ik
oke ik had daar meer over gelezen , die gasklep zit boven op de motor waar die twee slangen naar toe gaan ?
en ik had wat gelezen over in leren ? wat is dat precies ? ??
en als ik mijn riem ga vervangen hoe hou ik hem op tijd weet iemand dat ?
yo yo yo , ik heb die sensor gevonden ik heb de stekker eraf gehaald en toen begon hij rond de 1500 toeren te lopen , hoe bedoel je met er uit halen ? schoonmaken ? nieuwe erin ?
en waar heb jij dan die benzine druk regelaar tussen ?
alvast bedankt ,
mvg, danny
Geplaatst door slipspecialist (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
37 Reacties
golf86 (0), 15 jaar geleden
Gasklephuis vervuild?
Henkk (0), 15 jaar geleden
stappenmotor vervuild??
ericg40 (0), 15 jaar geleden
Dat is een kwaaltje van de G40, Te verhelpen met : Temp sensor eruit trekken, verholpen?
Ik heb er een instelbare benzine druk regelaar tussen gezet,Nu negens last meer van.
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
oke dan , bedankt , en waar had jij die bezine ding dan tussen ?
ericg40 (0), 15 jaar geleden
heel simpel
Op je Termostaat huis
Dan de rechter stekker die is het.
Onder de stekker.
12 euro nieuw.
Denman (0), 15 jaar geleden
Misschien handig om het eerste bericht gewoon te laten staan, en de antwoorden als nieuwe berichten toe te voegen?
Hier valt bijna niks van te begrijpen...
G40 heeft geen stappenmotor, en gasklephuis kun je niet inleren.
De blauwe koelvloeistoftemperatuursensor wil idd wel eens stukgaan.
Het schommelen gebeurt bij stationair lopen? Koude/warme motor?
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
oke sorry , maar ik heb hem gevonden , morgen er een nieuwe op en dan maar eens kijken
hartstikke bedankt ,
mvg danny
ericg40 (0), 15 jaar geleden
sorry de linker zei rechts;Maar iniedergeval de blauwe indd.
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
ik heb er een nieuwe sensor in gezet , maar ik heb nog steets last van dat schommelen ,
maar ik heb nog steets last van dat schommelen / met koude en warme motor
maar als ik op de motor afrem en terug laat zakken tot 1000 toeren , en dan de koppeling intrap dan blijft hij wel een beetje stationiar lopen , ik heb alles nagekeken , maar alles zit goed vast (slangen en stekkers )
ik denk zelf dat het misschien mijn ontsteking is , maar heb voor de rest geen idee ,
heb iemand voor mij misschien nog een optie ??????????????
met vriendelijke groetjes Danny ..............................................
Denman (0), 15 jaar geleden
Hoe loopt de motor direct na het starten?
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
als ik hem start , blijft hij op 1300 toeren draaien , niet schommelend
maar als ik ga rijden en ik moet afslaan of wachten op andere verkeer en ik trap de koppeling in begint het weer , als ik op de motor rem en hem terug laat zakken tot dat hij bijna uit valt blijft hij wel een beetje rustig draaien , wel iets te veel toeren maar dat kan ik wel terug draaien denk ik , het ergste vind ik dat schommelen ,
zou het aan mijn g-lader kunnen liggen ?
of mijn ontsteking ?
mvg , Danny ......
Denman (0), 15 jaar geleden
Aan de G-lader kan het niet liggen.
Je zou eens kunnen proberen om de bedrading lambdasonde los te koppelen, misschien is dat de boosdoener.
Gewoon de kabel vanaf de lambdasonde volgen, dan kom je rechts naast het inlaatspruitstuk een stekkerverbinding tegen; deze loskoppelen.
Mocht de motor dan beter lopen, dan is het mogelijk de sensor zelf die stuk is, of de uitlaat is niet gasdicht t/m katalysator, of het zit in de bekabeling, of ?
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
ik heb een probleem , ik heb een andere g-lader erop gezet , maar nu ben ik vergeten om het keuken papiertje er uit te halen , motor gestart en bij mijn eerste cilinder vloog de olie er uit , en niet zo'n klein beetje ook , HEB IK NU EEN GROOT PROBLEEM ????????
P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=slipspecialist]HEB IK NU EEN GROOT PROBLEEM ????????[/quote]
Jij niet...... je motor wel. Achja!! hobby mag wat kosten begrijp ik, garages zijn veeeeeels te duur.
Gr. paul
johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden
waar zat dat keukenpapiertje?
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
van de intercooler slang naar de onder kant g-lader , moet ik nu mijn hele blok uit elkaar halen
?
P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=slipspecialist]van de intercooler slang naar de onder kant g-lader , moet ik nu mijn hele blok uit elkaar halen[/quote]
Waarschijnlijk niet, waarschijnlijk vind je van het papier niets terug..
Gr. paul
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
maar mijn motor loopt nu wel heel beroerd , denk dat het wel goed fout =
P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=slipspecialist]maar mijn motor loopt nu wel heel beroerd , denk dat het wel goed fout =[/quote]
Rustig blijven...... demonteer eerst die slangen, en kijk dan eens verder.
Gr. paul
johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden
waarschijnlijk is je g lader vastgelopen
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
bedankt paul , ik heb vanmiddag al een paar slangen er af gehaald inlaat los gemaakt maar ik zie niks , haal morgen mijn kop los , maar start hem eerst zonder de g-lader , misschien heeft die het wel niet overleeft ,
er komt een beroerd geluid bij de motor vandaan
ik ga zoeken
mvg , danny
P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=slipspecialist]bedankt paul , ik heb vanmiddag al een paar slangen er af gehaald inlaat los gemaakt maar ik zie niks , haal morgen mijn kop los , maar start hem eerst zonder de g-lader , misschien heeft die het wel niet overleeft ,
er komt een beroerd geluid bij de motor vandaan
ik ga zoeken mvg , danny[/quote]
Succes..... we lezen het wel
Gr. paul
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
dat gevoel heb ik ook , maar er = meer , er vliegt ook olie bij de eerste of de vierde cilinder langs de bougie ,
Denman (0), 15 jaar geleden
Ik hoop dat de schade meevalt...
Lucht gaat daar uit de G-lader naar de intercooler, en komt dan de intercooler tegen. Daarvoor zit origineel nog een zeefje, die eventueel G-lader gruis tegenhoudt :-)
Grote kans dat de intercooler verstopt is door het papier.
Mogelijk dat de motor dan een deel door de carterontluchting gaat aanzuigen, incl. wat olie.
Waar precies "vliegt" er olie eruit dan?
Bij mij is er ook eens een keer stukje papier in de G-lader terecht gekomen, gaf rare geluiden.
G-lader had geen schade, schoongemaakt en weer gemonteerd. Veel geluk gehad...
johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden
wat bezield mensen om overal papier in te stoppen dat is vragen om ellende.
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
waar je de bougie erin draait , daar vliegt de olie er langs
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
en geluk zal ik niet hebben .... ben ik bang
Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden
[quote=john5686]wat bezield mensen om overal papier in te stoppen dat is vragen om ellende.[/quote]
Als je overal papier in stopt kan er geen rommel in [img]http://dune.servint.com/uploads/c_laugh....[/img]
johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=Hans4040][quote=john5686]wat bezield mensen om overal papier in te stoppen dat is vragen om ellende.[/quote]
Als je overal papier in stopt kan er geen rommel in [url]http://dune.servint.com/uploads/c_laugh....[/url][/quote]
jij bent ook een mooie hans
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
het is mee gevallen het papier zat onder in de intercooler .
maar hij blijft olie spugen , hoe kan dat
johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden
waar komt het precies uit?
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
boven op mijn motorblok bij de bougie 1 of 4
johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden
dan blaast je g lader waarschijnlijk zijn druk het carter in en komt het via de carterontluchting op het kleppendeksel naar buiten
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
oke bedankt , ik zet eerst weer een andere g-lader erop en dan maar eens kijken
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
mijn riempje in de g-lader is stuk , zou het daar aan gelegen hebben ????
Denman (0), 15 jaar geleden
Dan is de G-lader zeer waarschijnlijk ook stuk, de beide assen van de lader lopen dan niet meer synchroon.
De verdringer loopt dan tegen de wanden van de behuizing aan.
Je kunt nu evt. ook proberen wat de motor doet zonder G-lader.
Wel even de olieslangen van de g-lader afsluiten.
slipspecialist (0), 15 jaar geleden
motorblok loopt mooi