Volkswagen Passat: geklapper linksvoor passat 3b

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20v

Hallo,

Aantal weken geleden een schroefset onder m´n passat laten zetten. Gelijk daarna hoor ik geklapper (links) op klinkerwegen en nu ook zachtjes op de 80weg. Ik heb stabilisatorstangrubbers vervangen, koppelstang, een draagarm en de rest van de draagarmen laten controleren maar nergens speling. Het enige wat nog niet gedaan is is de toplager oftewel de taatslager. Is bij passat gewoon een rubber geloof ik?

Kan dat geklapper van die taatslager komen?

Marcel

MarcelM

Geplaatst door MarcelM (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan T (25) PRO, 9 jaar geleden

lijkt me niet zijn de draagarmen wel belast gecontroleerd want het komt nogal eens voor dat er op een van de kogels van de dragarmen speling zit.
hoe staat het met de stabilisatorrubbers en koppelstangenentjes.

groetjes jan.

MarcelM (0), 9 jaar geleden

stabrubbers en koppelstang zijn vervangen. De bovenste 2 draagarmen zijn reeds vervangen en die zijn sowieso goed. De onderste achterste is vorig jaar vervangen bij de vwdealer dus die lijkt me ook niet. Dan moet het haast de onderste voorste zijn waar de veerpoot op zit. Die is nog niet vervangen. Als ik een beetje een hoge drempel op rij hoor je ook een duidelijke ´pok´.

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

De draagarmen van dit model gaan regelmatig stuk. Ook na relatief korte tijd.

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Klopt....bovengemiddeld vaak speling enz...er zitten nogal wat rubbers onder bij een passat.
veerpootlager is verdachte nu

MarcelM (0), 9 jaar geleden

Ja klopt de draagarmen is een drama inderdaad maar onlangs 2 vervangen en op de onderste hebben ze bij de garage geen speling kunnen vinden. Daarom is de veerpootlager bij mij ook verdacht nu.. Mijn ervaring met speling op de draagarmen is dat je echt gebonk hoort als je door een wat diepere kuil oid gaat. Dit geklapper hoor je op klinkerwegen en andere kleine oneffenheden zoals een asfaltweg met minimale kuiltjes. Maarja.. draagarmen kunnen natuurlijk dan ook gaan klapperen. Maar heb op het internet ook al gelezen dat mensen na het verlagen gebonk hadden en veerpootlager vervangen en het was weg. De een zegt die veerpootlagers bij passat gaan niet af en de andere zegt gebonk bij passat is altijd een draagarm haha.
Ben al een aantal weken bezig om het te vinden en wil het graag weg hebben. Ik ga dan toch maar een veerpootlager bestellen en een poging wagen..

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

Veerpootlager (taatslager) is niet aanwezig deze kun je wegstrepen.

Zet de auto op een platenbrug (vlak) en laat de voorwielen tegen een balkje lopen.
Tegelijkertijd pak je met je handen de draagarmen beet, evt speling is dan wel op te merken wat met de wielen vrij van de grond niet altijd lukt,
zodoende geen zekerheid bied.

Gr. paul

MarcelM (0), 9 jaar geleden

Heb nog even weer gekeken. Ik kan de onderste achterste bewegen in het rubber met een stang tussen beide draagarmen. Dit lijkt me niet normaal denk ik?

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

Het beste is de draagarmen die nog niet zijn vervangen ook gelijk te vervangen. Je blijft anders aan de gang met dit type auto.

MarcelM (0), 9 jaar geleden

Sorry voor de late reactie. Vanmiddag naar de garage geweest voor 2 nieuwe voorbanden en heb gevraagd of ze de onderste draagarmen wilden controleren. De beste man zette een grote tang op de onderste voorste draagarm waar de veerpoot opzit en je zag duidelijke speling op de kogel dus dat moet het geklapper veroorzaken. Rechts ook gelijk bekeken en ook daar speling maar minimaal. Dus ik ga beide kanten vervangen en dan hoop ik dat het geklapper over is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.