Volkswagen Caddy: geen brandstof

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 D type 1y

Hallo allemaal ,

Heb een probleempje met met m'n Caddy ;
De motor start wel maar slaat niet aan dus maar eens zoeken en ik heb het volgende al gecontroleerd ;
- geen spanning op de br.stf afsluiter v/d pomp , alle zekeringen zijn in orde
- schuif in de afsluiter verwijderd maar krijg nog geen brandstof uit de verstuiverleidings
- reserve sleutel geprobeerd i.v.m. br.stf.slot
- distributie riem lijkt nix mis mee tezijn , staat mooi op spanning dus zal wel goed zijn
dit kan het probleem ook niet zijn maar toch even gecheckt
- dikke multiestekker losgedraaid en zag er keurig uit , en ook hier geen spanning
voor de afsluiter

Zit er ergens nog een zekering verstopt , worden de br.stf. afsluiter en het br.stf .slot
via het zelfde contact gevoed , welke contacten , zekeringen en relais kunnen de veroorzaker zijn ???????

Ik hoop dat iemand mij nog een paar tips kan geven .
Bvd Elzo

Elzo

Geplaatst door Elzo (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

stop maar met zoeken.... het bekende verhaal, de kabelboom. je zit precies in het goede bouwjaar waar dit soort problemen in voorkwamen..

paul,

Elzo (0) PRO, 17 jaar geleden

Hallo Paul ,

Als ik het goed begrijp moet ik de kabelboom vanaf de multistekker naar de zekeringskast ophalen en controleren en deze zal dan waarschijnlijk ergens geoxideerd zijn of verbrand zijn .
Is dit dan een bekend probleem bij dit bjr. ??
Nou zal vanavond wel eens wat speurwerk verrichten .
Eerst bedankt voor de tip !!!

Mvg. Jan E.

Elzo (0) PRO, 17 jaar geleden

Hoi ,

Heb de kabelboom voor 75% opengehaald en er is nix mee , maja er zit nog stukje tegen het schutbord wat nog gecontroleerd moet worden , maar stel als dit stukje nou ook oke is , welk relais kan ik controleren voordat ik mijn nek ga breken onder dat dashboard.

Grtn J.E.

Renkie9602 (0), 17 jaar geleden

Als relais 109 kapot is heb je dan niet een vergelijkbaar probleem ? Maar dan had je dacht ik ook geen lampjes die aan/uit ging bij het op contact zetten van de auto.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Renkie9602]Als relais 109 kapot is heb je dan niet een vergelijkbaar probleem ? Maar dan had je dacht ik ook geen lampjes die aan/uit ging bij het op contact zetten van de auto.[/quote]
dit probleem is niet vergelijkbaar, mocht dit relair het zijn.. start de motor wel, maar zal na verloop van tijd spontaan uitvallen.

paul,

Renkie9602 (0), 17 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=Renkie9602]Als relais 109 kapot is heb je dan niet een vergelijkbaar probleem ? Maar dan had je dacht ik ook geen lampjes die aan/uit ging bij het op contact zetten van de auto.[/quote]
dit probleem is niet vergelijkbaar, mocht dit relair het zijn.. start de motor wel, maar zal na verloop van tijd spontaan uitvallen.

paul,[/quote]
Ben ik met je eens, wanneer het relais af en toe te warm wordt en/of slechte soldeerverbinding heeft

Maar trek 109 maar eens uit je auto , of zet er 1 in die 100% kapot is en niets meer doet, dan heb je toch hetzelfde als hier het probleem is ?

stuivenberg (0) PRO, 17 jaar geleden

heb al twee keer meegemaakt dat de ecu die in het paravaan gemonteerd zit defect was,alle twee de keren was dit in de garantie periode dus goedkoopste oplossing was gebruikte monteren,programeren bij de dealer en geen problemen meer.eerste keer ook verloren gezocht en vernieuwd (kabelboom,relais,electr gedeelte,sleutel met transponderopnemer enz)maar toch was de ecu kapot.succes

Kees6174 (0) PRO, 17 jaar geleden

dit kan wel degelijk door relais 109 veroorzaakt worden. dit relais kan meerdere klachten veroorzaken. en het zijn de kosten ook niet om dit even te proberen

Elzo (0) PRO, 17 jaar geleden

Kabelboom is oke , heb vandaag op de zaak even bij een exact dezelfde auto diverse contacten gecheckt en vergeleken , nou viel mijn op dat diverse contacten van spanning wisselen . Maar wat ik ook probeer ik krijg geen druppel brandstof uit die pomp .
Relais 109 waar zit ie , wat schakelt ie ( zit weinig in de personenwagens , altijd in de vrachtwagens en kranen )
En de ecu wat doet ie precies en waar zit ie , zoals Stuivenberg schreef .

Bedankt voor de reactie's tot nu toe en Mvg Jan E.

Kees6174 (0) PRO, 17 jaar geleden

relais 109 zit in de zekering kast onder stuurkolom. staat ook met dikke letters 109 op. kijk effe welke kleur het relais is.

Heb het trouwens ook een keer meegemaakt dat de toerentalsensor defect was

stuivenberg (0) PRO, 17 jaar geleden

ecu zit onder de motorkap links achter in het parafaan en regelt div motorelectronca

zegert (0) PRO, 17 jaar geleden

je hebt de plunjer vd afsluitklep verwijderd normaal zou de auto dan altijd moeten lopen , alleen dan moet je hem in een versnelling zetten om hem weer uit te zetten. ik heb wel eens meegemaakt dat de stekker van de ecu heel erg was geoxideerd. en een keer dat het electrisch deel vh kontactslot kapot was
probeer eens met remmenreiniger een snuifje inspuiten of startpiloot of zo.als hij dan loopt denk ik dat de brandstofpomp stuk is.
heb ik wel eens meegemaakt .
kijk eens of er geen valse lucht wordt aangezogen.




veel succes gr zegert.

roland10246 (0) PRO, 17 jaar geleden

1y motor relai 109 ik denk het toch niet heeft deze weg rij blok als hij die wel heeft kom je niet bij de stop klep of is het een 1z motor dit is wel een groot verschil die heeft wel relai 109 groetjes roland

Elzo (0) PRO, 17 jaar geleden

Nou eindelijk loopt dat ding weer , en het was ( zoals meestal ) een kleinigheidje nm. een klein haarscheurtje aan de onderzijde v/d toevoerleiding op de pomp .
Bijna halve bedrading open gehaald , maja geeft nie leer je altijd weer van , maar ik blijf toch met een paar vragen zitten nm.
- ik kan geen relais 109 vinden
- heb het schuifje uit de bovenste afsluiter v/d pomp gehaald maar deze blijft gewoon starten en uitgaan
dus waar dient deze nou werkelijk voor
- heeft een 1y motor wel een ecu ?? bedrading loopt nm. gelijk naar de zekeringskast

Ben benieuwd , mvg. Jan E.

J&S (0) PRO, 17 jaar geleden

Hallo en de start blokkering dan???

zwarte stuk achter op de brandstof pomp er af slaan totdat je bij de stop zet klep komt die geschakelde plus geven dmv achteruit rij sensor op de bak kabel aanleggen en starten dit is 90 procent zeker je probleem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.