Volkswagen Polo: g40 motor , schommelt in toeren

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: g40

ik

oke ik had daar meer over gelezen , die gasklep zit boven op de motor waar die twee slangen naar toe gaan ?

en ik had wat gelezen over in leren ? wat is dat precies ? ??

en als ik mijn riem ga vervangen hoe hou ik hem op tijd weet iemand dat ?

yo yo yo , ik heb die sensor gevonden ik heb de stekker eraf gehaald en toen begon hij rond de 1500 toeren te lopen , hoe bedoel je met er uit halen ? schoonmaken ? nieuwe erin ?
en waar heb jij dan die benzine druk regelaar tussen ?

alvast bedankt ,

mvg, danny

slipspecialist

Geplaatst door slipspecialist (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

37 Reacties

golf86 (0), 15 jaar geleden

Gasklephuis vervuild?

Henkk (0), 15 jaar geleden

stappenmotor vervuild??

ericg40 (0), 15 jaar geleden

Dat is een kwaaltje van de G40, Te verhelpen met : Temp sensor eruit trekken, verholpen?
Ik heb er een instelbare benzine druk regelaar tussen gezet,Nu negens last meer van.

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

oke dan , bedankt , en waar had jij die bezine ding dan tussen ?

ericg40 (0), 15 jaar geleden

heel simpel

Op je Termostaat huis

Dan de rechter stekker die is het.
Onder de stekker.

12 euro nieuw.

Denman (0), 15 jaar geleden

Misschien handig om het eerste bericht gewoon te laten staan, en de antwoorden als nieuwe berichten toe te voegen?
Hier valt bijna niks van te begrijpen...

G40 heeft geen stappenmotor, en gasklephuis kun je niet inleren.
De blauwe koelvloeistoftemperatuursensor wil idd wel eens stukgaan.

Het schommelen gebeurt bij stationair lopen? Koude/warme motor?

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

oke sorry , maar ik heb hem gevonden , morgen er een nieuwe op en dan maar eens kijken

hartstikke bedankt ,

mvg danny

ericg40 (0), 15 jaar geleden

sorry de linker zei rechts;Maar iniedergeval de blauwe indd.

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

ik heb er een nieuwe sensor in gezet , maar ik heb nog steets last van dat schommelen ,

maar ik heb nog steets last van dat schommelen / met koude en warme motor

maar als ik op de motor afrem en terug laat zakken tot 1000 toeren , en dan de koppeling intrap dan blijft hij wel een beetje stationiar lopen , ik heb alles nagekeken , maar alles zit goed vast (slangen en stekkers )

ik denk zelf dat het misschien mijn ontsteking is , maar heb voor de rest geen idee ,

heb iemand voor mij misschien nog een optie ??????????????

met vriendelijke groetjes Danny ..............................................

Denman (0), 15 jaar geleden

Hoe loopt de motor direct na het starten?

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

als ik hem start , blijft hij op 1300 toeren draaien , niet schommelend

maar als ik ga rijden en ik moet afslaan of wachten op andere verkeer en ik trap de koppeling in begint het weer , als ik op de motor rem en hem terug laat zakken tot dat hij bijna uit valt blijft hij wel een beetje rustig draaien , wel iets te veel toeren maar dat kan ik wel terug draaien denk ik , het ergste vind ik dat schommelen ,

zou het aan mijn g-lader kunnen liggen ?

of mijn ontsteking ?



mvg , Danny ......

Denman (0), 15 jaar geleden

Aan de G-lader kan het niet liggen.
Je zou eens kunnen proberen om de bedrading lambdasonde los te koppelen, misschien is dat de boosdoener.
Gewoon de kabel vanaf de lambdasonde volgen, dan kom je rechts naast het inlaatspruitstuk een stekkerverbinding tegen; deze loskoppelen.
Mocht de motor dan beter lopen, dan is het mogelijk de sensor zelf die stuk is, of de uitlaat is niet gasdicht t/m katalysator, of het zit in de bekabeling, of ?

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

ik heb een probleem , ik heb een andere g-lader erop gezet , maar nu ben ik vergeten om het keuken papiertje er uit te halen , motor gestart en bij mijn eerste cilinder vloog de olie er uit , en niet zo'n klein beetje ook , HEB IK NU EEN GROOT PROBLEEM ????????

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=slipspecialist]HEB IK NU EEN GROOT PROBLEEM ????????[/quote]
Jij niet...... je motor wel. Achja!! hobby mag wat kosten begrijp ik, garages zijn veeeeeels te duur.

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

waar zat dat keukenpapiertje?

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

van de intercooler slang naar de onder kant g-lader , moet ik nu mijn hele blok uit elkaar halen
?

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=slipspecialist]van de intercooler slang naar de onder kant g-lader , moet ik nu mijn hele blok uit elkaar halen[/quote]
Waarschijnlijk niet, waarschijnlijk vind je van het papier niets terug..

Gr. paul

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

maar mijn motor loopt nu wel heel beroerd , denk dat het wel goed fout =

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=slipspecialist]maar mijn motor loopt nu wel heel beroerd , denk dat het wel goed fout =[/quote]
Rustig blijven...... demonteer eerst die slangen, en kijk dan eens verder.

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

waarschijnlijk is je g lader vastgelopen

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

bedankt paul , ik heb vanmiddag al een paar slangen er af gehaald inlaat los gemaakt maar ik zie niks , haal morgen mijn kop los , maar start hem eerst zonder de g-lader , misschien heeft die het wel niet overleeft ,

er komt een beroerd geluid bij de motor vandaan

ik ga zoeken





mvg , danny

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=slipspecialist]bedankt paul , ik heb vanmiddag al een paar slangen er af gehaald inlaat los gemaakt maar ik zie niks , haal morgen mijn kop los , maar start hem eerst zonder de g-lader , misschien heeft die het wel niet overleeft ,

er komt een beroerd geluid bij de motor vandaan

ik ga zoeken mvg , danny[/quote]
Succes..... we lezen het wel

Gr. paul

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

dat gevoel heb ik ook , maar er = meer , er vliegt ook olie bij de eerste of de vierde cilinder langs de bougie ,

Denman (0), 15 jaar geleden

Ik hoop dat de schade meevalt...
Lucht gaat daar uit de G-lader naar de intercooler, en komt dan de intercooler tegen. Daarvoor zit origineel nog een zeefje, die eventueel G-lader gruis tegenhoudt :-)
Grote kans dat de intercooler verstopt is door het papier.
Mogelijk dat de motor dan een deel door de carterontluchting gaat aanzuigen, incl. wat olie.

Waar precies "vliegt" er olie eruit dan?

Bij mij is er ook eens een keer stukje papier in de G-lader terecht gekomen, gaf rare geluiden.
G-lader had geen schade, schoongemaakt en weer gemonteerd. Veel geluk gehad...

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

wat bezield mensen om overal papier in te stoppen dat is vragen om ellende.

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

waar je de bougie erin draait , daar vliegt de olie er langs

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

en geluk zal ik niet hebben .... ben ik bang

Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden

[quote=john5686]wat bezield mensen om overal papier in te stoppen dat is vragen om ellende.[/quote]
Als je overal papier in stopt kan er geen rommel in [img]http://dune.servint.com/uploads/c_laugh....[/img]

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Hans4040][quote=john5686]wat bezield mensen om overal papier in te stoppen dat is vragen om ellende.[/quote]
Als je overal papier in stopt kan er geen rommel in [url]http://dune.servint.com/uploads/c_laugh....[/url][/quote]
jij bent ook een mooie hans

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

het is mee gevallen het papier zat onder in de intercooler .

maar hij blijft olie spugen , hoe kan dat

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

waar komt het precies uit?

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

boven op mijn motorblok bij de bougie 1 of 4

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

dan blaast je g lader waarschijnlijk zijn druk het carter in en komt het via de carterontluchting op het kleppendeksel naar buiten

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

oke bedankt , ik zet eerst weer een andere g-lader erop en dan maar eens kijken

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

mijn riempje in de g-lader is stuk , zou het daar aan gelegen hebben ????

Denman (0), 15 jaar geleden

Dan is de G-lader zeer waarschijnlijk ook stuk, de beide assen van de lader lopen dan niet meer synchroon.
De verdringer loopt dan tegen de wanden van de behuizing aan.

Je kunt nu evt. ook proberen wat de motor doet zonder G-lader.
Wel even de olieslangen van de g-lader afsluiten.

slipspecialist (0), 15 jaar geleden

motorblok loopt mooi

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.