Volkswagen Golf: gloeiers??

Bouwjaar: 1998

Hallo wou laatste mijn gloeiers vervangen en heb gemerkt dat 1 van de gloeiers over is, nl tussen de schroefdraad en de zeskant iemand een oplossing hoe dat ik die eruit zou kunnen krijgen??

Fritz3443

Geplaatst door Fritz3443 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

oeffffff

dit moet je even goed aanpakken! (anders kan je de cilinderkop demonteren)

laat je even goed informeren bij de vakhandel! er zijn speciale setjes voor in de handel (van het merk midlock) ga er niet teveel mee lopen pielen..

paul,

RoelV (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb zelf een setje van Ridgit. Dit zijn speciale pennen die je erin kunt tikken. Echter wel zoals Paul zegt voorzichtig zijn. Voor de volgende keer moet je eigenlijk de motor warm laten lopen en je kunt de gloeibougies met (speciale) kruipolie inspuiten. Dan gaan ze meestal wel los. En zeker niet te vast aandraaien de nieuwe. Beetje kopervet eraan scheelt ook wel om ze weer los te kunnen krijgen.

Frank3197 (0), 18 jaar geleden

Als ik je goed begrijp is dus de gloeibougie afgebroken net boven de kop.
Ik weet niet of die dingen van een hard materiaal gemaakt zijn, zo niet dan kun je er een gaatje inboren. Let wel op dat je er niet doorheen boort anders heb je braam in je cylinder.
Als het gaatje er eenmaal inzit dan kun je een conische linkse tap (tapeind uitdraaier) in dat gat plaatsen en met een wringijzer het resterende stuk eruit draaien.

Dit gebruik ik op mijn werk geregeld om dolgedraaide of afgebroken inbusbouten te verwijderen en werkt zeer goed.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

absoluut geen linkse tap gaan gebruiken! het idee van frank is goed bedoelt.. maar we hebben te maken met alu, indien men daar een conische linkse tap indraait gaat deze uitzetten/vervormen en en klemt zich vast in de cilinderkop! waarbij de draadeind zal worden beschadigd...

dit moet je dus net niet hebben...

paul,

Frank3197 (0), 18 jaar geleden

Oh, ok wist niet dat het aluminium was.
Niet doen dus, wat paul al zegt.
Het gaat wel, maar dan moet je met een heel klein gaatje beginnen en dan mag ie zeker niet te vast zitten. Maar aangezien je hem al hebt afgebroken met het losdraaien zal ie wel niet zo losjes in de kop zitten.

(ben ik blij dat de bouten die wij gebruiken altijd van staal zijn! ;-) )

Frank.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik gebruik hier meestal een dopje voor met 12 kanten (net zoeentje als in de flens van de steekassen nodig is)
In het setje zitten ook kleine maten, je boort een gaatje net iets te klein en tikt hem er voorzichtig in. Werkt altijd, en ook voor rot gedraaide inbus 6kantbouten van het spruitstuk gaat het perfect met dit gereedschap wat je dan natuurlijk wel misbruikt)

Fredo (0), 18 jaar geleden

Pascal, wees voorzichtig, want zoals Paul schrijft... Het zou je wel eens duur komen te staan.

Succes

Fritz3443 (0), 18 jaar geleden

Is ondertussen opgelost kop afgepakt en uitgeboord toch iedereen bedankt voor de hulp

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.