Wie kan mij helpen.
Ik heb de indruk dat mijn tdi 's morgens te kort gloeit.
Het lampje gaat aan, vervolgens knippert het gloeilampje en hoor je (volgens mij) het relais tikken.
Als het dan buiten beneden de ca. 5°C is doet dit zich voor, vervolgens slaat de motor aan en stottert even (hetzelfde als er niet gegloeid wordt en zo starten).
Wie heeft een schema of kan vertellen waar de relais zitten en eventueel de zekeringen hiervoor.
Deze types schijnen na het starten nog na te gloeien??
Bij voorbaat dank.
Pieter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de zekering nog OK? Die gaan wel eens zomaar stuk.
ik heb eens een zekering vervangen onder het dashbord, dit was een volgens mij 60 amp. zekering.
Volgens horen en zeggen zit er nog eentje, hij schijnt na te gloeien na het starten??
Of mijn relais doet het niet goed.
17 jaar
Meet eens of er spanning op de gloeiers komt tijdens het voorgloeien en na het starten, hoelang hij nagloeit.
Meet de gloeiers zelf ook eens door.
Hoelang moet zo'n gloeibougie nagloeien??
17 jaar
Ik denk zo'n 3 minuten, tenminste zo was het bij de diesels nog voor de TDI.
nagloeien is afhankelijk van een paar factoren, de temperatuur ( Buiten/motorblok), je rijgedrag ( meteen wegrijden na aanslaan, of nog even stationair laten lopen etc.
De gloeicomputer bepaalt of nagloeien noodzakelijk is, en hoelang. Het kan zelfs voorkomen, dat hij stopt, en als je dan op de hoek van de straat voorrang moet geven, hij weer even inkomt.
Begin bij het begin, en meet of je wel spannig op de gloeiers krijgt, en wat de interne weerstand van elke gloeier is ( deze moet rond de 1 ohm liggen.)
Groeten Marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar