close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: Gaat in Noodloop bij vragen vermogen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

Beste Colega's


Wij hebben het volgende probleem met een transporter 2.5 TDI

Als de klant met een caravan achter de bus in duitsland de berg op moet klimmen gaat hij in de noodloop !!! zeer gevaarlijk want je staat gelijk bijna stil !!!
Hier in nederland rijd de bus zonder problemen .

klant is nu net terug van vakantie en heb de volgende storing uitgelezen :

16618 Laadruk regeling , limiet overschreden (overdrukconditie) P0234_ onregelmatig


Verder is niet lang geleden de turbo en uitlaatspruitstuk vervangen .

Ik hoop dat er mensen kunnen meedenken !! ik kan de storing hier in nederland niet oproepen !!

Ik wil graag dat de mensen volgend jaar met een gerust hart weer op vakantie kunnen !!


Alvast bedankt

Gr Ron Noordman

Geplaatst door

Noordmanservice.nl (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, is de turbo vervangen door een nieuwe of een gereviseerd exemplaar ?

Het probleem zit meestal in het zgn "variabele deel " van de turbo. Dit is het gedeelte dat continu zorgt voor het afregelen van de turbodruk binnen bepaalde voorgeschreven waarden.

Met name als het variabel deel enigszins vervuilt is, of slijtage krijgt, dan krijg je deze verschijnselen, vaak bij het vragen van vol vermogen gedurende langere tijd icm hoge motor belastingen/temperaturen en ijlere lucht , zoals dus bij deze klant van toepassing is.

Is de auto getuned ?

Groet Jan227.

Jan227 30
badge

11 jaar

Beste Jan


De Turbo is juist vervangen omdat deze wat slijtage vertoonde .
Turbo komt bij turbo hoet vandaan, dus is waarschijnlijk een gereviseerde turbo !!

De bus is getuned

Gr Ron

Ik zou er geen tijd meer insteken totdat de tuning verwijderd is,ook met het oog op de garantie van de turbo.

Hallo, mischien kan de klant de tuner benaderen, of het mogelijk is het kenveld van de turbo regeling iets te veranderen, zodat de noodloop niet meer optreedt in genoemde omstandigheden.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

11 jaar

als je normaal gesproken de storing turbodruk overschreden hebt , blijft de turbo plakken in zijn maximaal stand als je dan het gas loslaat en weer gasgeeft is je turbodruk op dat moment te hoog en gaat de motor om veiligheidsredenen in noodloop.

storing treed alleen op in de bergen

je laaddruksensor correspondeert met je hoogtesensor je hoogtesensor zit in je motorregelapparaat en gaan eigenlijk nooit stuk , je laaddruksensor zit in de intercoolerslang net onder het expansievat van je koelvloeistof , als deze ernstig vervuilt is meet deze verkeerd en zodra je waarde verschil tussen je hoogte en je druksensor meer dan 50 mbar bedraagt krijg je dezelfde storingen . door minder zuurstof in de bergen en een vervuilde druksensor heb je dus grote kans dat dit problemen gaat geven

ik zal eerst eens je druksensor vervangen , garantie geven dat de mensen volgend jaar geen problemen krijgen is niet te doen auto is getuned en je moet rekenen dat ze dan alweer 30000 km verder zijn .

gr.marco

poppekast 0
badge

11 jaar

Bedankt Marco

ik ga de druksensor nakijken

als ik meer info heb schrijf ik het

Gr Ron

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.