Volkswagen Golf: geen vonk bij bougie

Bouwjaar: 1989, Motorcode: 16v kr

Hallo,

Mijn kabel vanaf de bobine vonkt, maar de overige 4 bougiekabels vonken niet.
Wie weet wat mijn probleem dan is?

(nu start hij enkel door aanslepen, na een rondje rijden kan ik hem wel weer zelf starten)


Groeten Erik

erik08

Geplaatst door erik08 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

erik08 (0), 17 jaar geleden

Kan dit de hallgever zijn?
(deze is ong 2jr geleden vervangen)

Of kan het nog meer zijn?

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Als er geen vonk bij de bougie's is,kan de motor met aanslepen ook niet kunnen lopen. Of is de vonk bij de bougie's soms heel erg klein? Dit lijkt op een doorgeslagen rotor.

Hans

stefan84 (0), 17 jaar geleden

kan ook je verdeelkap - rotor - hallgever zijn..

vreemd,normaal als hij niet vonkt loopt hij ook niet,niet met de startmotor en niet met aanslepen.

Stefan

erik08 (0), 17 jaar geleden

Ik heb wel 'speciale'bougiekabels voor verdiepte bougies.
De kabel bevat alleen maar rubber, kan je hier wel een vonk mee zien als je deze tegen het blok houd?

erik08 (0), 17 jaar geleden

De rotor ziet er trouwens nog goed uit.
Al de hoogspannings dingen ,kabels,verdelerkap ,rotor bougies zijn nu ongeveer 2 jaar.

Het valt wel op dat het weer nu vochtig is!
Hiervoor nooit geen problemen gehad.
En als hij rijd rijd hij goed, ook start hij daarna weer gewoon voor de tweede keer.

*bedankt voor de reacties trouwens*

erik08 (0), 17 jaar geleden

Auto net aangesleept..rijd weer goed.

Omdat hij na het aanslepen wel start heb ik gekeken of ik nu wel een vonk zag.
En nu zag ik ook geen vonk...dit ligt dus aan mij.

Mijn auto heeft dus last van vocht of regen blijkbaar..alleen wat doe ik hiernou tegen?

stefan84 (0), 17 jaar geleden

nou erik

je hebt hier ook spray voor,tegen vocht..

als je een bougie in de bougiekabel steekt en de bougie op het inlaat spruitstuk legt moet je hem zien vonken..zonder bougie zal dat niet lukken..

Stefan

erik08 (0), 17 jaar geleden

Maakt het dan toevallig uit wat voor merk spray je gebruikt?

De spray die ik gebruik werkt iedergeval niet...maar dat komt wel uit zo'n goedkoop rommelwinkeltje.....misschien is dat wel mijn probleem bedenk ik nu.

Ik zal eens een duur merk halen bij Brezan, misschien help dat beter.

Gister stond de auto in de garage, en vanmorgen zonder problemen starten.


Alleen is zo'n spray nou een noodoplossing of een normale oplossing?

erik08 (0), 17 jaar geleden

De auto start weer goed....lijkt wel of die ondertussen gewent is aan de herfst.

Ik heb echt alles wat met electra te maken heeft onder de motorkap ingespoten met wd40.

Geen echte oplossing maar t werkt blijkbaar.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

zo zie je maar weer erik ;-)

erik08 (0), 17 jaar geleden

We weten iedergeval hoe we de volgende keer bougies moeten laten vonken :-)

Jan-Marcus (0) PRO, 17 jaar geleden

Je moet de kabels en verdeler even inspuiten met glashelder van tectyl (valma geloof ik) Dan is je probleem voor de rest van het jaar verholpen. Doe dit niet terwijl de motor loopt ingeval met brandgevaar. De kabels moeten wel droog zijn.

Parlato (0) PRO, 17 jaar geleden

Als de motor met aanslepen wel start, en met normaal starten niet, dan is hoogstwaarschijnlijk het contactslot defect.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

leg ons dat eens even uit,Perlato ??

dus als de startmotor wel draait maar de motor niet aanslaat d.m.v. het starten met de sleutel,en je hem wel gestart krijgt met slepen/duwen ligt dit aan het contactslot ??

Stefan

Parlato (0) PRO, 17 jaar geleden

Als het contactblokje van het slot defect is dan is er in de "verende stand" (dus startstand) van het contactslot geen spanning op de bobine en dus ook geen vonk.

Tijdens het slepen zet je contact aan (dus niet de verende stand), in die stand hoort er ook spanning op de bobine te staan en zal de motor aanslaan.

Contactsloten gaan heel vaak kapot bij oudere Golfjes, zelfs wegvallen van spanning in de "contact aan" stand

Parlato (0) PRO, 17 jaar geleden

.

piet k (0), 17 jaar geleden

Hetzelfde probleem vanmorgen met mijn golf mk2 1600 gehad,het probleem
is opgelost dmv WD40 rotor verdelerkap++hallsensor ingespoten

groetjes Piet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.