Volkswagen Golf: golf 1 cabrio, 8v 1800gti

Bouwjaar: 1986

ik ben in bezit van een cabrio golf 1, maar vanwege een reden is t verbruik aanzienlijk hoog, namelijk 1op 5... wie weet voor mij een raad, hoe kan ik dit probleem oplossen.??

alvast bedankt..

apo

Geplaatst door apo (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

richard9681 (0), 19 jaar geleden

Koudstartinjector controleren op lekkage en anders zit er mischien een probleem in je verschildrukregelaar.
Deze K jetronic systemen zijn wel pittig om zelf aan te sleutelen, bij twijfel uitbesteden aan specialist.

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Voor k-jetronic geld meten is weten, anders loop je leeg op de (kostbare) onderdelen.
Koude startverstuiver uit de inlaatbocht halen als de motor koud is, even met een 2e persoon starten terwijl de verstuiver in een jampotje hangt. Hij moet ca 8 seconden spuiten, dan stoppen (of eerder als de motor aanslaat) en mag geen druppel lekken. Als het water warmer dan 20 graden is doet ie niets!!

Afstellen:

Stap 1: maak de luchtweger, zijn conus en de gaskleppen met het omloopkanaal goed schoon. (carburateur of remmenreiniger gaat prima) Let op!! niets verbuigen, luchtweger is kwetsbaar...

Stap 2: CO% meten en afstellen bij warme motor, deze moet tussen de 1 en 1,5 zitten (auto zonder kat, moet proberen wanneer hij het lekkerste loopt, is gevoelkwestie). Afstelling is kritisch voor een optimaal presterende motor. Stationair toerental eventueel terug of op schroeven met het omloopkanaal van de gaskleppen. Co% bij stationair te hoog betekend dat hij in alle toerentallen te rijk loopt en dus benzine zuipt!! Is ie te laag dan haal de de 112 pk niet en gaat de motor pingelen.....

Stap 3: Laat de motor compleet afkoelen. Als hij nu niet meer start en of lopen wil weet je al bijna zeker dat de koudestartregelaar (verschildrukregelaar) naast de oliefilterhouder stuk is. (rechthoekkige kast met 2 benzineleidingen en groene 2 polige stekker)

Is dit het geval, dan de brandstofdrukken (laten) meten met speciaalgereedschap en systeemwaardes van bosch of volkswagen. Lukraak het regelkastje van ca 100¤ vervangen hoeft geen oplossing te zijn. Het probleem kan n.l. ook in de regelplunjer in de brandstofdoseerkop (z.g. spin) zitten.

Er bestaat een kans dat je hem na werkzaamheden aan het brandstofsysteem niet meer aan de gang krijgt. Helaas is er enige ervaring en zeer veel gevoel met dit systeem voor nodig om een auto met een ontregeld systeem draaiend te krijgen.

Krijg je hem niet goed en de regeldrukken voldoen wel aan de gestelde waarden, dan de verstuivers demonteren en laten testen bij bosch. Als ze pissen, of teveel afwijken t.o.v. elkaar is vervangen de enige oplossing.

apo (0), 19 jaar geleden

bedankt voor jullie reactie, meteen ga ik het nakijken...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.