wat het bedrag is weet ik niet maar je zit zo aan de 1000 euro.
en een andere bedrijf kan dat ook hoor mits ze het gereedschap hebben.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Dank je voor de uitleg.
Dure grap waar ik niet op gerekend had!

Kan ik er tijdelijk mee doorijden, kan dat kwaad voor de motor?

dualband 0

13 jaar

Het kan nu eigenlijk nog geen kwaad maar het moment van dat bijgeluid is er geen of te weinig olie op dat onderdeel op dat moment (dus slijt dan sneller). Ik weet eigenlijk wel zeker dat je zo nog een paar jaar mee verder kan maar het is niet goed.

ricky 10
badge

13 jaar

Ooh ok,
Ik vind 1000 euro wel duur.

Tijdens het rijden hoor je niets, alleen bij het starten enkel 3 sec!
Na het uitzetten en na 20 mon weer starten, hoor je het geluid niet!

Nog tips om dit goed op te lossen en oppakken?!

dualband 0

13 jaar

[quote=ricky]Het kan nu eigenlijk nog geen kwaad maar het moment van dat bijgeluid is er geen of te weinig olie op dat onderdeel op dat moment (dus slijt dan sneller). Ik weet eigenlijk wel zeker dat je zo nog een paar jaar mee verder kan maar het is niet goed.[/quote]
Dank je!
Ik kan dus gewoon doorrijden?! Wil nr belgie vanuit rdam, maar durf niet zo te rijden.
Is de ketting wel goed, of wordt dat ook een probleem?!
Echt enkel de kettingspanner?!

dualband 0

13 jaar

ik vind het wel knap hoor...zo op afstand horen wat er stuk is....

als ik jou was, Roop, ging ik even langs een goede garage voor een onderzoek.

mvg,
Hans

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

9 van de 10x ligt dit probleem aan de nokkenasversteller, maar omdat alles los moet (elke deel van de distributie) is het heel erg raadzaam om de ketting en spanner ook mee te vervangen (deze zijn namelijk ook verbeterd) dus de enige manier om dit op te lossen is om de gehele distributie te laten vervangen,pas dan hoor je het niet meer in de ochtend. Maar als de motor tijdens rijden gewoon goed en normaal klinkt zoals altijd dan kun je gerust doorrijden.
Google eens of informeer eens naar garage's die BEKEND zijn met jouw 1.6 FSI motor VW/SEAT/AUDI/SKODA motoren (want daar ligt ook jouw motor in) en bij een bedrijf die geen dealer is dan ben je wat goedkoper uit.
Maar uit ervaring zou ik me niet al te veel zorgen maken als ik jou was mits de motor na die 3 seconden gewoon nog normaal klinkt en normaal rijdt. Wordt het erger dan wel snel actie ondernemen.
Maar ik zeg er wel bij dat ik niks heb gehoord dus niet voor 100% iets met zekerheid kan zeggen.

ricky 10
badge

13 jaar

[quote=Hans4040]ik vind het wel knap hoor...zo op afstand horen wat er stuk is....

als ik jou was, Roop, ging ik even langs een goede garage voor een onderzoek.

mvg,
Hans[/quote]
Was en is soms nog wel lopende band werk met dit type motor.
Ketting en VW (ook bij andere type blokken) gaan soms niet vaak samen...

ricky 10
badge

13 jaar

Oke, maar het kunnen dus ook de klepstoters zijn die even geen olie krijgen...dat komt vaker voor.
Ik weet niet welke olie er nu inzit, maar ik zou eerst eens 5W30 proberen.

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

Ik heb morgen een afspraak bij de garage.
Wilde alleen de kettingspanner vervangen( officiele vw dealer zei dat het daaraan ligt)

De fsi motoren geven dus veel gebreken?!
Ik hoop dat strx alles goed en soepel is, heb het vertrouwen!

Ricky: wat kost het om de gehele distributie te vervangen en wat zit hier allemaal in aan onderdelen?'

dualband 0

13 jaar

[quote=Hans4040]Oke, maar het kunnen dus ook de klepstoters zijn die even geen olie krijgen...dat komt vaker voor.
Ik weet niet welke olie er nu inzit, maar ik zou eerst eens 5W30 proberen.[/quote]
Met nieuwe oliefilter? Of gewoon alleen de 5w30?

dualband 0

13 jaar

Met filter is beter...helemaal schoon beginnen.

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

Het allerbeste is om de wagen daar in de avond te brengen en dat hun hem in de ochtend kunnen starten zodat ze het eerst zelf kunnen horen en dan beoordelen wat er aan de hand is. Als het dan echt die beruchte koude start ratel is dan is het een kwestie van vervangen van de gehele distributie (ketting/spanner/versteller/geleiders) zou zelf persoonlijk de tandwielen laten zitten als deze nog goed zijn.
Maar zoals ik al zei, ik zit achter een pc en geef jou advies vanuit de dingen die jij zegt en beoordeel jouw probleem vanuit mijn ervaring en ik denk dat ik goed zit maar vanachter de pc is het natuurlijk nooit voor 100% zeker te beordelen.

ricky 10
badge

13 jaar

Ik heb de auto net 4 weken :(
De distributie vervangen kost dus...?
Morgen maar mijn garage vragen wat alles in totaal kost!

Pfff, wat een gedoe! Wil lekker rijden!

dualband 0

13 jaar

Roop

Ik begrijp dat lekker wilt rijden en natuurlijk tegen geringe kosten....
Toch loont het voor de aanschaf wat huiswerk te verrichten.

Kwa kosten moet gauw je rekenen, zo tussen €1000,- a €1200,-

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Hoi Paul,

Dit is sinds 2 wk met het ratelend geluid.
Wat een dure grap zeg, volgende aanschaf zal ik ckr goed kijken en research doen.

Maar is het nu echt de distributie, klepstoters of ???
Ik word gek en maak me ontzettend druk en stressig:(

dualband 0

13 jaar

Als je het zeker wilt weten dan moet je hem wegbrengen naar een dealer of vag garage en dat hun hem s'ochtends starten, maar zoals jij het zegt en bij dit type motor komt dat wel vaker voor dat het inderdaad de distributie is.
Film het anders eens en zet het op youtube.

ricky 10
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.