Volkswagen Golf 3: Inhouden en afslaan..

Bouwjaar: 1994

Ik heb me auto nou ongeveer 2 jaar..
1ste jaar nooit problemen mee gehad, maar na een tijdje begon me auto in te houde, knalde me toerenteller naar beneden en sloeg de motor af.. Toen is me auto naar de garage gebracht, hebben ze brandstoftoevoer schoon gespoten. Ongeveer week daarna hield ie even in, maar daarna 1/2 maanden geen last van gehad.

Na 1/2 maanden begon me auto weer in tehouden, en daarna sloeg ie ook meteen af. Kon starten wat ik wilde maar sloeg niet aan. Na ongeveer half uurtje kon ik em weer starten en rijden.
Daarna is de module en bobine vervangen, maar hij blijft nog steeds inhouden, maar sloeg niet af. Daar heb ik ongeveer 4/5 maanden mee rond gereden, zwaar irritant. Maar nu is het weer zo ver, hij houdt in en slaat af.
Ik zit nu op een punt om me auto "bijna" naar de garage te brengen, maar wie zegt dat ze het vinden.

Is er iemand die enig idee heeft..??

Keesin

Geplaatst door Keesin (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

hanz4101 (0), 18 jaar geleden

Ik heb zowat hetzelfde probleem met mijn Golf III GTI 1994. Ik begrijp er de ballen niet meer van.

1,5 jaar geleden (eigenlijk vlak na aankoop) hield hij in, stotteren, haperen, etc etc. (alleen bij een warme motor. boven 70 graden). Na het destijds vervangen van de tempratuursensor, pingelsensor, de bougies en bougiekabels, de rotor en verdelerkap, en van die injector cleaner in de tank, begon hij na een tijdje, met V-power en van die Shell olie, steeds beter te lopen. En dat heeft ie ook een jaar gedaan.

Maar toen...
Laatst 'brak' mijn uitlaat (achterste stuk) af, doordat ik tegen een stoeprand reedt. (heel stom..). Ik ben heel voorzichtig met die auto, heel zuinig, begrijp me niet verkeerd. De uitlaat liet ik vervangen met een nieuwe. Hij reed in eerste instantie heel goed, alleen het verbruik bleek heel hoog. Bij het vervangen van de uitlaat zou de Lambda sonde beschadigd zijn, zeggen ze..

Maar joh..
Sinds ik een nieuwe lambda sonde heb rijdt ie soms echt heel slecht. Vol gas geven is al helemaal niet mogelijk want dan houdt ie verschrikkelijk in.. Stationair loopt hij sindsdien zeer onregelmatig.. Soms slaat hij uit het niets ineens af. Af en toe gaat het twee dagen goed en lijkt het helemaal te zijn opgelost, maar daarna is het weer raak..

Ze vertelden dat de lambda sonde geen problemen zou kunnen geven. Dus ben ik andere dingen gaan vervangen: tempratuursensor (dus 2e maal). Bougies, kabels, allerlie malen in de garage gestaan, gasklepsensor schoon laten maken.. etc.

En het helpt niets!!

Maar misschien heb je wat aan mijn verhaaltje.

Ik denk dat je de Hall-sensor, verdelerkap, bougies, kabels, rotor, etc.. moet proberen. Dat schijnt vaak de oplossing te zijn..

Laat je even weten wanneer je jou probleem hebt opgelost?!

gr
hanz






herby (0), 18 jaar geleden

hallo
dit gebeurd dus niet alleen bij de golf van 94 maar ook bij de jetta van 90- 1.6 motor pn.en ook alles maar dan ook echt alles vernieuwd en nog is het probleem er.en dan is het weer een paar dagen weg,dan denk ik nu hebben wij het gewonen maar nee hoor.als ik iets vind laat ik het weten.
groet herby

g43449 (0), 18 jaar geleden

Hoi ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn golf vw 1994. Echt alles is vervangen alles wat jullie hier noemen. Een VW monteur heeft em een tijdje gehouden en er ieder dag mee naar zijn werk gereden en zijn apparatuur er aan gehangen die niks aangeeft. Hij heeft dezelfde problemen gehad ook stil gestaan/inhouden en niet meer weg kunnen rijden.
En wanneer de motor afgekoelt was weer kunnen rijden. Ik heb aardig wat centen en reparatierondes er tegen aangegooit. Maar stond steeds stil/inhouden stotteren totdat ik steeds midden op de snelweg stil stond in de file en em zelf aan de kant moest zetten. Ik heb uiteindelijk na 2 jaar besloten em weg te doen de VW garage wist het ook niet... Ook andere garages geprobeerd en de ANWB. Hoop echt dat het bij iemand gaat lukken en dan nog zou ik graag willen weten wat het probleem was.

Sorry heb geen oplossing maar weet dat het super vervelend rijden is...
Sterkte!!! groetjes

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Motorregel unit defect??

probeer eens een andere

pvh (0), 18 jaar geleden

Hoi,

Met mijn Golf uit 1994 heb ik exact het zelfde gehad. Na een reparatie sloeg de motor ineens af (op de snelweg). Starten, sputteren en weer afslaan. Wegenwacht dacht ook aan Lambda sensor.

Echter, onder het motorblok zit een massakabel aan het blok gemonteerd. Na een reparatie of gewoon door vuil kan dit kontakt verslechteren. Geen massa betekent geen onsteking, geen benzinepomp, enz. Loont om dit even na te kijken!

Paul.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.