Afgelopen week viel de turbo van mijn passat (85kW, 1999) opeens weg. In de garage werd de luchtmassameter vervangen omdat deze foute waarden aangaf, hierna werden de storingen gereset. Uiteindelijk liep de motor weer 2 dagen als vanouds.
Op dit moment komt de auto met horten en stoten op gang en gaat na enkele minuten over in de noodloop. Aangezien het probleem dus kennelijk niet aan de LMM lag heb ik deze weer vervangen door het oude exemplaar (bij deze LMM loopt de auto meteen in noodloop-stand).
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Ik verwacht eigenlijk niet dat het een groot mechanisch probleem kan zijn, aangezien de motor met de nieuwe LMM toch enkele dagen goed heeft gelopen.
B.v.d.
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo petersen..
heeft de garage de turbo druk nog gecontroleerd ? alle vacuumslangen (wastegate) nagelopen ? en ook niet te vergeten de magneetklep N75 ?
dit zijn toch vaak de vitale onderdelen waardoor deze in de noodloop komt!
paul,
De garage heeft er een computer aangehangen. Deze gaf aan dat de waarden van de LMM buiten het normale bereik lagen. Weet niet of deze computer tevens de de turbodruk controleerde, maar hij gaf er in ieder geval geen melding van.
Heb weer een aantal punten om uit te zoeken. Bedankt.
Overigens,zit de N75 magneetklep naast de LMM?
19 jaar
de n75 zit bij de passat naast de distributie iets onderin als je er voor staat links, (zitten 3 vacuumslangen aan ) kan niet missen!
magneet kleppen komen voor! maar meestal is een slechte / gescheurde vacuumslang (komt vanaf de magneetklep gaat naar de wastegate) de boosdoener
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar