auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen PASSAT CC: Gloeispiraallampje en Engine fault workshop

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CBA, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Goedemiddag,
Sinds korte tijd gaat mijn gloeispiraallampje branden en tevens de tekst engine fault Workshop. Tevens heb ik enig vermogensverlies.
Nadat de auto uitgezet is en opnieuw gestart wordt zijn de indicaties weg en blijft ook weg voor soms wel 100km, het vermogensverlies blijft.
Het probleem begon op het moment dat ik na 3 weken de auto niet te hebben gebruikt met een platte accu stond en iemand mij heeft aangeduwd (toeval of niet?).
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? het betreft een Passat CC TDI 2.0 tdi uit 2009

Geplaatst door

arthurpeggeman (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou beginnen met de foutcodes te laten uitlezen.
Dat scheelt een hoop gezoek, gegis, tijd en geld.

oldford 0
badge

7 jaar

Hoi Oldford,
Ik heb een odb en deze geeft code P0299 en laat deze code nou net niet bestaan in het boekje.......

ja top thx.
had hem ook gevonden en ben begonnen met LMM te reinigen maar dit was niet het probleem, inmiddels nieuwe besteld bij aliexpress.
Overmorgen EGR reinigen en maar hopen dat dit iets uithaalt. mocht iemand nog suggesties hebben hoor ik het graag.

Het zou ook kunnen dat het vacuumpotje boven op de turbo lek is,komt nogal vaak voor bij deze motoren,
Dan wordt de variabele schoepen verstelling niet meer geactiveerd en is de turbodruk te laag.
De foutcode betekent,turbodruk regelgrens onderschreden =druk te laag.

jaker 0
badge

7 jaar

bedankt voor je bijdrage maar kan ik dit controleren en zijn deze potjes los te vervangen?

Vacuumpotjes zijn los leverbaar,komt regelmatig voor originele is het voordeligst .
Dient wel met vag-com afgesteld te worden ,ivm under/of overboost
Vr Gr Bert

I.dd youtube filmpje geeft wel aan hoe je test,gewoon een slangetje erop en dan vacuum zuigen.
voor vervanging hoeft de turbo er niet af.
Afstel gegevens motor01-meetwaarden 11-kanaal 120 kiezen bij contact aan en niet draaiende motor.
Met vacuumpompje en meter de druk op 750 mmhg onderdruk instellen.
Waarde op tester moet dan0,760V aangeven.
Corrigeren met de stelmoertjes op het asje van de vacuumpot.

jaker 0
badge

7 jaar

Dank voor al jullie input!!! Filmpjes bekeken en ik ga onderdelen bestellen en laat jullie weten of het probleem opgelost is. nogmaals THX!!

Goedemorgen,
VNT vaccuumpot (turbolader) is defect en nieuwe besteld. heeft iemand ervaring met het vervangen hiervan??
Jaker geeft aan dat de turbo er niet af hoeft. Vraag mij af wat ik moet demonteren om ruimte te krijgen om klep te wisselen en stelstang af te stellen.
Alvast bedankt voor al jullie advies!!
Gr. Arthur

Hoi Arthur , op de onderstaande link staat hoe deze vervangen en afgesteld moet worden . Is echter wel met uitgebouwde turbo.
Maar het helpt je vast een stuk op weg . Lijkt mij niet zo moeilijk .
Succes.

https://youtu.be/gYkNMOzsk14

Hoi Rene,
Dank je voor de link. Ik had het filmpje gezien maar het uitbouwen van de turbo wil ik liever voorkomen als dat niet hoeft.
Misschien is er iemand die deze klep vervangen heeft zonder de turbo te verwijderen?
Gr. Arthur

Hallo,Je moet eerst ruimte maken dus lichtfilter,acuu en accu afscherming weghalen.
De drie boutjes war hij mee vastzit zal het probleem niet zijn echter voor het moertje op het stangetje
Heb je een lange dop 10 mm met 1/4 " aandrijving nodig .
Dit dopje is voorzien van een gleuf zodat hij zijwaarts over het uitstekende deel van het stangetje
gschoven kan worden.
e.a is wel minder fijn te bereiken,maar een turbo met spruitstuk uitbouwen van een motor met roetfilter is dat ook niet .
Dat dopje is een stukje speciaal gereedschap van vw,speciaal ontwikkeld voor het op de wagen vervangen van de drukdoos,ik weet eigenlijk niet of het zo in de handel is,miscchien via een vag dealer bestelbaar

jaker 0
badge

7 jaar

misschien een foto van dat dopje..?

Hans4040 1435
badge vip badge

7 jaar

Wij maken de olie leiding op de turbo even los anders kun je geen slag maken met de sleutel.
Lange dop 10 van 57 mm met sleuf van 39mmlang en 6 mm breed een kleine { lamda sonde dop }
Een open leiding sleutel 10 mm {remleding sleutel 10mm }
Mocht je een afbeelding willen hebben even mailtje

Vr gr Bert

Gister een nieuwe vacuümpot gekocht bij de dealer.
Vandaag begonnen met sleutelen. Zoals voorgesteld door Bert en Jaker luchtfilter met huis verwijderd en olieleiding op turbo los gehaald. Daarna de 3 schroeven van vacuümpot los. Op dit moment kan je hem een stukje omhoogtrekken en naar achter kantelen waardoor je wat meer ruimte creër.
Ik heb een 1/4 dop 10 gekocht van 50 mm lang en een sleuf in laten frezen van 40 lang en 6 mm breed.
Vervolgens met enig geduld de schroeven losgekregen en het potje verwijderd.
De afstelling heb ik overgenomen van de oude. Lengte van het tapeind opgemeten en dezelfde lengte gebruikt voor de nieuwe. Proefgereden en de auto voelt weer goed.
Ik ben 4 uur bezig geweest.
Bedankt voor al jullie tips en adviezen. Top!

Al met al toch opgelost . Bedankt voor je feedback .

Mooi dat het gelukt is en bedankt voor je feedback

jaker 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.