close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: monteur

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: GTI 8V

Ik heb al maanden het probleem dat de auto soms (vaak) verschrikkelijk inhoud. Het verbruikt is op die momenten (dagen) vaak heel hoog ineens. Stationair loopt hij niet goed. Slaat weleens af. Sinds dat er een nieuwe lambda sonde in zit, doet hij echt heel vreemd en zijn al deze problemen ontstaan. Inmiddels is er al vanalles vervangen, al dagen in allerlei garages gestaan. Ze kunnen niets vinden, uitlezen levert nooit foutcodes op. Het probleem is bijna niet te vinden omdat hij dagen goed kan rijden, en dan ineens weer een tijdje de kuren heeft. Meestal heeft hij het alleen bij een warme motor. Of nat/droog weer een verschil maakt ben ik nog altijd niet zeker. Het is een verder inmiddels een heel verhaal..

Garages lijken niet te goed te kijken. Bougies zat er los in, het oliepijl bleek veeeeel te laag. Dat heb ik zelf als laatste allemaal nog gevonden.

Heeft er iemand zin?!

Groetjes

Hanz

Geplaatst door

hanz4101 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ga nou niet op dit forum zulke vragen stellen Hanz. Voor je het weet ben je weer een illusie rijker en een paar centen armer. Het zijn gewoon moeilijke auto's en zoals je zegt ene keer loopt hij goed en de volgende keer beroerd. Daar moet je mee naar een specialist en ik adviseer je eens op de site te neuzen en eens een mailtje te sturen naar een van de mensen die blijk geeft verstand van zaken te hebben.

Succes !

Siem Bijman 625
badge vip badge

18 jaar

Zit er wel de goede lambdasonde in ?
ze zijn namelijk niet allemaal hetzelfde.
Kijk maar eens op HAVAM Partsbase :

http://www.partsbase.nl/pbg/pbg2.asp?Mer...

mvg,
Hans.

Hans4040 1240
badge vip badge

18 jaar

Thanx Hans voor je tip en aanleiding voor mij om nog eens goed te checken.. Jaa!!

Let op! Ik heb een Golf III Gti 8v bj 1994-->> 8v..
Hij is ingevoerd ooit, schijnbaar.

De lambda sonde waar ik 1,5 jaar goed mee heb gereden is:

Bosch : 0 258 003 216/217 (eentje van 'precies' mijn auto alleen een 16v motor)

De nieuwe is van het merk "KW" (universeel) en heeft als bosch vervangend typenummer: 0 258 003 267/268 - die is wel kloppend bij een 8v.

Wat betekend dat? Ik reed met nieuwe lambda sonde weg, en na een paar 100mtr ging hij schokken en inhouden..

Heb ik de foute??

Ook van de bougies herinner ik me dat de auto eerst veel sneller was dan toen ik er nieuwe Bosch bougies (type voor 8v) heb ingezet.. Ik heb altijd gedacht dat dat mijn verbeelding was, maar nu begin ik toch te twijfelen.

Op mijn kentekenbewijs staat geen 8v of 16v.. Er staat geen duidelijk motortype..

Help!



hanz4101 0

18 jaar

Hanz

dat verhaaltje van die bougie's is pure illusie..

het verschil zit hem in de warmtegraad e.d.

je hebt er ook allerlei keuze's in,deze geven hoogstens een betere verbranding,

maar sneller of langzamer word je auto er niet van!

ken je dat verhaal niet van die compressie-poeder en dat doosje bougie vonkjes ?

Stefan

stefan84 0

18 jaar

ALs je motor nog koud was kijkt ie niet naar de lambdasonde wat ie aangeeft,dus dat ie naar 100M al begon in t e houden moet dus wel wat anders zijn.

ALs je probleem regelematig voorkomt is het voor een goeie monteur met de juiste meetapparatuur niet een te al moeilijke klus.Maar inderdaad.........je moet wel zo bedrijf/monteur in je regio zien te vinden.

alexander242 0
badge

18 jaar

Hoi Alexander,

O is dat zo?.. Dat is handig om te weten, thanx..

Dat '100 meter' was overdreven.. Ik moet zeggen dat wanneer mijn auto inhoudt dat altijd begint wanneer de de dig. display (tempratuur) bij de 72-74 graden is. Dus, wanneer dat ding 72 aangeeft begint hij gek te doen. Als ik op dat moment voor de stoplichten sta hoor ik hem stationair weleens sputteren.

Als ik de stekker van de Lambda Sonde lostrek rijd ie weer prima, niets aan de hand. Alleen is het verbruik veel hoger.

Ook is gek dat sinds deze nieuwe lambda sonde erin zit het vebruik af en toe abnormaal laag is. Is het normaal om met deze 2.0 gti al 'racend' gem. 4,6 liter/100km te rijden? Dat is soms een heel poosje zo.

Gr
Hanz

hanz4101 0

18 jaar

100M of een motortemp. van 72 graden is toch wel wat anders.Bij 72 graden werkt de lambdasonde wel.Ze moeten de afgegevenspanning van de lambdasonde eens controleren samen met een viergastest.Hier moet dan wel een afwijking in zitten.Ook de brandstofdruk is zeker een aandachtspunt om na te meten.

Zo te lezen gebeurt de klacht regelematig dus moet het wel te vinden zijn.

In ieder geval suc6 ermee.

alexander242 0
badge

18 jaar

Lambdasonde.
Er staan niet voor niets 8 types op Materbase.

mvg,
Hans.

Hans4040 1240
badge vip badge

18 jaar

[quote=Hans4040]Lambdasonde.
Er staan niet voor niets 8 types op Materbase.

mvg,
Hans.[/quote]
Wat bedoel je hiermee als ik mag vragen?

alexander242 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.