close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: gaat bijna niet meer in 1 als het koud is

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi 6 versnellingen

als het koud is bijna niet meer in 1
koppeling ontlucht blijft zelfde
auto 180000km

gaan maandag koppeling vervangen

zijn er onvoorzien dingen die we gaan tegenkomen
heeft deze een dubbelmassa vliegwiel
heeft deze een gewone of een sac koppeling

tevens bonkt hij achteraan de achteras rubbers in achteras doorgesleten, zijn deze op de auto te doen als de as voorraan naar beneden wordt gebracht

Geplaatst door

zwartepiet (355)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=zwartepiet]rubbers in achteras doorgesleten, zijn deze op de auto te doen als de as voorraan naar beneden wordt gebracht[/quote]
Dit is enkel goed te doen dmv speciaal gereedschap.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

hebben de koppeling kompleet vervangen door een set van valeo
vliegwiel drukgroep koppelingschijf en hydraulisch druklager

alles ging goed tot we wilden ontluchten.

er komt geen olie uit de nippel onder
pedaal valt gewoon beneden
wat hebben we mis gedaan

zwartepiet 355

14 jaar

een oplossing is langs onderen ontluchten olie in een olie spuit doen (remolie) nippel open slang op spuit en op nippel en spuiten tot dat er geen lucht meer in het reservoir boven komt
succes jan

jan5047 0
badge

14 jaar

hebben we geprbeerd
krijgen geen olie in of uit het potje
kan het pompje aan de pedaal overleden zijn
er zit een blinkend doosje in de leiding naar de bak wat is dat

indien pompje is dat gemakkelijk te doen
bij pompen op het pedaal zakt de olie niet

zwartepiet 355

14 jaar

vandaag terug geprobeerd
nieuwe hoofdkoppelingscilinder gezet
geen reultaat komt geen druppel olie door tot aan de versnelingsbak

wat is dat blinkend dooqje op de leidind vlak achter de koppelingscilinder

zwartepiet 355

14 jaar

Blinkend doosje ? Heb je er een foto van ? Hoort daar geen remvloeistof in te zitten ? Misschien dat je hem daarvoor niet ontlucht krijgt!

stefan84 0

14 jaar

blinkend rond doosje zit achter de abs centrale waar de hoofdkoppelingspomp uit de carrosserie komt
zit in de koppelingspomp geklikt en loop via chassisbeen naar de versnellingsbak

wat doet dat doosje

zwartepiet 355

14 jaar

even een rare vraag: Het koppelingspedaal zit toch wel bovenin? als het pedaal onderin zit komt er nooit remvloeistof.
En heb je dan ook een beetje speling op de drukstift die tussen pedaal en de koppelings gevercilinder zit?
Als dit alles goed is dan moet er bij de bak remvloeistof komen (als je geluk hebt zelf zonder te pompen)

de Dokter 0

14 jaar

opgelost

pedaal stond boven bij de oude koppelingscilinder viel deze vanzelf naar beneden

alle leidingen gedemonteerd
blinken doosje op achterkant hoofdkoppeingscilinder doorgeblazen met fietspomp was ok olie
vaste leiding onder abs langs chassisbeen verstopt
bij doorblazen tegenstroom komt er een klein stukje rubber uit
waarschijnlijk uit de hoofdkoppelingscilinder of flexibele leiding van chassis naar de bak
leiding langs beide zeiden doorgeblazen gemonteerd en we hebben olie op de bak


koppeling werkt terug

zwartepiet 355

14 jaar

Hallo Stefan dat doosje is als demper bedoeld, dit wordt bij veel merken toegepast .De bediening wordt wat soepeler,een lange rubber slang zou ook kunnen.

Punt 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.