259 bezoekers online

Volkswagen Golf VI: Foutcode P0406 en P0407

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1600TDI

Graag bevindingen,

De foutcode P0406 is opgekomen en de auto gaat steeds in noodloop.
Wagen is uitgelezen met een orginele Vag computer en krijgt ook hierop de foutcode p0406 op.
De egr koeler lekte en deze is vervangen. Nadat de koeler vervangen is komt onmiddelijk de foutcode P0407.
Wagen gaat direct terug in noodloop.

Foutecode met oude EGR koeler:
p0406 Uitlaatgasrecirculatie signaal A circuit te hoog.
Foutcode na vervangen met ruil EGR koeler:
P0407 Uitlaatgasrecirculatie signaal B circuit te laag.

Stekker aan EGR koeler is uitgemeten.

Iemand een idee wat het verband tussen die twee zou kunnen zijn?
Medewerker van Volkswagen die met VAG.com de wagen had uitgelezen vermoed dat de ruil EGR koeler niet correct werkt.

Bedankt voor het mededenkwerk al vast.
Nico

In-and-Out

Geplaatst door In-and-Out PRO , lid sinds 4 jaar geleden

5 Reacties

0

ERwin_jah, 4 jaar geleden

P0407 geeft inderdaad aan dat EGR Klep op de koeler niet goed werkt. Is deze volledig vervangen? incl klep? zeker dat de kabels in orde zijn? indien ja toch opnieuw Klep vervangen. + een update laten doen via svm code bij de dealer.

Mvg Erwin

0

In-and-Out, 4 jaar geleden

@Erwin

bedankt voor u antw.
Klep is in zijn geheel vervangen. Wel door een ruil.
Ik heb online gelezen dat je 5volt moet krijgen als het contact aanstaat. Misschien dat iemand raad heeft welke pin net welke voltage moet hebben.

0

ERwin_jah, 4 jaar geleden

Ik kan je wel een schema bezorgen, als je dat graag wil.
Maar weet niet of je er veel aan hebt. De normale gang van zaken is toch eerst meten, een diagnose stellen pas dan vervangen?

mvg Erwin

0

In-and-Out, 4 jaar geleden

Erwin zoals ik zei is de wagen met twee computers uitgelezen en testen gedaan. Daarna is pas de klep vervangen.
Ik heb een nieuwe EGR gemonteerd en de fout code is van P0406 naar P0407 veranderd. Ik vermoed dat de potentiemeter van deze ruilklep stuk is.
Vandaag is de EGR klep/koeler opnieuw vervangen door een ander exemplaar en nu doet de wagen alles weer goed.
Geen noodloop meer en geen foutcodes.
Bedankt voor je antwoord Erwin.

0

ERwin_jah, 4 jaar geleden

[quote=In-and-Out]@Erwin

bedankt voor u antw.
Klep is in zijn geheel vervangen. Wel door een ruil.
Ik heb online gelezen dat je 5volt moet krijgen als het contact aanstaat. Misschien dat iemand raad heeft welke pin net welke voltage moet hebben.[/quote]
Super, vindik heel goed dat het nog eruit gekomen is, het is maar gewoon omdat je dit berichtje hebt nagelaten? de diagnose is gedaan, maar je weet niet goed welke pin wat doet???
Verder vind ik het heel fijn dat het weer in orde is.

Mvg Erwin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.