Omdat de auto niet wilde starten is er gekeken naar de gloeibougies. De garage kwam erachter dat alle 4 de bougies verbrand waren omdat deze waarschijnlijk voor lange tijd (lees langer dan 30 minuten) hebben gebrand. Ale 4 de boegies zijn vervangen incl. de gloeirelais en wat bekabeling (welke gedeeltelijk was doorgebrand). Nu zou alles moeten werken wat helaas niet het geval is, de gloeibougies gaan niet uit. De boordcomputer is ter controle vervangen door een andere en alle draden zijn door meerdere mensen doorgemeten. Het probleem is nu dat er meerdere mensen en garages gewoonweg niet weten wat het nu nog kan zijn. Mijn vraag is daarom ook of iemand deze situatie herkent of kan bedenken waarom de bougies niet uitgaan binnen enkele minuten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij de Golf 1 en 2 wordt de voorgloeitijd bepaald door een temperatuursensor in de motor. Ik neem aan dat bij een 3 niet anders is. Bij een warme motor kan met een kortere of helemaal geen gloeitijd af.
Het lijkt erop dat de sensor of geen goed signaal geeft of dat de bedrading naar dit onderdeel niet deugt. Iets anders kan gelet op wat al is vervangen niet bedenken. Suc6, Ben
kijk eens naar relais nr 102 bij de t4 is dat vaak de boosdoener als je hem open maakt zie je dat de soldeering
los gebrand is
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar