Hallo,
Ik heb de volgende tergkerende foutmelding uitgelezen: 17586 of P1178 Linear O2 sensor: pumpcurrent open circuit intermittent.
Inmiddels heb ik begrepen dat de 'pump' een soort ionenpomp
in de lambdasensor voor de kat is. Weet iemand hoe en of ik het signaal door kan meten. Heeft iemand ervaring met deze melding?
Het betreft een VW Golf Variant 1.6 16V 105PK uit 2000.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een lamdasonde kun je meten op de signaal draad ( is meestal zwart ) met een multimeter . het signaal moet ongeveer 0.2 tot 0.8 volt zijn en deze moet steeds wisselen ong 8x per 10 sec
bedankt voor je reactie. Het probleem dot zich alleen voor
bij koude motor. Als je de foutcode reset na warmdraaien komt
de klacht niet terug. Bij afgekoelde motor weer wel. Iemand enig idee?
18 jaar
defecte sonde ?
18 jaar
Waarschijnlijk zit het defect in de sonde. Ik kan alleen niet verklaren waarom de klacht er alleen is bij koude motor.
Bij warme motor doet de klacht zich niet voor indien de lamp gereset is na verschijnen bij koude motor. Als je de klacht uitleest direct na het verschijnen geeft hij 'open circuit' terwijl later bij warme motor dit altijd gevolgd wordt door'intermittent'.
18 jaar
Heb hetzelfde geval,de sonde is wel degelijk defekt.
Het stuurapparaat voedt deze sonde en chekt,in koude toestand bleek hier een probleem te onstaan.
Bij mij was duidelijk zichtbaar dat de foutcode erin kwam bij opzetten vh contact in koude toestand, misschien het proberen waard.
Mvg
Marc
Bij mij komt de storing binnen enkele minuten na starten.
Aangezien het systeem wel goed werkt bij warme motor ga ik de sonde niet vervangen. Het lampje blijft dan wel aan. Maar 160 euro om alleen het lampje uit te krijgen vindt ik toch teveel geld. Weet iemand welke kleur draden van het heating element in de sonde zijn?
18 jaar
Toeval of niet ik heb dezelfde storing met lambda sensor als meneer Dekker.Een halve minuut na starten gaat chek engine aan.Uitlezen met VAG COM, ter controle bij de dealer, zelfde foutcode s.Nieuwe orginele lambda sensor helpt niet (t is de sensor voor de kat)Foutcode:sporadische onderbreking in verwarmings circuit.Op de rode draad naar sensor staat 12 volt die loopt door verwarmings element volgens schema naar ecu.Waar ligt de sensor aan massa, is dat via uitlaat?
Nog iemand met de zelfde storing soms?
Graag reactie mvgr J.dokter
Kleurcode van een 4 draads lambdasensor is als volgta;
zwart=signaaldraad
grijs=massa
2xwit=voorverwarming van sonde, om het even hoe aangesloten,
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar