Hallo mensen, ff voorstellen;
Jan en in bezit van T5. van 9/2004
alles rood dus 174 pk met automaat. heerlijke auto en ben erg blij en tevreden mee.
maar toch n probleempje die ik eigenlijk zelf of met hulp van iemand van hier wil oplossen.
afgelopen week met die kou (min 14) wil te auto slecht aanslaan.
startmotor draait goed en snel rond, dus accu is ok.
na doorstarten hoor ik dat ie bijna wil gaan lopen.
verschillende keren voorgegloeid (steeds contact uit en weer aan)
na poging 5 slaat ie aan en loopt ook mooi rond met iets verhoogd toerental.
als ie warm is slaat ie direct na starten aan.
ook met iets hogere buiten temperatuur slaat ie goed aan.
heb me laten vertellen dat het wel eens met de gloeibougies te maken kan hebben.
heb ook iets gelezen over front..! met sleutelen (wat bedoelen we hiermee??)
ik lees de reacties wel
groet jan
groet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de service stand betekend dat je de voorkant van de auto moet demonteren...
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/15/t5servicestand.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/15/...][img]http://img15.imageshack.us/img15/4986/t5...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Bij wagens met gasdrukveer moet de gasdrukveer worden uitgebouwd
Motorkap ondersteunen.
Voorbumper uitbouwen.
Koelvloeistofexpansiereservoir verwijderen en wegleggen.
Vulpijp voor ruitensproeiers en koplampsproeiers verwijderen.
Bouten -4- eruit draaien. Geleidepennen -T10228- bij rechter- en linkerlangsdrager (elk 2 stuks) erin schroeven.
Bouten -2- en -3- links en rechts eruit draaien.
l Bij wagens met laadluchtkoeler de drukslangen losmaken
Ik zou toch eerst uitzoeken of er een gloeibougie stuk is i.p.v. gelijk te gaan sleutelen.
12 jaar
aan de voorzijde rechts van het blok zit een vijf polige stekker deze is voor je gloeibougies met behulp van een ohmmeter ga je dan de weerstand meten van de gloeibougies snelste methode
weerstandswaardes van gloeibougies ong. 0,2 ohm.
als die goed zijn ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de pompverstuivers of aan een vesleten nokkenas is een grote operatie
hallo du lac
had hetzelfde probleem bij -10 , had de uwe ook een witte rook?
laat hem eens uitlezen om de waarden van de pompverstuivers te weten.
deze moeten tussen 0 en 3 zijn , bij mij was dit 0,5 vier maal en 1maal 1,22 bij de eerste cil.deze is nu vervangen maar moet nog eens aan de computer.hoeveel Km heb je?voor gloeikaarsen en of pompverstuiver moet hij altijd in servicestand gedemonteerd worden , de kaars achter de radiatorbuis(cil1)is de moeilijkste(lange dopsleutel 12 met kniegewricht)de elektrische aansluitingstekker is gewoon aftrekken.
wat ik zou doen : eerst pompverstuiverwaarden laten uitlezen, zijn deze minder dan 3 , dan zijn het zeker de gloeikaarsen , alle 5 vervangen(100euro), maar als er 1 of meer verstuivers een slechte waarde hebben dan zou ik deze ook vervangen terwijl hij toch in servicestand staat.
ik had 4 kapotte gloeiers op 166000km.zijn vandaag vervangen samen met 1 pompverstuiver.
mvg tony
12 jaar
Hallo Jongens
dank voor de reactie's tot nu toe.
bussie heeft 140.000 km gelopen
ik moet wel naar garage omdat ik zelf geen meet gereedschap heb om eea. de meten.
met deze feedback ben ik wel betere gesprekspartner in garage!
groet Jan
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar